Euro/Dance/Trance tråden!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
The_Plumber skrev:
Tankar man ner låtar eller är det webbradio? Isåfall var? Hittar bara webbradio

Bara webbradio vad jag vet, har dock itne orkat leta runt på sidan eftersom den e tysk. :näsblod

Edit: Det står ju vilka låtar som spelas så ifall man gillar dom e d ju bara att tanka på DC.

Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Werzion skrev:
är Tiesto för mainstream/kommersiell för att få skrivas med i tråden? :va :yoparty

Åh en äldre har hittat till 125 forumet....äldre, äldre, äldre, äldre, :hihi

Vet inte vad de e för musik..... :va

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
hehe, äldre och äldre, inte farligt mycket iallafall.
dom årtalen jag minns, minns ni nog också :D

jaja, åter till ämnet.

DJ Tiesto är framröstad/utnämnd till årets DJ tre år i rad. han har minst två gånger (2003 och 2004) haft "sin egen show" (Tiesto in Concert), 2004 var det framför över 70.000 besökare, alltid i Gelredome i Arnhiem i Holland (hans hemland).

mer info @ www.tiesto.com

http://video.google.com/videoplay?docid=7219200239486564964&q=tiesto
världens sämta video, men lite härlig musikslinga är det allt :)

andra "klassiska" låtar är Forever Today, Love comes again (feat. BT), Sweet Misery, UR (alla på samma underbarra album "Just Be")

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Werzion skrev:
hehe, äldre och äldre, inte farligt mycket iallafall.
dom årtalen jag minns, minns ni nog också :D

jaja, åter till ämnet.

DJ Tiesto är framröstad/utnämnd till årets DJ tre år i rad. han har minst två gånger (2003 och 2004) haft "sin egen show" (Tiesto in Concert), 2004 var det framför över 70.000 besökare, alltid i Gelredome i Arnhiem i Holland (hans hemland).

mer info @ www.tiesto.com

http://video.google.com/videoplay?docid=7219200239486564964&q=tiesto
världens sämta video, men lite härlig musikslinga är det allt :)

andra "klassiska" låtar är Forever Today, Love comes again (feat. BT), Sweet Misery, UR (alla på samma underbarra album "Just Be")

Du har inga låtar att dela med dig?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jovisst, så fort jag kommer ifrån det här helvetet (behövde material från en nisse helst i måndags, förväntade mig få det senaste idag på morgonen, fick det inte förens 17.40 så man har gått och inte gjort ett skit i över 7 timmar och nu är det stressigt som fan med att bli klart med projektet...)

nångång under natten kommer länk till FTP osv!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
gött, nu är mitt helvete förbi, och jag kan därmed förse er med lite himmelmusik :rolleyes:

http://beaver.mine.nu/~werzion/Slasken/Dj Tiesto/

en kompis server som är under uppgradering/omstart... så det kan gå lite segt

Forever Today och Love Comes Again är låt ett och två på det underbara albumet Just Be (är nog det album som innehåller flest låtar man kan lyssna på som jag har, inte som vissa där man köper ett album och endast 2-3 av 15 låtar är bra, här är det typ 7-8 av 9 låtar hehe)
och Lethal Industry kommer från albumet In My Memory, ett album som jag ej har, så något utalande om det har jag inte, men låten är helt underbar från 3.05 till slutet (och om och om igen) :yoparty

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
tvålen skrev:
Bra beskrivet. Riktig tung trance är ju sånt som man inte lyssnar hemma på, det är mer sånt som spelas på discotek neråt medelhavet där alla e höga Ecstacy och danser oavbrutet i 6 timmar " :yoparty " :gnissla

Euro är typ mer mixar av gamla låtar.

Det är ju tung trance man lyssnar på hemma! Har du någonsin varit på något event där alla är höga på ectasy? Nej kunde nästan ana det och du behöver definitivt inte åka ända ner till medelhavet. Droger förekommer visst, men jag märkte då inget av det. Holland är rätt nära och en stor trance nation. Jag var på Sensation White i somras, det var det grymmaste jag vart med om. Armin Van Buuren och Marco V spelade riktigt bra! Bilder och info finns här: www.id-t.com

Vidare så kan jag rekommendera radiostationerna som finns på följande:

www.mysteria.se
www.radioseven.se

I övrig så verkar nästan alla här på SH vara hårdrockare :3freak

Skönt med lite riktig musikanda :banana

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Vanish skrev:
Det är ju tung trance man lyssnar på hemma! Har du någonsin varit på något event där alla är höga på ectasy? Nej kunde nästan ana det och du behöver definitivt inte åka ända ner till medelhavet. Droger förekommer visst, men jag märkte då inget av det. Holland är rätt nära och en stor trance nation. Jag var på Sensation White i somras, det var det grymmaste jag vart med om. Armin Van Buuren och Marco V spelade riktigt bra! Bilder och info finns här: www.id-t.com

Vidare så kan jag rekommendera radiostationerna som finns på följande:

www.mysteria.se
www.radioseven.se

I övrig så verkar nästan alla här på SH vara hårdrockare :3freak

Skönt med lite riktig musikanda :banana

Det var mina förutfattade meningar och jag har inte upplevt något sådant event, nej.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Werzion skrev:
gött, nu är mitt helvete förbi, och jag kan därmed förse er med lite himmelmusik :rolleyes:

http://beaver.mine.nu/~werzion/Slasken/Dj Tiesto/

en kompis server som är under uppgradering/omstart... så det kan gå lite segt

Forever Today och Love Comes Again är låt ett och två på det underbara albumet Just Be (är nog det album som innehåller flest låtar man kan lyssna på som jag har, inte som vissa där man köper ett album och endast 2-3 av 15 låtar är bra, här är det typ 7-8 av 9 låtar hehe)
och Lethal Industry kommer från albumet In My Memory, ett album som jag ej har, så något utalande om det har jag inte, men låten är helt underbar från 3.05 till slutet (och om och om igen) :yoparty

Du kan inte lägga upp de så att man kan tanka ner? Vill verkligen ha låtarna.

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
Werzion skrev:
Tiesto är självklart välkommen, han är helt ok :tummenupp

Lite nya låtar som jag fått tag på i veckan:
Emi - Anima Libera (Strong Edit)
Zane & Foster - Big boom bang (cascada mix edit)
Alex C Feat Yasmin K - Angel of Darkness
2 Brothers On The 1st Floor - Time
Starstylers Feat Michy - Keep on Moving

Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
stoooffe skrev:
Högerklicka - Spara mål som! :tummenupp

Jaha jag trodde man kunde göra det med FF men det funka inte. Fick använda IE för det...borde inte det gå med FF?

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457