Eurosport & Discovery utgår från Com Hems grundutbud

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det gör väl inget!!!!:confused:
Du får ju mkt bättre bild med digitalbox.....du har väl en platt tv!!!Jag som säljer tv app vill ju att alla skall ha digital box .:tummenupp

Jag skickar mina kontouppgifter så är det frivilligt för dig att sätta in 10.000 svenska riksdaler.
:tummenupp

Det går bra om du skickar en Panasonic Plasma eller LCD på 50"+ också, jag är inte knusslig.

Digital box behöver jag inte då hyresvärden har en centralt.

Troligtvis skyller de på europsport som sist eller svarar goddag yxskaft att de håller på att klimatneutralisera sändningarna och eftersom eurosport sänder en del motorsport så ryker den...

Har aldrig förstått varför man betalar för reklamkanaler i huvudtaget och vad vinner man som kund då jag redan idag har tv8 och tv4sport(sportexpressen) i mitt comhem basutbud..

Tänker man bara så att "det är inte lönt" så hade vi fortfarande suttit i fuktiga grottor och knackat flinta för att få igång lägerelden.

Jag föredrar Nike versionen:
Just Do It

:hej
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Mjaha. Igen? Ge dom vad dom tål på kundservice@comhem.com

You know you want to.

Ni kommer få ett automat svar från den adressen, och man måste öppna detta och klicka på en länk för att forwarda det till "manuel behandling".
Mkt enkel manöver, men om man ine gör det så är det ingen som kommer läsa era arga klagåmål :hihi

Gå och maila nu med er!! :hördu
 

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Steningehöjden
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Stämmer det som står i den här artikeln
http://www.resume.se/nyheter/2007/05/31/eurosport-felaktigt-com-he/index.xml
så blir det inte skoj, då kan man inte ta in Eurosport alls efter 1:a september.
"Eurosport kan i dagsläget ses av samtliga 1,7 miljoner hushåll som får sin tv via Com hem. Men i september kan de bli noll. Eurosport har nämligen inget avtal med Com hem om digital distribution efter första september."
Hoppas för fasiken att folk sätter sig emot detta & talar om sitt missnöje, Eurosport är väl en kvalitetskanal även för de som inte gillar motorsport vad jag har förstått.
Fan, jag vill inte ha boxer eller parabol, tycker det är så smidigt att bara plugga in antennkabeln i väggen & titta på tv.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja!! MAILA på för fan!! :mattias

Jag har redan mailat. :hördu
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ingen av er som har funderat på om det kan bero på att Eurosport försöker ta oskäligt mycket betalt av com hem för att dom ska få ha eurosport i utbudet.

Är det så, så ska ju klagomålen landa hos Eurosport istället.

Jag är lite sur på Canal Digital som har lagt Motors TV i ett paket med en massa annan skit jag inte vill ha.
Hur f-n kan dom lägga Motors TV i ett "sportpaket", jag vill inte ha mera sport, jag vill ha MOTOR
 

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Steningehöjden
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Det är ingen av er som har funderat på om det kan bero på att Eurosport försöker ta oskäligt mycket betalt av com hem för att dom ska få ha eurosport i utbudet.

Är det så, så ska ju klagomålen landa hos Eurosport istället.

Jag kan tänka mig att det kan vara en anledning, men det står inget om det i länken jag postade i första inlägget.

Fick svar på mitt klagomail till Com Hem, de svarade så här:

"Vi har gjort bedömningen att TV4 Sport bättre kommer motsvara våra kunders önskemål. TV4 Sport (f d SPORT-Expressen) kommer att visa toppfotboll från Serie A med bl a Zlatans Inter, La Liga och dam-VM i fotboll. Man satsar även på svensk idrott, bl a Superettan och Hockeyallsvenskan. Därutöver alpint, friidrott, hästsport, motorsport och handboll samt sportserier och sportfilmer. Eurosport kommer att finnas kvar hos Com Hem digitalt. Kanalen ingår i Digital-tv paketen Digital-tv Medium och Digital-tv Large"

Men FAN, jag vill ju inte se Fotboll.
Tur att Eurosport kommer att finnas kvar i digital form i alla fall, även om det är surt att få lov att betala extra.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Samma sketna svar jag fick.
Jag skrev att jag har noll intresse av fotboll, och de stoltserar med liga "zlatanpajas".
Har skickat svar på det igen och får se vad de skriver sen.
 

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
har skrivit! :tummenupp

Skrev att de bland annat har valt bort alla motorsportintresserade tittare, då ingen annan kanal har samma täckning som Eurosport. Raddade även upp med alla motorsporter Eurosport vanligtvis visar.

Men sådanan här beslut går knappast att överklaga som tittare. Möjligtvis kanske de väljer tillbaka kanalen om något/några år, men knappast troligt då trenden för Sverige är fotboll och i mindre grad ishockey, så ser det dåligt ut. *Ryser*
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
har skrivit! :tummenupp

Skrev att de bland annat har valt bort alla motorsportintresserade tittare, då ingen annan kanal har samma täckning som Eurosport. Raddade även upp med alla motorsporter Eurosport vanligtvis visar.

Men sådanan här beslut går knappast att överklaga som tittare. Möjligtvis kanske de väljer tillbaka kanalen om något/några år, men knappast troligt då trenden för Sverige är fotboll och i mindre grad ishockey, så ser det dåligt ut. *Ryser*


Förra gången de försökte fick de ända sig pga tittarstorm.
Så det är bara att maila på.

:hej
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kommer TV4 sport att visa svensk RR? (som sportexpressen gjorde INNAN jag skaffade Canal Digital)

Eller kommer det att bli en renodlad Div3-fotboll/golf/segling/hästhoppningskanal?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kommer TV4 sport att visa svensk RR? (som sportexpressen gjorde INNAN jag skaffade Canal Digital)

Eller kommer det att bli en renodlad Div3-fotboll/golf/segling/hästhoppningskanal?

Det är det väl redan. SPORT-Expressen visar bara vad de inte tycker är värt att visa på TV4+ eller TV4 och det är ju knappast bättre... :3freak
Har man lite flyt ibland så visar de REPRISEN av Pro Superbike-sammanfattningen som normalt visas i TV4+ men annars är det mest skräp.
 

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Fick tillbaka samma mail som alla andra tidigare i denna tråden. Att få tillbaka ett "klippa+klistra"-svar betyder för det första att de inte läser genom våra texter. Jag stred emot vad de hade svarat med på era tidigare i mitt email. Att då få tillbaka någonting som går emot vad jag nyss skrivit känns illa. Är helt klart inte nöjd med det... :mad: Blir väl att skaffa parabol o få in sändningarna från england om man är motorinstresserad.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Fick svar från ComHems kundservice att som före detta UPC-kund kan man sitta lugnt i båten då ändringen i utbudet inte gäller oss...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fick tillbaka samma mail som alla andra tidigare i denna tråden. Att få tillbaka ett "klippa+klistra"-svar betyder för det första att de inte läser genom våra texter. Jag stred emot vad de hade svarat med på era tidigare i mitt email. Att då få tillbaka någonting som går emot vad jag nyss skrivit känns illa. Är helt klart inte nöjd med det... :mad: Blir väl att skaffa parabol o få in sändningarna från england om man är motorinstresserad.

På parabolen får du in svensk eurosport, det är ju inte så att den svenska eurosporten upphör att fungera för att en kabelleverantör tar bort den.

Det finns åtskilliga andra bra skäl att skaffa parabol också, så jag tycker att det är en bra ide, com hem ska tappa kunder på det här, det är enda sättet att få dom att förstå att det var en dålig ide.

Sen tror jag att man kan koppla in en Boxer-box i kabeltv uttaget och med ett boxerkort se eurosport ändå, trots att man bor i ett com hem hus.

Jag har nämligen för mig att kabeltv bolagen är skyldiga att sända ut det man kan ta upp med en vanlig antenn i sina nät, så att man har den valfriheten.
Dock kan det vara så att det bara gäller okodade kanaler.

Nu kommer ju flera leverantörer att kunna sälja programkort för marksänd digitaltv, förr eller senare kommer någon att erbjuda ett paket med enbart kanaler man vill ha (eller möjligheten att välja enskilda kanaler själv till ett paket)

Vad ni än gör, köp inte comhem box och deras kanalpaket som innehåller dom två kanaler dom nu tar bort, dom måste förlora kunder för att förstå att dom har gjort fel...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Sen tror jag att man kan koppla in en Boxer-box i kabeltv uttaget och med ett boxerkort se eurosport ändå, trots att man bor i ett com hem hus.


Lessen, men du tror Fel.
Bor man i Com Hem hus så ska man enligt ComHem inte kunna använda en Boxer-box genom deras utag.
Vilket naturligtvis suger och är konrurrens hämmande.

Du får GÄRNA bevisa mig fel i detta ( :hihi ) för jag har ju inte köpt en box och testat...

Köpa Parabol är inte ett alternativ. Varför skulle jag?? Jag betalar för fan extra för att det anses vara en sketen standard höjning när vi fick ComHem i huset, och köper jag maxfillibaba paketet får jag trillioner kanaler fler än min TV pallar med..
Problemet är att jag bara är intresserad av 2. Eurosport och Discovery... :huvet



Jag fick samma svar som de övriga: :mad:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har gjort bedömningen att TV4 Sport bättre kommer motsvara våra kunders önskemål. TV4 Sport (f d SPORT-Expressen) kommer att visa toppfotboll från Serie A med bl a Zlatans Inter, La Liga och dam-VM i fotboll. Man satsar även på svensk idrott, bl a Superettan och Hockeyallsvenskan. Därutöver alpint, friidrott, hästsport, motorsport och handboll samt sportserier och sportfilmer. Eurosport kommer att finnas kvar hos Com Hem digitalt. Kanalen ingår i Digital-tv paketen Digital-tv Medium och Digital-tv Large

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice


MIN fåga då Hur fan kan de göra denna bedömingen då? Jag har bott här i 10 år och de har ALDRIG frågat oss abonenter vad vi anser om deras utbud.

Har inte bestämt mig hur jag ska besvara mailet ännu, men kan ju för fan inte låta dem komma undan så lätt.



:hördu FORTSÄTT MAILA :hördu
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lessen, men du tror Fel.
Bor man i Com Hem hus så ska man enligt ComHem inte kunna använda en Boxer-box genom deras utag.
Vilket naturligtvis suger och är konrurrens hämmande.

Du får GÄRNA bevisa mig fel i detta ( :hihi ) för jag har ju inte köpt en box och testat...

Köpa Parabol är inte ett alternativ. Varför skulle jag?? Jag betalar för fan extra för att det anses vara en sketen standard höjning när vi fick ComHem i huset, och köper jag maxfillibaba paketet får jag trillioner kanaler fler än min TV pallar med..

Maila Boxer och fråga om du inte kan ansluta deras box till comhemnätet och således köpa fler kanaler utan att skaffa ComHem maxfilibabba.
Boxer är nog mer intresserade av att svara JA på den frågan :D
Men det kan vara så att det bara är dom kanalerna som man inte behöver programkort för.
Annars köper du en skitbillig antenn till boxjäveln.

Jag betalar också surt för:
1. Kabeltv (sketkass bildkvalitet i basutbudet man får utan maxfilibabbapaket)
2. Uppgraderat kabelnät för att klara av ComHem Digitaltv (måste köpa et maxfilibabba-paket för att kunna dra nytta av den digitala bilkvallan dock)
3. Canal Digital (Fungerar utmärkt, har inte ångrat det en sekund, har alla kanaler jag behöver i bas-abbet (och många jag inte vill ha), men tyvärr canal motor endast i sportpaketet)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top