Eurovision Song Contest 2011

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte sett något av tävlingen utom underhållningen med breakdance numret för en stund sedan. Oerhört imponerande.

Nu kan vi låsa tråden igen och fortsätta bojkotta resten av tävlingen... eller inte. Hoppas att ni har respekt för att jag inte är så intresserad av tävlingen i övrigt. Ni är dock välkomna att fortsätta diskutera bidragen utan mig :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Erkänn att du sitter och smygkollar sippandes på ett glas rosé med dina metro-polare :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan, var det i dag, jag skulle ha lagt ett larm i mobilen, nåja jag lägger in ett larm på lördag istället så jag kommer ihåg att i god tid innan finalen gå ut och hala flaggan på halv stång.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Grabbar, jag tänker inte ge er det nöjet att ha en så hånfull ton. Allt har en rimlig förklaring här. Det var min flickvän som satt och tittade när jag kom hem från tennisträningen och hon insisterade att jag skulle se breakdance numret. :FU

Slapp alltså se tävlingen. Hur det blir på lördag vågar jag inte svara på :näsblod

Min personliga uppfattning är att den här tävlingen för länge sedan förlorade sitt existensberättigande. :mad:

Se så, diskutera bidragen nu och bevisa vem som är de verkliga schlagerfjollorna på forumet :tummenupp

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag tycker om bra musik.

Men är det inte bara för mycket nu?

På den gamla goda tiden räckte det med att sätta sig framför TVn en lördagskväll
för den svenska ESC-uttagningen, och en för den internationella finalen.

Nu vet jag knappt hur tävlingen går till.
Man måste visst ta tjänstledigt på halvtid för att ha tid att titta på en massa svenska
delfinaler, andra chanser, svenska finaler, en massa B-kändisar som ska tjata om
alldeles för många länders bidrag och en, för mig lite oklar, rad med internationella
del- och -finaler.

Man blir ju alldeles övertrött på ESC bara av det man ser av misstag när man
råkar zappa förbi ESC-programmen.

I förrgår råkade för första gången se den svenske representantens namn.
Jag vet inte vem det är.
Jag har inte hört varken hans eller något annat svenskt bidrag,
men jag önskar honom all olycka i någon sorts final.
Eller har den redan varit?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som jag förstått är det finalen på lördag. Håller med dig i princip allt du skrivit och säkert många med mig. Förr räckte det att titta två kvällar. Dels den svenska uttagningen och sedan själva internationella finalen där de deltagande länderna framförde bidragen på sitt eget språk. Det var en stor del av nöjet. Vissa språk lät anskrämliga, medan andra lät vackert trots att man inte hade en aning om vad texterna handlade om. Men som sagt detta var en svunnen tid när man var barn.

Den sista verkliga gången jag tittade Eurovision Song Contest av egen fri vilja där jag avsatte de två dagarna var just som barn. På den tiden fanns bara SVT1 och SVT2. Sedan försvann intresset rätt snabbt. När man blev äldre förstod man att det låg politik bakom uttagningen av vinnarna. Min avsky för programmet ökade när det är var och varannan kväll på bästa sändningstid. Framförallt den svenska uttagningen vars exponering utnyttjas maximalt genom att förlägga den i olika städer med uttagnings regler som bara juryn och de mest inbitna fansen förstår. Enda undantaget jag gjort från min bojkott var när Dolph Lundgren fick agera värd för några av deltävlingarna. Var det två år sedan? Då tittade jag på ett par stycken. Det hade inget med att se bidragen att göra. Hur bra är det egentligen? Att man tittar på en uttagningstävling för att se programledaren/värden...

Lägg ner skiten eller åtminstone återgå till de regler som en gång gällde med två kvällar. Men det skulle nog inte musik eller tv producenterna gilla. Produktionsbolagen ägnar sig inte åt välgörenhet direkt trots att det är finansierat via tv-licensen. I grund och botten handlar det här om pengar mer än fest för folkhemmen.

Ja, jag är nog bitter när jag tänker på skitprogrammet som får onödigt stor exponering och betydelse.

Jag tycker om bra musik.

Men är det inte bara för mycket nu?

På den gamla goda tiden räckte det med att sätta sig framför TVn en lördagskväll
för den svenska ESC-uttagningen, och en för den internationella finalen.

Nu vet jag knappt hur tävlingen går till.
Man måste visst ta tjänstledigt på halvtid för att ha tid att titta på en massa svenska
delfinaler, andra chanser, svenska finaler, en massa B-kändisar som ska tjata om
alldeles för många länders bidrag och en, för mig lite oklar, rad med internationella
del- och -finaler.

Man blir ju alldeles övertrött på ESC bara av det man ser av misstag när man
råkar zappa förbi ESC-programmen.

I förrgår råkade för första gången se den svenske representantens namn.
Jag vet inte vem det är.
Jag har inte hört varken hans eller något annat svenskt bidrag,
men jag önskar honom all olycka i någon sorts final.
Eller har den redan varit?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Skulle vara intressant att veta hur mycket deg dom drar in på rösterna, alltså folk som SMSar eller ringer in.
Tror nog det är en stor anledning till att dom drar ut på det så mycket med en massa delfinaler.
Sen här i sverige verkar det ju bara vara dom låtskrivarna som har hela tungan uppe i röven på Christer Björkman som får vara med.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Schalgerfestivalen? Va?
Har jag inte märkt något av...
Se där, ännu en fördel med att bo ensam och inte ha en TV.

Nej, nu ska jag återgå till att ladda inför SRF.:yoparty

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Glöm inte Tre Kronor - Tjeckien kl 16:00 på Tv3.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Instämmer. Kan inte förmå mig att gilla sådana där program. Lika med Let´s Dance, Så ska det låta, Talang etc.

Vem har tålamodet att titta??

Jag försöker ibland kolla för att vara "normal" och hänga med. Men det börjar krypa i kroppen efter 5 minuter och då knäpper jag om. Sen får jag sitta där på fikarasten och inte veta ett skit. :rolleyes:

Edit: glömde ett ord.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Schlager var bättre förr - då sjöngs det på det egna landets språk. Idag vinner den som lyckas kontraktera Max Martin först.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år