Ett par frågor

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Okej, känns som att jag har fått svar på alla frågor nu, men har fortfarande mycket kvar o lära mig :D
Tack för alla råd & tips, jag återkommer kanske med fler snart ;)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Reckless Rider skrev:
2427310 Ok! T4pp3r din idé är kanske bra men verkar lite onödig att köpa en 4-t först och sen 2-t. Jag ska nog träna privat har 3 morbröder som har mc :) Fast då behöver man antagligen nåt sorts lämp som när man övningskör bil va? Söker man de på vv oxå? om de nu är så :confused:
Är mest sugen på CRM för tillfället så jag undrar, va kostar reservdelar till den t ex ny cylinder osv?

vet inte om du besvarade min fråga med att det var onödigt att köpa 4t och sen 2t. Om ja? jag har aldrig sagt att du ska köpa 4t först och sedan byta till 2t.

Hur mycke kan du mecka? hur mycke moppe har du kört? har du kört växlad moppe tror jag inte det skall vara några problem att börja på en 2t, bara att köra pluggat i början tills du lär dej hojen. Har du däremot svårt att skruva på hojen (inga verktyg, kunskaper lr andra faktorer som sätter köppar i hjulet) så vet jag inte om en 2t är någon bra ide. det kommer bli dyrt som helvete om du måste lämna in hojen varje ggn nåt händer, och det får du nästan räkna med att det gör om du köper 2t.
// Lajjnääs!

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Kan mecka hyfsat bra, om det är nåt jag inte skulle kunna har jag snälla morbröder som är riktiga bra bil/mc mekaniker :). Har kört moppe/cross ett bra tag dels på min egen och andras. Sedan så ska jag nog köra strypt, är för nojjig för att åka trimmat/ostrypt :D Ska använda den till o åka till skolan och kompisar och kanske lite crusing ;)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Reckless Rider skrev:
2428999 Okej, känns som att jag har fått svar på alla frågor nu, men har fortfarande mycket kvar o lära mig :D
Tack för alla råd & tips, jag återkommer kanske med fler snart ;)
jag tycker du kan åkerkomma när du har hojjen i garaget... :7peta

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Reckless Rider skrev:
2429494 Men kanske har fler frågor innan jag skaffar hojjen :/

då får du ju ställa de:tuttar Men e du smart så skriv i samma tråd så blir det inte en massa skit trådar:squid :cool: :mattias

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Jag kommer iaf köra strypt, inte värt o kunna få åka lite snabbare o få lite bättre axx när de är flera poliser inne i stan hela tiden :D

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Ok, hur mycket snabbare går era lätt mc ostrypt eller med effektrör?
Bryr dom sig inte på besiktning eller?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Reckless Rider skrev:
2430467 Ok, hur mycket snabbare går era lätt mc ostrypt eller med effektrör?
Bryr dom sig inte på besiktning eller?

Har aldrig haft min strypt, men skulle uppskatta att den gör ca 40km/h mer kanske?
Jag besiktade min hoj ostrypt iaf, dom sa då inget.

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Jag lär nog inte komma upp i mer än 110 inne i stan ändå, så de e bara onödigt för mig att köra ostrypt eller med effektrör :)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Reckless Rider skrev:
2431963 Jag lär nog inte komma upp i mer än 110 inne i stan ändå, så de e bara onödigt för mig att köra ostrypt eller med effektrör :)

dagens ungdom uppskattar tydligen inte mycket effekt, skänk dom varsin lifan så blir dom nog nöjda och glada, precis som på moppetiden, då man var king om moppen gjorde 80km/h:rolleyes:

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
dagens ungdomar verkar inte ha respekt för trafiken, jovisst jag ska blåsa förbi snuten i 140 varje dag påväg till skolan blir man cool då?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Fegis :7peta

jag rekommenderar att du ska hålla dig till moppe om du nu bara ska glida runt i stan. kanske en sån grym EU - scooter som går ca50 du får ju ändå inte köra mkt fortare inne i stan :D

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Reckless Rider skrev:
2432030 dagens ungdomar verkar inte ha respekt för trafiken, jovisst jag ska blåsa förbi snuten i 140 varje dag påväg till skolan blir man cool då?

effekt sa jag, inte gashäng, man vill ha bra acceleration när man behöver:fatta! du kommer ju inte bara köra i stan, det blir trevligt att komma ut på motorvägen när hojen precis orkar upp i 110 efter 1km:7peta

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
men ärligt hur många här kör strypt?

det är bättre för motorn OCH roligare att köra..
å jag snuten bryr sig inte häller om man inte blåser på i 200 genom stan....

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
Kronen skrev:
2432073 Fegis :7peta

jag rekommenderar att du ska hålla dig till moppe om du nu bara ska glida runt i stan. kanske en sån grym EU - scooter som går ca50 du får ju ändå inte köra mkt fortare inne i stan :D

Har ju inte påstått att jag bara ska köra inne i stan? Blir la motorvägar oxå... men jaja om dom inte bryr sig på besiktningen och poliserna inte bryr sig så kan man väl åka ostrypt då ::confused: :hojraket

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024