Europas kanske extremaste Superkart.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
alltså efter att ha kört igår så har jag suttit o räknat lite på drevning kontra däck etc

Och den går så helvetiskt fort!! jag körde fullt på 5.an igår och det måste ha gått en bra bit över 200 hm/h

då jag räknade sist så räknade jag på 5" fälgar och tillhörande däck, nu är rullomkretsen betydligt större... vilket borde betyda att karten går fortare?

Enligt mina beräkningar så närmar jag mig 300km/h i toppfart.
Med tanke på vad den där 600.an varvar:)

Nån gång i sommar så ska jag montera gps.en och sätta mig ner på flygrakan, be till gud (jag e inte troende) och hoppas han är snäll. Sätta mig i förarstolen, och bränna ur den på alla växlar och hoppas jag klarar mig helskinnad.


Satan vad snabbt!

Ta en funderare på vad som kan hända om kedjerullen smälter ihop, eller lagringen skär i 300 knyck...

Men det löser du garanterat bra, allt ser verkligen fint ut! :tummenupp
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Satan vad snabbt!

Ta en funderare på vad som kan hända om kedjerullen smälter ihop, eller lagringen skär i 300 knyck...

Men det löser du garanterat bra, allt ser verkligen fint ut! :tummenupp


Jag har funderat lite kring det där, kedjerullen snurrart ju dock inte lika fort. Det blir som som en väldans
nerdrevning där. Går nog förmodligen att räkna ut.
Sen om r6.an orkar trycka den genom vinden i 300 blås vet jag ej.
Krävs ju en viss vikt/effekt för att klara av farten om jag inte minns helt fel.

Jag förstår att ni väntar på en film, försökte klippa bort det mesta snacket på filmen men det går inte att lägga in klippet i moviemaker,

Igår så skulle jag korta kedjan och var 100% på att det skulle funka men NEJ det saknas 2 mm,
så jag har valt att dreva ner den en kugg fram. för att fixa felet, samt att få lite bättre acc mindre toppfart.
 
Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Skoj att den börjar bli klar:tummenupp

Var/vad ska du köra med den? Är det någon öppen klass eller?

Ingen polare som har en ny mobil. Min android kan mäta G-krafter, acc, hastighet osv. med några nedladdnigsbara gratisapplikationer... ganska bra grejer faktiskt!
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Skoj att den börjar bli klar:tummenupp

Var/vad ska du köra med den? Är det någon öppen klass eller?

Ingen polare som har en ny mobil. Min android kan mäta G-krafter, acc, hastighet osv. med några nedladdnigsbara gratisapplikationer... ganska bra grejer faktiskt!

alltså jag har en gps, ska montera den
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
det blir ingen fällfors, har inte fått svar av arrangörerna samt att karten står isärplockad (besviken) :(

mailade tidigare ang körningen där och har mailat en massa nu utan svar.
 

#ptb59

Lasse
Gick med
17 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Pro twinbike Dragster
det blir ingen fällfors, har inte fått svar av arrangörerna samt att karten står isärplockad (besviken) :(

mailade tidigare ang körningen där och har mailat en massa nu utan svar.

Det i å för sig dåligt av dom att inte svara men jag tror nog att du får nog vänja dig med att vara besviken, att få tillstånd att köra på en tävling kan du glömma, det finns alldeles för mycket regler och försäkrings frågor runt om kring som sätter käppar i hjulen tyvärr.
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Tråkigt :(

Men som uppvisning borde du väl få ha?

Det var snack om att köra singelrepor i uppvisningssyfte, och det skulle inte vara några problem, i Augusti kommer jag köra då är det ny tävling.

Måndag då kommer mitt nya drev med 1 kugg mindre, kommer förhoppningsvis blir bättre acc också.
Ska bli kul, ringde en polare igår som frågade om jag skulle med upp på flygfältet o köra, han hade en lite uppskrämd hyrkart samt att en annan polare utan min vetskap byggd en gsx-r kart??? dock lite mer åt det tattiga håller typ gixxerkart men what ever! den har en radfyra!
Ska filma en massa till veckan, utan en massa jobbiga kommentarer!.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Postat 10.56

Postat: 11.03

Snacka om att vara otålig :D

you bett, hans projekt är just som sådant jag själv vill göra men har inte utrymmet, verktygen å stålarna fört så jag måste ju suga i mig allt ja kan ;)
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
vi kan göra såhär, jag vill inte lägga ut videon på nätet p.g.a en masso skumma kommentarer, som vart lite jobbiga,
ni som vill ha en liten video och som lovar att inte dela den vidare kan adda mig på msn

Obbe_cool@hotmail.com

Nästa video kommer ut till veckan, då förhoppningsvis med ett toppfarts test om allt lirar.

you bett, hans projekt är just som sådant jag själv vill göra men har inte utrymmet, verktygen å stålarna fört så jag måste ju suga i mig allt ja kan ;)

Klart man e otålig;) de e jag själv också.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ursäkta norrlänskan!:) Konstiga kommentarer menade jag,
vill inte publicera så alla kan se det bara, låter bara så dumt,

Vi förstod vad du menade, vad vi menade var bara att vi ville veta vad det var för nåt dumt folk hade skrivit ;) Pm:a?:D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Stå på dig! Du har ju knappast gjort något dumt! Avundsjuka kommer alltid finnas. Rock on!
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Imponerande snygga svetsningar! Finfint bygge, upp med filmlänk nu bara!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top