Ett steg närmare världsdominans - Google (+) - Hej då FB

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kan skriva lite. Sajten känns mycket mer clean och orienterad mot diskussioner (på olika sätt) än FB. Tex skall man kunna "hänga" med poalre, familj och vänner där på ett helt annat sätt än på FB.

FB för mig verkar mest innebära att folk uppdaterar sin statusrad via mobilen och berättar för hela världen var de är och fikar etc. Dom personerna får gärna stanna där.

G+ har fortfarande väldigt begränsad funktionalitet och en del buggar.
Smidigt med cirklar och att man kan välja evakt vad man vill dela med vem. G+ känns mer vuxen på något sätt. Hoppas den får förbli så.

OCH att fler hittar dit inom kort. (men inte de som bara vill uppdatera sin statusrad)

Tycker det känns som att g+ är det fb var tänkt att va från början och att fb mer gått till nått tvitteraktigt..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tycker det känns som att g+ är det fb var tänkt att va från början och att fb mer gått till nått tvitteraktigt..

Huvudet på spiken. Tror FB dessutom hade mer fokus på bilder från början än G+ har, även om funktionaliteten finns där.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
OCH att fler hittar dit inom kort. (men inte de som bara vill uppdatera sin statusrad)

Då kan du nog vänta vidare. Varför tror du twitter är stort? Det är ju bara en enda stor statusrad.

Inget ont om Google plus (då jag inte ens provat det än), men vem fan orkar byta site när man jobbat in sig på en i flera år?

Om google vill att det har ska bli den stora nya grejen, varför måste man då få en inbjudan för att kunna använda tjänsten?:va verkar bara onödigt dumt. Alla som vill bör ju kunna få använda tjänsten utan massa inbjudningar hit och dit!.

Lyssna inte på övriga amatörers svar. Anledningen är att inbjudningar är ett effektivt sätt att hålla botjävlar borta från sidan. Det, om något, är ett giltigt skäl till att använda inbjudningssystemet. Det har bonuseffekten att människor känner sig utvalda också.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
hittade en liten tutorial hur man "exporterar" sin vänlista på FB--->G+

1. Log into – or sign up for – your Yahoo! Mail account

2. Click on the Contacts tab > Import contacts > click the Facebook icon > hit OK

3. Select all recently imported email addresses > click Actions > Export All as a Yahoo CSV file (This puts everything on a spreadsheet, ready for importing into Google.)

4. Log in to your Gmail account and click on Contacts > New Group

5. Call it, say… “Facebook”

6. Click “Facebook” > More Actions > Import > Choose File > and select your recently exported CSV file

Now all that’s left is going over to your Google+ page, clicking Find and Invite, and seeing all of your contacts before your very eyes!

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Huvudet på spiken. Tror FB dessutom hade mer fokus på bilder från början än G+ har, även om funktionaliteten finns där.

När jag installerade g+ för androidluren frågade den om bilder som togs med kameran automatisk skulle sparas i en icke publik g+ folder. Verkar ju som en rätt trevlig feature, om nu inte g+ har samma märkliga rättighetsregler som FB. Lite mer genomtänkt än att bara trycka ut nya foton till alla man har addade.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har kommit på ett par saker som jag stör mig en hel del på på facebook, som inte finns på G+.
Facebook begränsar längden på statusupdpateringar, och ibland behöver man ju skriva lite längre saker om det inte ska vara av typen "sitter och bajsar!"... Det verkar inte G+ göra, iaf inte lika kort för jag har hittills inte råkat ut för det.
Plus att man kan i efterhand redigera sina inlägg på G+. Mycket bra. :)

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
Tar gärna en invite om någon har över, gurkslask (a) gmail.com

Edit:

Tusen tack :tummenupp

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Enda fördelen jag sett är att man kan skapa olika "circles" med vänner

I övrigt så verkar det vara en B-version av facebook, och klent med folk..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag kan inte se någon anledning till att folk skulle vallfärda över till + från fäjsbök. Varför byta till något som inte är avsevärt bättre? Tycker det är same same, lite smartare men mindre snyggt. Nä tror inte det blir det nya.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Goddamn va snabb du är! ;)

Nån som har tips på några Sparks som är intressanta? Jag kanske använder det fel men jag får bara upp en massa b-information när jag söker efter mina intressen... :(

Sitter och kör testsviter på jobbet idag, så sitter mest och blinkar mot en skärm där texten rullar förbi, och har SH öppet på den andra skärmen. ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln