Europatrippen -06

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
Då var det snart dags! Nu på torsdag kl 05.00 startar jag och heathrow här på forumet våran europaresa.

Vi kommer att börja med att ta oss från Umeå till Trelleborg och sedan åka färja därifrån till Travemünde i Tyskland. Efter det så styr vi kosan mot Italien, närmare bestämt Grosseto i Toscana. Där ska vi sedan stanna i ett par dagar hos min flickvän som är där nere och jobbar över sommare :)

Sedan har vi inte riktigt bestämt vart vi ska åka, men i nuläget verkar det bli Milano-Barcelona-Paris i grova drag!

Kan lova att detta känns skitkul och jag längtar enormt mkt :)

Har du kanske nått tips att ge oss inför resan så gör gärna det!

Kommer att starta en tråd i Rese forumet där vi ska försöka uppdatera er så fort vi har tillgång till dator.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag flyger till UK på tisdag, köper en MC på onsdag och kör den hem. Ser jag dig ska jag tuta 2 ggr! :tummenupp
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
fasen va nice...själv åker jag på tisdag för vidare resa till toscana, tyvärr krockade jag ju med hojen så det blev en hyrbil istället, men det är himla skönt att resan ska bli av...ser jag dig så tutar jag 3 gånger!
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Tips: Undvik storstäder om det inte är ett givet resmål eller att ni ska göra nått speciellt där. Att hitta i en storstad är skitsvårt. Ofta är det lätt att ta sig in och tar 3 timmar att hitta ut igen. När jag, flickvän och en komis var i Paris var vi tvugna att navigera efter solen för att hitta ut igen. :)
 

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Ljungby
Hoj
Speed Triple -01
Verkar som en bra rutt, lägg till ett stop i Nice är mitt tips.
 

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
Zenit skrev:
uppdatera ofta o med tips så blir jag glad till när jag ska ut.. o just de have fun
:)

Ska försöka uppdatera så ofta som möjligt och med bilder om det går bra :)

KTM660SMC skrev:
Jag flyger till UK på tisdag, köper en MC på onsdag och kör den hem. Ser jag dig ska jag tuta 2 ggr! :tummenupp

Haha, ja då ska jag tuta tebax! :)

MikkE skrev:
Hur länge har ni planerat att vara borta?

Ca 18 dagar och ungefär 800 mil :)

MiZou skrev:
fasen va nice...själv åker jag på tisdag för vidare resa till toscana, tyvärr krockade jag ju med hojen så det blev en hyrbil istället, men det är himla skönt att resan ska bli av...ser jag dig så tutar jag 3 gånger!

Synd att hojen är krockad, visst är det skönt att resan blir av ändå men det hadde ju varit ännu bättre om du fick göra den på hojen istället :) Tutar du så tutar jag, kanske möts vi nånstans!

Zartax skrev:
Tips: Undvik storstäder om det inte är ett givet resmål eller att ni ska göra nått speciellt där. Att hitta i en storstad är skitsvårt. Ofta är det lätt att ta sig in och tar 3 timmar att hitta ut igen. När jag, flickvän och en komis var i Paris var vi tvugna att navigera efter solen för att hitta ut igen

Ja fast Paris lär vi nog åka in i oavsett, bara för att ha varit där, men tack för varningen! :)


Sp3 skrev:
2265334 Verkar som en bra rutt, lägg till ett stop i Nice är mitt tips.

Tack för tipset, ska fundera på det...lär ju bli rätt najs ;)
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ponte skrev:
2264774 Då var det snart dags! Nu på torsdag kl 05.00 startar jag och heathrow här på forumet våran europaresa.

Vi kommer att börja med att ta oss från Umeå till Trelleborg och sedan åka färja därifrån till Travemünde i Tyskland. Efter det så styr vi kosan mot Italien, närmare bestämt Grosseto i Toscana. Där ska vi sedan stanna i ett par dagar hos min flickvän som är där nere och jobbar över sommare :)

Sedan har vi inte riktigt bestämt vart vi ska åka, men i nuläget verkar det bli Milano-Barcelona-Paris i grova drag!

Kan lova att detta känns skitkul och jag längtar enormt mkt :)

Har du kanske nått tips att ge oss inför resan så gör gärna det!

Kommer att starta en tråd i Rese forumet där vi ska försöka uppdatera er så fort vi har tillgång till dator.

Grymma mc-vägar i Toscana, se till att göra dagsturer till Pisa, Florens, Siena, San Gimigniano, Assissi, ön Elba, mfl. Mycket trevlig kultur som nås på underbart trevliga och släta slingervägar! :tummenupp
Bada kan ni t ex göra vid "svenskbyn" Riva del Sole vid Castiglione della Pescaia vid kusten ca 8 km från Grossetto.

Avundsjuk blir man...
 

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
Marcus skrev:
2265414 Grymma mc-vägar i Toscana, se till att göra dagsturer till Pisa, Florens, Siena, San Gimigniano, Assissi, ön Elba, mfl. Mycket trevlig kultur som nås på underbart trevliga och släta slingervägar! :tummenupp
Bada kan ni t ex göra vid "svenskbyn" Riva del Sole vid Castiglione della Pescaia vid kusten ca 8 km från Grossetto.

Avundsjuk blir man...


Ja Pisa och Elba har vi pratat om, men även dina andra tips låter intressant :)
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ponte skrev:
2265420 Ja Pisa och Elba har vi pratat om, men även dina andra tips låter intressant :)

Se till att komma upp i bergen, dvs köra österut från Grossetto, typ till Siena via Montepulciano och sen vidare till s. Gimigniano och Volterra. Vackert så man blir tårögd och sköna svepande kurvor.

En längre dagstur kan ju också vara rätt över Apennierna till San Marino/Rimini på adriatkusten.
det finns nästan för mycket att göra/se i denna delen av Italien, man behöver myyycket tid.
 

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
Marcus skrev:
2265472 Se till att komma upp i bergen, dvs köra österut från Grossetto, typ till Siena via Montepulciano och sen vidare till s. Gimigniano och Volterra. Vackert så man blir tårögd och sköna svepande kurvor.

En längre dagstur kan ju också vara rätt över Apennierna till San Marino/Rimini på adriatkusten.
det finns nästan för mycket att göra/se i denna delen av Italien, man behöver myyycket tid.



Haha, synd att vi bara har 18 dagar på oss...verkar som om det får bli en ny tripp nästa år också för att hinna med allt det där :)
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Konvertera till kardandrift! :tomten
Haha, lite avis blir jag, jag hade tänkt dra med nyhojen nu i juli men nu ser det ut som att jag får ett nytt jobb direkt =) Det går ju inte att tacka nej, det ser ut att kunna bli tills-vidare till och med.

Ha kul! :)
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej ska ni åka hoj hela vägen genom tyskland??? går som vi ta tåget ner... det är skitbra. man vaknar utvilad där nere :banana
 

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
GeFeldz skrev:
Konvertera till kardandrift!:tomten
Haha, lite avis blir jag, jag hade tänkt dra med nyhojen nu i juli men nu ser det ut som att jag får ett nytt jobb direkt =) Det går ju inte att tacka nej, det ser ut att kunna bli tills-vidare till och med.

Ha kul! :)

Skoj, hoppas du får jobbet då :) Själv fick jag veta idag att jag får en tillsvidareanställning, skrev på anställningsbeviset idag, känns kanonskoj!


Jonny trajja skrev:
2265642 hej ska ni åka hoj hela vägen genom tyskland??? går som vi ta tåget ner... det är skitbra. man vaknar utvilad där nere :banana


Ah, ingen dum idé! Va kostar biljet och sånt då?
 

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Lycksele
Hoj
GSX-R 600 -97
Zenit skrev:
2266330 per man eller för båda? lite orolog över hur långt min kassa kommer räcka


Ja det är per man, men då har vi räknat högt och en körsträcka på ca 800 mil med sveriges bensinpris. Går ju säkert komma undan billigare men vi valde att budgetera högt för säkerhets skull :)
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Då var det dags snart, har packat hela dagen. Resonerar såhära, man har ju VISA-kort so be om man råkar glömma något =)

Tar med mig usb kambeln så man kan lägga in lite bilder !!!



Ingen som bjussar på en gräsplätt att tälta på i Linköpingområdet? =)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top