Eurosport & Discovery utgår från Com Hems grundutbud

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Nej inget eurosport digitalt heller. Anledningen till det är att eurosport vill att så många som möjligt skall kunna se dem. Så det är väll deras sätt att hota cumhem. (Så var det iaf när upc ville ta bort eurosport analogt för ngt år sedan. Då dröjde det ngra månader till kanalen var tillbaka i nätet påde analogt och digitalt)
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Polarn ringde förra veckan och enligt kundtjänst, så ska eurosport finns digitalt i deras mediumpaket i framtiden. Dock ej analogt eller i 8 favoriter, sen om hon på kundtjänst har rätt de vetefan, får vi se.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Det står ju på deras hemsida att från 1a sept kan man välja till Eurosport på Medium 8 favoriter. Sen ryktades det väl om att gamla UPC-kunder fortfarande kommer ha kvar Eurosport i analoga grundutbudet? Finns det någon grund i detta? (Ingen idé att fråga Comhem själva, man får olika svar varje gång)

Edit:
"Eurosport och Eurosport 2 ligger med i kanalpaketen Medium och Large samt är valbara i Medium 8 Favoriter och som Tillvalskanaler (29 :-//mån vardera). Att Eurosport numera är valbar i Medium 8 Favoriter och som Tillvalskanal är en nyhet från och med 1 september."
http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_forandringar_grundutbud
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
comhem vet att kunden inte har något val. comhem kommer inte förlora några kunder. de kommer istället få in massa pengar på tvångsabbonemang för att se de enda två vettiga kanaler comhem någonsin haft.

det borde bli domstol för vad dom gör. det är att köra över kunden.
och deras "undersökning" är helt påhittad. inte en enda jäkel dom pratat med lär ha varit positiva till att ta bort kanalen.

undra om man ens kan hitta någon verkligen person som de skulle ha frågat innan de genomförde det här.
 

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Kankse dags att det blir likadant som el:en, att man får betala till dom som äger ledningen men att man endå kan välja en annan leverantör.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
comhem vet att kunden inte har något val. comhem kommer inte förlora några kunder. de kommer istället få in massa pengar på tvångsabbonemang för att se de enda två vettiga kanaler comhem någonsin haft.

det borde bli domstol för vad dom gör. det är att köra över kunden.
och deras "undersökning" är helt påhittad. inte en enda jäkel dom pratat med lär ha varit positiva till att ta bort kanalen.

undra om man ens kan hitta någon verkligen person som de skulle ha frågat innan de genomförde det här.

Jag tror nog att de kan förlora kunder, jag funderar på att säga upp telefonin,bredbandet och digitaltv:n om eurosport försvinner digitalt också :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
comhem vet att kunden inte har något val. comhem kommer inte förlora några kunder. de kommer istället få in massa pengar på tvångsabbonemang för att se de enda två vettiga kanaler comhem någonsin haft.

det borde bli domstol för vad dom gör. det är att köra över kunden.
och deras "undersökning" är helt påhittad. inte en enda jäkel dom pratat med lär ha varit positiva till att ta bort kanalen.

undra om man ens kan hitta någon verkligen person som de skulle ha frågat innan de genomförde det här.

Spegelbild av mina tankar i detta ämnet. :fakta

Jag har haft ComHem sedan det kom till min stad och de har *ALDRIG* frågat någon jag känner ang. utbudet.
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Jag svarar mig själv ovan:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Eurosport försvinner EJ för gamla UPC-kunder med analog-tv bas.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice"

(Det tog ju BARA 4 dagar för Comhem att svara på en så enkel epostfråga...)
 

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Steningehöjden
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Även om Comhem nu kommer att visa Eurosport digitalt så har inte jag lust att betala för detta, inte denna säsongen i alla fall, får se hur man gör i vår.
Om man ändå kunde välja bara en kanal (Eurosport), men man måste ju välja något jäkla paket med en massa kanaler som jag inte är ett dugg intresserad av och betala en massa stålar.
Gillar INTE Comhem nu.:mad:
Har fått låna morsan & farsans Boxerbox så länge (de använder den bara i husvagnen och semestern är förhoppningsvis slut nu) och kommer att kunna se MotoGP med den som tur är, gratis för mig.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har man deras bredband och IP telefoni sedan innan är kostnaden en struntkostnad. För min del runt 80 kr månaden för 8 favoriter.

För min del är det mer av en principsak. :fakta

Boxer fungerar inte i mitt hus, och det är ju en av stöttespelarna. Ingen konkurrans.
Fast, nu har vi fått Stadsnätet installerat så nu har jag återigen fått möjlighet att dumpa ComHem om jag så vill och välja någon annan Bredband/IP telefoni/Digital TV leverantör. :)

Trist bara för dem som inte har access till Stadsnätet.

En bra grej med Digital TV var ju dock Eurosport 2. Första programmet jag såg var 2 * MX1 i Donnington! :yoparty :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top