Men jösses killar...?
Det är ett vignetteärende, det har inget med hastighet att göra.
Kör ni inget nere på kontinenten? Kan ni ingen Ungerska?
224.9 km är ett avstånd, inte en hastighet.
Det är den aktuella sträckan som är mautbelagd, och med en tydlig beskrivning var brottet är begånget.
Har ni läst TS?
Har ni klickat på länkarna jag bjöd på...?
Jag försökte vara subtil, men detta är ju heelt fel forum för sådant.
Ja, EPC jobbar inom lagens ramar. Den lag som gäller i det land dom väljer att sätta upp sin brevlåda - rimligen det land vars lagstiftning som ger dem de bästa förutsättningarna att tråla vidare.
Dom jobbar med ett MO som går ut på att skrämma gäldenären med framtida, högre kostnader om man inte betalar NU!
Dom arbetar extremt slimmat och så mycket som möjligt i deras processer är automatiserat.
Kan ni inte ens er Zappa? "Flakes" från typ 4 decennier tillbaka beskriver "computer collectors" i en av verserna.
Man pausar sitt ärende genom att logga in på deras hemsida med sitt egna ärendes kod, och då först finns det chans att ett mänskligt öga tittar på ditt fall. Är det bara svammel du har att komma med åker det hela tillbaka in i maskinen - med ett påslag dessutom.
Om man däremot har en polisanmälan rörande stulen nummerskylt att bifoga sin anmälan är chansen mycket stor att ärendet avskrivs. Fattar ni NU vad jag menar med "investering"...?
...och, fattar ni nu vad jag menar med att "Vi kommer få se mer av det här...?"
Självfallet är skyltstöldstricket något som inte kommer att fungera i all framtid - Belgien och Holland har sedan flera år "numrerade nummerskyltar" tex.
Men, man får ta en bro i taget.
Det jag gång på gång förvånas över är hur blåögda vi svenskar är.
Åker utomlands utan att intressera sig för hur saker och ting fungerar, utan att fundera över konsekvenser. Glada svenskar på turne. "Det är väl som.hemma...?"
Betala er maut, gott folk! Fråga er fram om ni är osäkra.
I gamla öst är det fortfarande billigt. I IT-FR-ES kostar det fucking skjortan!
Där kan du kalkylera med samma milpeng på peage som för bränsle.
Blir det pengar över i slutet av dagen kan du unna dig en öl. EN öl, mer stålars lär det inte bli.
Men, att skippa att betala vignette i AT och behöva stå och tjafsa med ASFINAG medan solen går ner över passet man skulle kört är såå värdelöst. Lika kass som att sedan behöva betala böterna på plats + lösa vignette dessutom.
I Schweiz kostar det 200 lokala pengar: 1.750 spänn i riktig, äkta, hederlig svensk valuta.
Plus att du måste lösa vignette för €38.50 såklart...
Så, TS - har du inget hållbart att komma med så skynda dig att betala medans det fortfarande är rimligt billigt.
Ta det som läropengar, och välj bort mautvägar i fortsättningen.
...eller lös en 10-dagars vignette för € 5.46