Ett steg närmare världsdominans - Google (+) - Hej då FB

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
HvM5I.jpg

Lyckas du inte dra dit töser? :)

Det verkar ju fritt att kalla sig vad som helst på G+.
Med det i tankarna undrar jag hur det är tänkt att man ska hitta sina vänner eller bli hittad. Det kommer ju bli "invite only" om man ska lyckas fylla sina kretsar, eller?

Man kan ju se vilka polarna har i sina kretsar och på så vis gräva fram folk, annars kallar sig redan de flesta av mina vänner något suspekt på facebook, så för min del är det inget nytt direkt. ;)

Så länge det delas ut rent allmänt är jag oxå nyfiken på att prova.

pfroven(at)gmail.com

Tackar och bockar

Det verkade inte som om du fått en invite så här får du en.
:tummenupp

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Men lär er svenska för helvete era satans jävla outbildade blockmongon!
Det heter inte invite!!!
Det heter inbjudan!!!!!!!!!!!!!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag vill gärna ha en invite

jens.bergbom (at) gmail.com

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Skulle inte det här kunna vara en tråd där folk skriver vad dom tycker om Google+, både i teorin och praktiskt istället för en tråd där folk bara ber om invites?

Finner tråden just nu tämligen ointressant.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Skulle inte det här kunna vara en tråd där folk skriver vad dom tycker om Google+, både i teorin och praktiskt istället för en tråd där folk bara ber om invites?

Med tanke på att den här tråden i praktiken blivit en invitetråd så kanske vi skulle starta en ny tråd med vad man tycker om det och hålla den ren från invites? :)

Är så trött på fb nu, ändrar massor hela tiden till de sämre, nya chatten till exempel!
Så någon som har invite så skicka gärna en, sworen@live.se :)

Det verkar finnas ett överflöd av invites...?
Jag tar gärna en isf...:)
peterrr@live.se

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Om google vill att det har ska bli den stora nya grejen, varför måste man då få en inbjudan för att kunna använda tjänsten?:va verkar bara onödigt dumt. Alla som vill bör ju kunna få använda tjänsten utan massa inbjudningar hit och dit!.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Om google vill att det har ska bli den stora nya grejen, varför måste man då få en inbjudan för att kunna använda tjänsten?:va verkar bara onödigt dumt. Alla som vill bör ju kunna få använda tjänsten utan massa inbjudningar hit och dit!.

Tjensten är inte i "drift" egentligen utan BETA-testas. De vill ha feedback på grejorna är är reserverade för att det kommer att fungera som det gör nu.

När den släpps helt kommer det såklart inte krävas.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Tvärt om är det riktigt smart.. De vill dels se till att det testas och dels få in en skara människor.. Alla vi som letat upp en invite för att komma in är folk som kan leva med buggar och folktomhet bara för att få va först..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Tvärt om är det riktigt smart.. De vill dels se till att det testas och dels få in en skara människor.. Alla vi som letat upp en invite för att komma in är folk som kan leva med buggar och folktomhet bara för att få va först..

Plus att de får en mjukare start av systemet och kan testa lastbalancering och liknande ganska lugnt, samt dimensionera upp hårdvaran allt eftersom...
Om de bara hade slagit upp portarna hade det vällt in folk direkt, och antagligen bara smällt och varit nere några dagar istället.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Jag kan skriva lite. Sajten känns mycket mer clean och orienterad mot diskussioner (på olika sätt) än FB. Tex skall man kunna "hänga" med poalre, familj och vänner där på ett helt annat sätt än på FB.

FB för mig verkar mest innebära att folk uppdaterar sin statusrad via mobilen och berättar för hela världen var de är och fikar etc. Dom personerna får gärna stanna där.

G+ har fortfarande väldigt begränsad funktionalitet och en del buggar.
Smidigt med cirklar och att man kan välja evakt vad man vill dela med vem. G+ känns mer vuxen på något sätt. Hoppas den får förbli så.

OCH att fler hittar dit inom kort. (men inte de som bara vill uppdatera sin statusrad)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln