Ett första försök (supermotardåka i Norrköping)

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Ser ut som att majoriteten av herrarna som åker inte kan trafikreglerna och utsätter andra för onödiga risker...ajabaja, annars är videon rätt bra

Håller med dig. oansvarigt att köra så på ett nedlagt militärflygfält. tror att hela gänget behöver gå om risk 1 på trafikskolan. Tur att griffin bikers har ett avtal med trafikskolan så att inte era åkare utsätter andra för denna risk när ni dundrar fram i 250km/h på motorvägen.
 
Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Håller med dig. oansvarigt att köra så på ett nedlagt militärflygfält. tror att hela gänget behöver gå om risk 1 på trafikskolan. Tur att griffin bikers har ett avtal med trafikskolan så att inte era åkare utsätter andra för denna risk när ni dundrar fram i 250km/h på motorvägen.

:rofl fritolkaren som inte kan svenska, verkar som du har tolkat fritt igen, antar att du sett filmklippet, eller inte eftersom du missat att någon kör upp på gångbanan, där man kan riskera att köra på någon, men du vill kanske ha det på ditt samvete:arsele
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
:rofl fritolkaren som inte kan svenska, verkar som du har tolkat fritt igen, antar att du sett filmklippet, eller inte eftersom du missat att någon kör upp på gångbanan, där man kan riskera att köra på någon, men du vill kanske ha det på ditt samvete:arsele

Fast i ärlighetens namn. Ska man lyckas köra på någon där får dom teleportera sej framför hojen. Det finns inte en människa någonstans där vi kör.
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Fast i ärlighetens namn. Ska man lyckas köra på någon där får dom teleportera sej framför hojen. Det finns inte en människa någonstans där vi kör.


både ja och nej, just vid den punkten jag tänkte på låg det bilar framför som lika gärna kunnat stannat vid övergångstället, ungefär där hojen körde upp på gångbanan eller hur???
 
Last edited:

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
både ja och nej, just vid den punkten jag tänkte på låg det bilar framför som lika gärna kunnat stannat vid övergångstället, ungefär där hojen körde upp på gångbanan eller hur???

Japp, säkert jättelätt att göra en sådan bedömning eftersom man ser så mycket av situationen på filmens begränsade täckningsområde.

Tycker att det är en bra film Blip!:tummenupp bushoj du kan väll gå och vara skenhelig moraltant någon annanstans istället för att förstöra hans tråd.
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
Japp och sen hade någon kommit springande från andra sidan och kastat sej framför hojen då?

nej, självklart inte, men det blir skymd sikt för den som tog sig upp på gångbanan. eller?

Japp, säkert jättelätt att göra en sådan bedömning eftersom man ser så mycket av situationen på filmens begränsade täckningsområde.

Tycker att det är en bra film Blip!:tummenupp bushoj du kan väll gå och vara skenhelig moraltant någon annanstans istället för att förstöra hans tråd.

Har inte sagt något dåligt om hans film, fri tolkning igen:tungan men du gör bara bort dig allt mer, filmen är bra, musiken sjukt bra:tummenupp
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
nej, självklart inte, men det blir skymd sikt för den som tog sig upp på gångbanan. eller?

Har inte sagt något dåligt om hans film, fri tolkning igen:tungan, filmen är bra, musiken sjukt bra:tummenupp


Antagligen har man bättre uppsikt från cykelbanan än från vägen som skyms av bilarna. Men har någon bestämt sej för en annan tolkning utifrån vad man ser i filmen så varsågod.


Till övriga som ser filmen så kan jag bara säga att vi följer sällan trafikregler mer än att vi oftast inte kör särskilt snabbt.


Trist att en del vill basha det vi gör men övriga kommentarer i tråden väger upp i högsta grad!


Märkligt att ingen sa något när jag som 15 åring drog omkring i 50 knyck på stans alla cykelbanor med min moppe.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ärligt, att lägga upp en sån här film och bli förvånad och tycka att det är trisst att folk ser negativt på att ni kör som bankrånare är ju lite ghey :) Det är ju moralhoj.com och alla som skriver här är laglydiga gossar du vet!

Keep up the good work! för själv blir jag alltid så jävla glad när en fart och busglad hoj glider upp brevid och teasar lite, det är det som för mig höjer värdet med att vara ute och åka! :)

:yoparty
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hehe javisst är det :sissy


Point taken, lördag kör vi och kameran ska med! :banana

Ärligt, att lägga upp en sån här film och bli förvånad och tycka att det är trisst att folk ser negativt på att ni kör som bankrånare är ju lite ghey :) Det är ju moralhoj.com och alla som skriver här är laglydiga gossar du vet!

Keep up the good work! för själv blir jag alltid så jävla glad när en fart och busglad hoj glider upp brevid och teasar lite, det är det som för mig höjer värdet med att vara ute och åka! :)

:yoparty
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det såg ju varmt ut. Och vilken träningsyta. Avundsjuk.
 

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
06- ktm 660
Hehe, har inte fått uppleva det ännu. Men om jag skulle ställa upp mot en R36'a tror jag att det finns risk för att jag skulle få smaka. Dom är inte slöa dom där 4wd bilarna, iaf inte från stillastående :gnissla

Ja som stod längsfram märkte heller inte att han ville gasa förens det blev grönt, dock åkte ja ifatt han.

Synd att inte kameran satt på mig för andra rakan som vi åkte på fick han se bakljus.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top