Ett sätt att hedra alla omkomna

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag satt och klurade lite på ett sätt att hedra alla som omkommit i trafiken, ett sätt att visa sitt deltagande. Då slog det mig att det enklaste ofta är det bästa. Så jag tog helt sonika och lindade ett varv svart eltejp runt ena gaffelbenet på gixxern, som ett sorgband. Dels visar det min sympati med alla som kör hoj på dom grusfria vägarna i himlen, dels visar det min sympati för alla familjer och anhöriga, och sist, men inte minst, det ger mig en påminnelse om min egen dödlighet varje gång jag sätter mig på hojen.
Jag hoppas att ni tycker att det här är en bra idé och gör något liknande på era hojar :)
 

Bifogat

  • sorgband.jpg
    sorgband.jpg
    90.8 KB · Visningar: 119

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Det var en fin tanke men min högst personliga åsikt är att det hela är störtlöjligt.
När du ändå varit så kreativ så kan du väl designa ett klistermärke som du sedan tjänar pengar på.
Istället för ett varv tejp för att hedra dom döda. :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
snabbåka skrev:
2117521 Det var en fin tanke men min högst personliga åsikt är att det hela är störtlöjligt.
När du ändå varit så kreativ så kan du väl designa ett klistermärke som du sedan tjänar pengar på.
Istället för ett varv tejp för att hedra dom döda. :tummenupp
Jag överlåter åt Fonus att profitera på mänskliga tragedier.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
förresten, mycket bra idé att göra en sån sak. Dock ser svart eltejp lite konstigt ut. Ett märke skule vara riktigt snyggt.

T ex en motorcykel utformat som ett kors eller något liknande. det skulle jag kunna sätta på min hoj iaf
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
vbg_snake skrev:
2117539 ? tjäna pengar på folks bortgång? okej...


Grundtanken var definitivt inte att tjäna pengar, utan skapa något som kanske rent visuellt inger lite mera betydelse än en liten tejpbit!

Jag tycker att iden att visa sitt stöd är bra, men att göra dett genom att linda ett varv tejp runt gaffeln ja jag vet inte men det är ju bara jag...........

Så var lite kreativa nu! och att trycka klistermärken kostar en spottstyver.

Hoztic skrev:
2117562 Jag överlåter åt Fonus att profitera på mänskliga tragedier.

Spinn vidare på din ide så lovar jag att det kommer att bli kanon. :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tärningen är kastad! :) Jag skickade ett mail till Morgan som har hand om SMCs skadefond, hoppas han nappar på idén!
Upplägget var att SMC gör klistermärken, och säljer för nån krona styck, och överskottet går till deras skadefond! :)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
snabbåka skrev:
2117582
Jag tycker att iden att visa sitt stöd är bra, men att göra dett genom att linda ett varv tejp runt gaffeln ja jag vet inte men det är ju bara jag...........

Nä, det är inte bara du.
Sen att nåting kan funka som en liten varingssignal om att det är en farlig hobby köper jag.
Men jag kan inte heller "sörja" för alla som omkommer just på motorcykel. Det finns gränser för vad jag kan bry mig om, och AIDS i tredje värden känns jobbigare än dom XX antal hojåkare man inte känner som dör varje år.
Kanske ett känsligt ämne och jag vill väl inte framstå som Egoistiske Egon men nån måtta får det väl vara.
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
snabbåka skrev:
2117521 Det var en fin tanke men min högst personliga åsikt är att det hela är störtlöjligt.

Jag tycker det var en jättefin idé! :fatta!

Och vad bättre är, den kan utvidgas till att omfatta även offer för mer vardagliga dödsbringare. Se här några exempel:

Många är de som ett ögonblick för sent insett att deras motståndare i fyllebråket haft ett vasst argument i bakfickan. Första bilden visar hur enkelt du kan försäkra dig om att alltid skänka dem en tanke så snart du ska spänta en sticka eller rensa en abborre.

Nästa gång du äter frukost, ägna några sekunder åt att minnas de yrvakna stackare som fattat det ödesdigra beslutet att lossa den där skivan som fastnat med hjälp av en gaffel. En strategiskt placerad tejpbit fungerar även här som påminnelse.

I mitt sista exempel är jag kanske lite tidigt ute, men för den händelse att elallergikernas intresseföreningar har rätt och mobilstrålningen visar sig vara vår tids digerdöd gäller det att vara förberedd. De mindre inskränkningar i funktionaliteten som tejpens placering orsakar i bild nummer tre uppvägs mer än väl av den respekt som den ger uttryck för.

Se, det var väl inte så svårt? Ut med er och tejpa nu, redan imorgon kan vi vakna i ett land fyllt av vördnad och eltejp!
 

Bifogat

  • MORA.JPG
    MORA.JPG
    48.7 KB · Visningar: 71
  • ROST.JPG
    ROST.JPG
    53.2 KB · Visningar: 76
  • MOBIL.JPG
    MOBIL.JPG
    52.3 KB · Visningar: 72
Last edited:

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Hoztic skrev:
2117592 Tärningen är kastad! :) Jag skickade ett mail till Morgan som har hand om SMCs skadefond, hoppas han nappar på idén!
Upplägget var att SMC gör klistermärken, och säljer för nån krona styck, och överskottet går till deras skadefond! :)



Bra där!, men se nu till att designen/utformningen av märket blir intressant/tidsenlig det skall trots allt passa att "sitta på kutsen" på en nyare hoj, och folk skall vilja ha dom synliga på sin hoj.

Om iden nappas på så har jag en gubbe som är perfekt för att ta fram något vackert.

Och för all del glöm nu inte mina obligatoriska procent av kalaset. :tummenupp

henlin skrev:
2117610 Jag tycker det var en jättefin idé! :fatta!

En massa rolig text................................


Ha ha ha ha ha jag garvar så jag skiter på mig. :rofl

Ja som sagt grund iden är nog inte den bästa :rolleyes: men med lite jobb så.


By the way din brödrost är inte nyproducerad direkt.

:tummenupp
 
Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
henlin skrev:
2117610 Jag tycker det var en jättefin idé! :fatta!

Och vad bättre är, den kan utvidgas till att omfatta även offer för mer vardagliga dödsbringare. Se här några exempel:

Många är de som ett ögonblick för sent insett att deras motståndare i fyllebråket haft ett vasst argument i bakfickan. Första bilden visar hur enkelt du kan försäkra dig om att alltid skänka dem en tanke så snart du ska spänta en sticka eller rensa en abborre.

Nästa gång du äter frukost, ägna några sekunder åt att minnas de yrvakna stackare som fattat det ödesdigra beslutet att lossa den där skivan som fastnat med hjälp av en gaffel. En strategiskt placerad tejpbit fungerar även här som påminnelse.

I mitt sista exempel är jag kanske lite tidigt ute, men för den händelse att elallergikernas intresseföreningar har rätt och mobilstrålningen visar sig vara vår tids digerdöd gäller det att vara förberedd. De mindre inskränkningar i funktionaliteten som tejpens placering orsakar i bild nummer tre uppvägs mer än väl av den respekt som den ger uttryck för.

Se, det var väl inte så svårt? Ut med er och tejpa nu, redan imorgon kan vi vakna i ett land fyllt av vördnad och eltejp!

Din elake jävel... sådan sarkasm har inte skådats sedan begynnelsen. :tummenupp

Visst är det tråkigt med alla olyckor men jag tycker att bunta ihop dessa i ett kollektiv snarare minimaliserar individerna som borde blivit ihågkomna. Jag tycker det räcker med att de nära och kära får sörja.
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
snabbåka skrev:
2117625 Min är designad av Porsches design avdelning. :D
du menar att det står porsche på den å den e lite silverfärgad å kostar 2000kr mer än någon annan brödrost. fanns det nån utrustningslista du kunde fylla i när du köpte din porsche?? he he...
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
hittebarn skrev:
2117632 du menar att det står porsche på den å den e lite silverfärgad å kostar 2000kr mer än någon annan brödrost. fanns det nån utrustningslista du kunde fylla i när du köpte din porsche?? he he...


Nej tyvärr inte den finns bara i ett utförande med "orginal touch-knappar" och borstad alu-jumjum.
Dock tog jag bryggaren som extra utrustning. :hihi
 

Jalapéno

Jalapeno
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
954:a
Hoztic skrev:
2117592 Tärningen är kastad! :) Jag skickade ett mail till Morgan som har hand om SMCs skadefond, hoppas han nappar på idén!
Upplägget var att SMC gör klistermärken, och säljer för nån krona styck, och överskottet går till deras skadefond! :)

Riktigt fin idé detta stödjer jag!!! höj priset för dom fina grus fria vägarna!!!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
snabbåka skrev:
2117637 Nej tyvärr inte den finns bara i ett utförande med "orginal touch-knappar" och borstad alu-jumjum.
Dock tog jag bryggaren som extra utrustning. :hihi

Glöm inte vattenkokaren för 1400.. :hihi
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det kändes som att jag mest blev hånad för min idé :( Kanske dumt av mig att ta upp något viktigt och seriöst här :huvet
Det verkar ju hur som helst vara dumt att jobba förebyggande, så jag får väl börja sälja likkistor med hojlogos på istället :mad:
 

Harder

Harder
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
På jakt efter en R1 igen ;)
Det är ju bättre att sätta något färgstarkt band runt vänster armen på stället. Syns bättre där.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top