Ett steg närmare världsdominans - Google (+) - Hej då FB

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
I närheten av användarbasen har ju inte facebook, på långa vägar

Facebook hade ungefär 714 milj. användare i juni, Google hade strax över miljarden. Facebook ligger alltså på ungefär 70% av Googles användarbas per månad (vilket jag tycker är ganska nära... ;) ).
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Några vänner till över till G+ så åker Fbook i soptunnan. Eller i blir "vilande" iallafall. Så oerhört trött på allt skit man får blocka dagligen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
O andra sidan var Altavista den enda sökmotorn folk tänkte på i princip och sen helt plötsligt så försvann alla användare till Google.

Det kanske händer igen? Kan någon förklara varför jag och alla andra plötsligt började använda google som söktjänst? :va

"Portaler" var ju också stort ett tag, jag var och hjälpte lite folk med en trasslig dator och tänkte att jag skulle kolla internethistoriken för att se om dom hade besökt några skumma virusträsk.

Dom hade passagen som startsida och hade nog aldrig lämmnat passagen ÖHT.

Skulle dom söka efter något använde dom Passagen Sök, Skulle dom kolla väder använde dom Passagen Väder osv osv...
Passagen hade ju direktlänkar till Aftonbladet/Expressen/flera andra tidningar, som öppnades i en frame på passagen.

Det gick så långt att dom sa "det har inte vi på vårat internet, vi har Passagen", dom insåg inte att dom missade 99.8% av innehållet på internet genom att använda portalen. :huvet

Genom att byta startsida till Google så fick dom tillgång till lite mera Internet, gubben hittade porren, jag fick laga/rensa datorn åt dom oftare, trots att jag installerade antivirus...
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
"Portaler" var ju också stort ett tag, jag var och hjälpte lite folk med en trasslig dator och tänkte att jag skulle kolla internethistoriken för att se om dom hade besökt några skumma virusträsk.

Dom hade passagen som startsida och hade nog aldrig lämmnat passagen ÖHT.

Skulle dom söka efter något använde dom Passagen Sök, Skulle dom kolla väder använde dom Passagen Väder osv osv...
Passagen hade ju direktlänkar till Aftonbladet/Expressen/flera andra tidningar, som öppnades i en frame på passagen.

Det gick så långt att dom sa "det har inte vi på vårat internet, vi har Passagen", dom insåg inte att dom missade 99.8% av innehållet på internet genom att använda portalen. :huvet

Genom att byta startsida till Google så fick dom tillgång till lite mera Internet, gubben hittade porren, jag fick laga/rensa datorn åt dom oftare, trots att jag installerade antivirus...

Tjejen envisas med att fortfarande använda nåt liknande: http://www.superstart.se/
:va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Facebook hade ungefär 714 milj. användare i juni, Google hade strax över miljarden. Facebook ligger alltså på ungefär 70% av Googles användarbas per månad (vilket jag tycker är ganska nära... ;) ).

Jag tycker väl att när det saknas mer än en fjärdedel så är det inte i närheten. Men, det här är ju mer en fråga om åsikter. ;) Och Googles trend pekar ju för tillfället neråt, och FB uppåt.

Jävlar vad snabb den var, och den gissade rätt på vilka tidningar jag läser också, baserat på IP gissar jag?

Hmm. Snabb, men den har helt tokfel i vad jag brukar läsa för tidningar, använder för sökfunktioner och sånt där. Verkar nog mer vara standardiserat eller så har den helt inte de jag brukar använda/läsa i sn repertoir. :)
 
Last edited:

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Jag tycker väl att när det saknas mer än en fjärdedel så är det inte i närheten. Men, det här är ju mer en fråga om åsikter. ;) Och Googles trend pekar ju för tillfället neråt, och FB uppåt.

Google & Android är ju starkt förknippade. Dröjer nog inte innan G+ är förinstallerat på alla Android-mobiler, då kommer det bli skillnad...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Google & Android är ju starkt förknippade. Dröjer nog inte innan G+ är förinstallerat på alla Android-mobiler, då kommer det bli skillnad...

Haha, kanske det. :) Borde väl bli om 2 generationer av androidmobiler eller något sådant skulle jag tro.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tycker väl att när det saknas mer än en fjärdedel så är det inte i närheten. Men, det här är ju mer en fråga om åsikter. ;) Och Googles trend pekar ju för tillfället neråt, och FB uppåt.

Hehe, ja, så kan det vara... ;) Vad jag tänker är att Googles miljard spenderar i genomsnitt en timme per månad på sajten mot Facebooks sex timmar.

Som sagt, vi får se. Google+ verkar ju najs men gränssnittet är ju nästan identiskt hittills, bortsett från den blå färgen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Google & Android är ju starkt förknippade. Dröjer nog inte innan G+ är förinstallerat på alla Android-mobiler, då kommer det bli skillnad...

Jo, G-mail var ju förinstallerat / en förutsättning när man drog igång Androidmobilen, jag skapade ett konto och har aldrig använt det sedan.

Android har ju dock bra appar för Fejsbook, så man kan säkert fortsätta att ha båda, även om dom säkert väver in en G+ mycket bättre i fortsättningen...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hehe, ja, så kan det vara... ;) Vad jag tänker är att Googles miljard spenderar i genomsnitt en timme per månad på sajten mot Facebooks sex timmar.

Som sagt, vi får se. Google+ verkar ju najs men gränssnittet är ju nästan identiskt hittills, bortsett från den blå färgen.

Jo, gränssnittet påminner väldigt mycket om rätt många olika sociala nätverk jag testat, men de har gjort en del saker smidigare än facebook...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jo, gränssnittet påminner väldigt mycket om rätt många olika sociala nätverk jag testat, men de har gjort en del saker smidigare än facebook...

Det återstår att upptäcka... Cirklarna är det enda jag upptäckt som är en verklig skillnad och det var ganska ballt. Finns ju åas till Facebook också nu... ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Joh, jag kan skicka invites med btw. ;)

Det återstår att upptäcka... Cirklarna är det enda jag upptäckt som är en verklig skillnad och det var ganska ballt. Finns ju åas till Facebook också nu... ;)

Joh, videochat och sånt med...
Det är nog inget som är nytt egentligen, mest bara gamla saker gjort på ett lite nytt sätt. Funnits så många communities nu att det mesta har testat, på bra och dåliga sätt. ;)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Haha, kanske det. :) Borde väl bli om 2 generationer av androidmobiler eller något sådant skulle jag tro.

Snarare i nästa uppdatering, om Google känner att G+ är klart för bredlansering då.

Vid en uppdatering av "maps" så smög dom ju in navigering och latitude som båda är googletjänster, så det är nog inte omöjligt att det smygs in en G+ med en vanlig uppdatering.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Snarare i nästa uppdatering, om Google känner att G+ är klart för bredlansering då.

Vid en uppdatering av "maps" så smög dom ju in navigering och latitude som båda är googletjänster, så det är nog inte omöjligt att det smygs in en G+ med en vanlig uppdatering.

Jo, men om de har strypt möjligheten att skapa nya konto i g+ redan så tar det nog en liten stund innan de mosar ut det överallt. ;)
Frågan är om det kommer som en vanlig uppdatering, eller med en ny release bara. Navigation är ju en del av maps, och smet med på det viset, en ny app behöver nog en uppdatering... Eller ja, google KAN ju faktiskt helt sonika bara installera vad fan de vill på allas mobiler utan att användaren har så mycket att säga till om egentligen, även utan att göra det genom en uppdatering så om de VILL så kan de.. :)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Var inte grejen med FB att alla addade alla i början? Visst jag har ganska många blockade men mina gamla klasskamrater kan det ibland vara kul att se.

Jag kommer inte orka adda någon och ingen kommer adda mig så det känns som jag blir kvar på FB ett tag till.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Var inte grejen med FB att alla addade alla i början? Visst jag har ganska många blockade men mina gamla klasskamrater kan det ibland vara kul att se.

Jag kommer inte orka adda någon och ingen kommer adda mig så det känns som jag blir kvar på FB ett tag till.

Är väl lite det som kommer göra g+ bra i framtiden. Man kommer va mer restriktiv och ha mer kvalité :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top