bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då det gäller besiktningsbefrielsen tror jag att utöver privat bolag som vill besikta mer är det en hel del som utnyttjar denna för att sen modifiera fordon lite hej vilt, ja jag har också utnyttjat dessa regler under provkörningsperioden på kompressorbygget för att sen då jag fått allt att lira göra en regbesiktning så hojen besiktad med kompressorn. Kommer att göra samma med det nuvarande turbobygget som är besiktad för "sista gången" till jag vet om allt lirar, sen blir det regbesiktning.
Skulle reglerna ändras finns det nog en hel del byggen som kan få problem att klara en besiktning och även vara hyfsat jäkligt att bygga tillbaka för besiktningen.
Jag tror dock det är värre bland bilar än hojar, snart är en 77:a besiktningsbefriad och man har ju sett en hel del byggen där det sitter både det ena och det andra i. Jag skulle inte bli förvånad om det skulle bli så att för att slippa besiktning och skatt ska fordonet veteranregistreras och vara vara någorlunda tidstypiskt.
Hoppas man slipper besiktningen i framtiden för det är ett bök även om det nu blivit lättare då man nu kan besikta I Kalix vilket bara är 9 mil enkel väg.
Skulle reglerna ändras finns det nog en hel del byggen som kan få problem att klara en besiktning och även vara hyfsat jäkligt att bygga tillbaka för besiktningen.
Jag tror dock det är värre bland bilar än hojar, snart är en 77:a besiktningsbefriad och man har ju sett en hel del byggen där det sitter både det ena och det andra i. Jag skulle inte bli förvånad om det skulle bli så att för att slippa besiktning och skatt ska fordonet veteranregistreras och vara vara någorlunda tidstypiskt.
Hoppas man slipper besiktningen i framtiden för det är ett bök även om det nu blivit lättare då man nu kan besikta I Kalix vilket bara är 9 mil enkel väg.