Eurovision Song Contest 2011

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varför är det aldrig riktig musik som är med och tävlar?

Raised Fist
In Flames
Swedish House Mafia
Robyn
September
Petter

Men jag ska inte klaga, valfria sändningar på TV drabbar inte mig.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Boom boom schaka schaka. Boom boom schaka schaka.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det är ett spektakel utan dess like, och fel låt vinner jämt eftersom folk inte har en blekaste aning om vad bra musik är, men likförbannat kollar jag varje år.
De tre senaste åren har jag och min sambo (som är en tjej för övrigt) kollat tillsammans med ett par kompisar. Senast i veckan så satt vi och såg fram emot att kolla nu på lördag. Men inte för att se bra musik. Det har vi gett upp för länge sedan. Nej, det är för att det helt enkelt är skönt att kunna sitta ner och spy galla över alla idiotiska bidrag och vansinnigt sjuka människor som röstar på grannlandet fast det var det sämsta skiten som någonsin hörts. Med lite bira och chips kan man legitimt sitta där och vara mysigt bitter och kollektivt bestörta för att sedan gå hem och känna sig extra smart :)

Dvs, vi får ut någonting positivt av eländet trots allt ;).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi diskuterade spektaklet på jobbet och någon påstod att vissa länder inte behövde kvala, för dom hade "sponsrat" evenemanget med pengar och på så sätt köpt sig en garanterad finalplats.

Är det sant?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vi diskuterade spektaklet på jobbet och någon påstod att vissa länder inte behövde kvala, för dom hade "sponsrat" evenemanget med pengar och på så sätt köpt sig en garanterad finalplats.

Är det sant?

En fågel viskade mig i örat att så var fallet. Nej, om sanningen ska fram så har man sagt något i den stilen på tv vid något tillfälle. Det stämmer säkert att vissa länder har blivit garanterade finalplatser på grund av att de tagit på sig en större del av produktionskostnaden. Hur skulle det se ut om t ex Tyskland betalade tog på sig större delen av kostnaderna och så fick de inte vara med i finalen? Då skulle nog inte den här tävlingen produceras många år till, vilket i sig inte vore så dumt.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Är det sant?

Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland (som har en rätt bra låt i år) och Italien.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur skulle det se ut om t ex Tyskland betalade tog på sig större delen av kostnaderna och så fick de inte vara med i finalen? Då skulle nog inte den här tävlingen produceras många år till, vilket i sig inte vore så dumt.

Förr var det så att den som vann ett år fick arrangera/ta kostnaden nästa år.

Det tyckte jag var lysande, för då kunde man skicka en skitlåt och slappna av sen.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Förr var det så att den som vann ett år fick arrangera/ta kostnaden nästa år.

Det tyckte jag var lysande, för då kunde man skicka en skitlåt och slappna av sen.

Jo, men den taktiken verkade de flesta länder ha...

Edit: har inte kollat de senaste åren.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Minst lika viktig som själva tävlingen är den parallella tävlingen i "vem som tittar minst på tävlingen". Bonuspris delas också ut till den som på fyndigast och mest detaljerade sätt beskriver just hur dålig tävlingen är och hur han/hon kommer behandla sin TV om han av misstag skulle zappa förbi och råka se ens ett par sekunder av tävlingen.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Minst lika viktig som själva tävlingen är den parallella tävlingen i "vem som tittar minst på tävlingen". Bonuspris delas också ut till den som på fyndigast och mest detaljerade sätt beskriver just hur dålig tävlingen är och hur han/hon kommer behandla sin TV om han av misstag skulle zappa förbi och råka se ens ett par sekunder av tävlingen.

Har faktiskt helt missat att det är ESC på gång, här i England har det varit knäpptyst om det. Det var inte föräns imorse jag såg det på nyheterna. Det blir nog till att titta ikväll tror jag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Blev du tåtrampad för att du och frugan tycker att det är mysigt att knäcka en BiB framför tv'n till Schlagern?

Ingen fara, what happens in radhus stays in radhus, du kan till och med feströka lite gul blend under fläkten i pauserna...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Blev du tåtrampad för att du och frugan tycker att det är mysigt att knäcka en BiB framför tv'n till Schlagern?

Ingen fara, what happens in radhus stays in radhus, du kan till och med feströka lite gul blend under fläkten i pauserna...

Jag tycker det är gulligt att någon kan sakna en person så mycket att de väljer att stjäla/planka dennes manér och formuleringar rakt av. En rosa piké på dig så är det nästan att du skulle få samma pondus med dina gliringar. :krama

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker det är gulligt att någon kan sakna en person så mycket att de väljer att stjäla/planka dennes manér och formuleringar rakt av. En rosa piké på dig så är det nästan att du skulle få samma pondus med dina gliringar. :krama

Naaw, försöker du förminska mitt inlägg genom att hävda att jag plankar Mackan...

Det var ju IOFS snällt av dig att jämföra oss, men Mackan hade nog aldrig låtit dig komma undan så lindrigt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...
ass.jpg
....

Okej okej! :krama
- Din Mackan är starkare än min pappa!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Okej okej! :krama
- Din Mackan är starkare än min pappa!

Det är försent för dig att börja med asskissing nu, dessutom även om det är du på bilden så är det ju inte mitt arsle, så i mina ögon är inte det där någon ursäkt...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år