Ett MC-äventyr på E4:an igår kväll!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hela historian kändes som om det skulle varit jag. Det enda som skilljer är att jag har ingen Aprilia och jag var inte på E4an igår. Men annars så låter det precis som mitt vardagliga liv.

Tappade ner en ving mutter i spjällhuset på bilen klockan 11 på en måndag, skulle ju bara göra en vanlig service och var tvingad att kika in i spjällhuset när jag då råkar komma åt den där muttern som trillar ner. Bilen halvt inne i garaget och jag kunnde inte flytta den.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Gashänget var en jävla otrevlig historia, jag har haft det och det är INTE kul.
Tur att det gick bra. :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
KaZ skrev:
Gissa vad jag har investerat i idag?!!!

:tummenupp

Den magnetiska mejseln jag använde var nog inte magnetisk från början... en sån som blitt det med tiden. Ren röta att jag fick upp skiten... Men jag hade 10000 ggr bättre förutsättningar än du, stod i ett varmt garage med alla grejjerna framme :)

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
tabbe!

Lyckades också klanta mig igår! Skulle byta olja å filter. Klockan var runt midnatt och jag var tvungen att serva klart hojen eftersom jag skulle ta hojen till plugget idag. Hade ju självklart kostat på mig med den dyraste syntetoljan som finns också. Ur med den gamla och i med den nya, som hamnade på garagegolvet efter en snabb-visit genom motorn, hade ju glömt att sätta tillbaka oljepluggen. :huvet Tur att statoil har nattöppet

Gabor

Guest
underbar story, vågat att hänga ut sig själv så...bra jobbat med hojen.

Däremot tycker jag att erat val av väg är bra.
E4, otrolig poppis väg har jag hört, mucket folk av alla sorter, lyckosar som hittar till den fina vägen där alla vill köra. :brinnerup De vägar jag kör på fins det nästan ingen trafik alls på... :(

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Stoppar alltid trasor i insugen om det finns risk att tappa ner nåt MEN man ska komma ihåg att ta bort dem oxå..... svårstartat men lättare att få bort än ett extra 'ventilskaft'

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Det började med att när jag tankade på Shell i Solna så kom en polis fram å gnällde om att plåten satt för vinklad och att det saknades reflex... lite å göra frågade jag och han blev sur men nöjde sig med att varna mig... haha... helt cp!

Ok ribban är lagd. :D

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
KaZ skrev:
jaja, sen surra han om att garantin på hojen inte gäller om man moddar skylten... ASGARV.. Och vad har han med det att göra?? jaja
Jag drog sen till MC-POOLEN.

Jaja, jag hoppas du inser ditt misstag. Det var ju självfallet den moddade skylten som fick gasen att hänga sig, och nu gäller ju inte garantin heller!! Pucko :kocko

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
ja åkte där i torsdsags på kvällen men antaglöigen hade ni redan kommit iväg därifrån... gött att de löste sig iaf å hade ja sett er hade ja haft kablar i min bil!!

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
CHROLO skrev:
Ok ribban är lagd. :D

Det som va helt cp, va situationen...
Har träffat på Poliser en del, dvs blitt stoppad och så vid kontroller, och oftast så går allt fint å lungt till, och alla är trevliga med varandra. Men den polisen som kom fram... "besservisser" attityd... verkade mer som att han skulle vara stöddig å veta allt om allt. Liksom... vad vinner han på det. Dom va där å tankade... orkar dom inte slita fram botblocket och GÖRA sitt jobb så... låt då folk vara i fred. Hajjar inte riktigt det där med att gå fram å "varna" för att man sen skall känna sig YTTERST tacksam för att farbror polis va snäll denna gång. Låt folk va ifred istället om de inte orkar göra sitt jobb ordentligt. Nu faller det sig så att jag inte blev missnöjd med att han inte gav mig böter eller ombesiktining... men enda resultatet blev att jag blev trött på han och fick en mindre glad syn på Poliser just då!

så vare!

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Haha

Smeddie skrev:
Jaja, jag hoppas du inser ditt misstag. Det var ju självfallet den moddade skylten som fick gasen att hänga sig, och nu gäller ju inte garantin heller!! Pucko :kocko

Måste bara tacka för ett skööönt inlägg från både berättaren och Smeddie.

Fäll ner plåten o laaanda!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Underhållande läsning, något att se tillbaka på o skratta.. :tummenupp

Men... Förstår inte riktigt hur du lyckades låsa bakhjulet med hjälp av bromsen när det var full gas? Måste vara en jävligt bra broms på den hojen. :confused:

Startkablar ja..
Jag vet ett par som var på semester i tyskland när den enas generator pajade. De kopplade ihop hojarna med startkablar och körde bredvidvarandra hela vägen hem till sverige... :D

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
emullo skrev:
Men... Förstår inte riktigt hur du lyckades låsa bakhjulet med hjälp av bromsen när det var full gas? Måste vara en jävligt bra broms på den hojen. :confused:

heh... det va framhjulet... :3freak

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...