Ett steg närmare världsdominans - Google (+) - Hej då FB

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag är nog den största fejsbookmotståndaren man kan hitta men det här låter bra.
Om man är med på tåget från början så kan man kanske också sätta upp "reglerna" för vem man vill tillåta som kontakter.
Jag är inte ett dugg intresserad av att ha kontakt med "gamla klasskompisar", "lumparkompisar" och ex.

De jag vill ha kontakt med har jag kontakt med utan FB.
Samtidigt har jag insett att det finns en viss nytta med att kunna kontakta alla man vill ha kontakt med på en gång och att hålla utbytet av information öppet utan att skicka mail med "copy" till alla.

Hoppas bara att man kan kasta bort nyckeln till de som envisas med att visa statusuppdateringar såsom "dricker ett glas vin i badet" / "tvättar" / "har bytt kalsonger idag" och andra helt jävla ointressanta saker.

Måste man ha en gmail för att joina?

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet att det finns en SH-grupp på FB, men Google+ har lite annan funktionalitet. Som grupp-chat tex.

Jag har lagt till alla jag skickat invites till från SH i en SHcirkel. ;) Sedan vet jag väl inte hur väl det funkat iofs. HEh.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fejan kräver sin man att utmana. Fördelen de har är att de lockat in folk som är helt ointresserade av datorer (läs: större delen av befolkningen). Att locka över alla dessa till en annan sida är inte gjort i en handvändning.

Fejan är inarbetad och har slipat på sina funktioner under lång tid.

Sist men inte minst - hur fan kommer det sig att folk som hatar Apple och fejan är positiva till Google? Vad skulle skillnaden vara? Att de har en slogan om att man ska vara snäll? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fejan kräver sin man att utmana. Fördelen de har är att de lockat in folk som är helt ointresserade av datorer (läs: större delen av befolkningen). Att locka över alla dessa till en annan sida är inte gjort i en handvändning.

Fejan är inarbetad och har slipat på sina funktioner under lång tid.

Sist men inte minst - hur fan kommer det sig att folk som hatar Apple och fejan är positiva till Google? Vad skulle skillnaden vara? Att de har en slogan om att man ska vara snäll? :va

Hehe, det beror väl vilken grupp fanboys man tillhör? :) Googles fanboys är ju ungefär som apples nuförtiden.
Själv har jag alltid stört mig på hur halvdugligt facebook är, och all jävla irriterande appspam.
Apple har jag inget emot, men föredrar att bygga mina egna datorer.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hoppas Google lyckas. Och att FB sjunker som en sten. Har inte gillat FB, även om jag använder det dagligen.

Nu måste jag bara få alla polare att migrera. Hur fan det nu ska gå till.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln