Eurowheels

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Hyra skåpbil på Ok/Q8 och köra ned den själv ?
Går väl på runda slänga mellan 2-3000 med drivmedel och allt.

Vill undvika det så långt det går, har vare sig tid eller lust och det blir ungefär samma kostnad med frakt, när jag ringt gäller priser mellan 2 och 3000 och då slipper man ju djävlas själv. Åkte ner i bil och köpte den och körde hem, helt ok när man köper nåt men inte lika roande när det skall lämnas tillbaks.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Hyra skåpbil på Ok/Q8 och köra ned den själv ?
Går väl på runda slänga mellan 2-3000 med drivmedel och allt.

I morron kommer Kalles bud och hämtar den, priserna verkar ha gått upp eller nåt för Kalles har det näst billigaste priset på 2650 vilket är helt ok sen ligger det på 4 - 8000 plus moms, helt sjukt. Kalles och Gunhaga har ändå priser som gör att det känns billigare att få den fraktad dit ner än att köra själv.

Jag ser den här affären som avslutad först när jag vet att chauffören har postväxeln med mina pengar på i sin hand. Har tyvärr missat en tre, fyra busor på blocket som jag verkligen velat köpa under den här tiden så nån djävla säsong ser det inte ut att bli, förutom på trampcykel då. :mad:
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
I morron kommer Kalles bud och hämtar den, priserna verkar ha gått upp eller nåt för Kalles har det näst billigaste priset på 2650 vilket är helt ok sen ligger det på 4 - 8000 plus moms, helt sjukt. Kalles och Gunhaga har ändå priser som gör att det känns billigare att få den fraktad dit ner än att köra själv.

Jag ser den här affären som avslutad först när jag vet att chauffören har postväxeln med mina pengar på i sin hand. Har tyvärr missat en tre, fyra busor på blocket som jag verkligen velat köpa under den här tiden så nån djävla säsong ser det inte ut att bli, förutom på trampcykel då. :mad:

Helt sjuka priser. Kostar knappt dom pengarna om man vill frakta en hoj över atlanten :va

Men det är klart. Alla frakter mm kostar ju ap mycket i detta landet. Köpte precis ett avgassytem i USA fick betala ca 550kr i frakt. Köpte även en sadel utav en firma i värlmland, 450kr kostade det att få hem den :rolleyes:
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ja de som ville ha 8000 plus moms måste ju ha trott att även garaget och kåken skulle med ner, under 3000 med moms är överkomligt.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Krånglar dom ännu mer med dig?

Inte riktigt säker, var in på banken idag för att lösa in bankväxeln, tjejen tar den knappar in lite siffror och säger att den redan är inlöst?!
Jag förklarar vad det är frågan om och får sätta mig i soffan och vänta, 20 minuter senare är det löst men jag fick ingen förklaring till vad som var fel och brydde mig inte heller, jag har mina pengar till slut!

Nu när jag är klar med dessa djävla amatörer kan jag ju sluta "trippa på tå" runt skiten. Oseriösa okunniga amatörer är ju vad det handlar om, glömde otrevliga. Grabbdjäveln kunde inte ens justera växelspaken utan att klanta sig när jag ville ha upp den lite så jag fick tala om hur han skulle göra, sen kläcker grabbfan ur sig "-mästrad av en lappdjävel" lite "skämtsamt", vad jag tänkte men inte sa var typ "hur fan kan du få jobba med sånt här". Att lämna in nåt på service där vore som att spela rysk roulette med 5 kulor i loppet. Ska kolla vart jag har mina ARN dokument så kanske jag lägger upp lite senare.

Men imorrn bär det iväg på ny affär men handlar av en SH:are den här gången, keep it in the family :p Hoppas och tror att det ska gå bättre.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Skönt att det löste sig ändå! Ett grattis kanske är på sin plats t om? :)

Eurowheels har nog fått en stämpel här på SH iaf.
 

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Ludvika
Hoj
GSX-R 750 -09
Inte riktigt säker, var (...) imorrn bär det iväg på ny affär men handlar av en SH:are den här gången, keep it in the family :p Hoppas och tror att det ska gå bättre.

Har dina papper på mitt skrivbord och har funderat över hur det gått. Skönt att de tog sitt förnuft till fånga och följde ARN rek. Nu lägger jag dokumenten till handlingarna. Lycka till med nästa köp! :)

/Petra, SMC.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ja nu är det dags att säga tack för allt stöd!

Och ett finger åt de som tycker att det är synd om mygelfirmor som får smisk på forum som detta samt ett JÄTTEfinger till alla giriga snikrövar som försöker sko sig på hederligt folk i allmänhet :finger

Jag tänkte nästan ringa dig Petra och tala om hur det gick men det ordnade sig ju bra ändå, tack för hjälpen från smc med! :yoparty :tummenupp
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Fan vad najsligt att du äntligen fått det ur världen och väldigt bra att du klämde dit dom där klåparna!!

GRATTIS!!!!!!!!
Och lycka till med nästa hojköp :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Gratulerar till att eländet äntligen är över.
Har det senaste året spridit din historia till alla jag mött som funderat på att handla hoj där. Någon jävla måtta får det ändå vara och ingen bekant till mig kommer någonsin handla hoj av dem.

Lycka till med nya hojköpet.:tummenupp
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Fyfan, jag ryser över hur nära jag var att köpa hoj av dom....bra att det löste sig!

Ha ha ha ja fy fan! Borde inte nån ta och skapa en "undvik dessa handlare om du inte har onödigt mycket fritid du vill slösa bort" tråd? Eller finns det redan? Girighet sprider sig likt pesten nu mer.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Inte riktigt säker, var in på banken idag för att lösa in bankväxeln, tjejen tar den knappar in lite siffror och säger att den redan är inlöst?!
Jag förklarar vad det är frågan om och får sätta mig i soffan och vänta, 20 minuter senare är det löst men jag fick ingen förklaring till vad som var fel och brydde mig inte heller, jag har mina pengar till slut!

Nu när jag är klar med dessa djävla amatörer kan jag ju sluta "trippa på tå" runt skiten. Oseriösa okunniga amatörer är ju vad det handlar om, glömde otrevliga. Grabbdjäveln kunde inte ens justera växelspaken utan att klanta sig när jag ville ha upp den lite så jag fick tala om hur han skulle göra, sen kläcker grabbfan ur sig "-mästrad av en lappdjävel" lite "skämtsamt", vad jag tänkte men inte sa var typ "hur fan kan du få jobba med sånt här". Att lämna in nåt på service där vore som att spela rysk roulette med 5 kulor i loppet. Ska kolla vart jag har mina ARN dokument så kanske jag lägger upp lite senare.

Men imorrn bär det iväg på ny affär men handlar av en SH:are den här gången, keep it in the family :p Hoppas och tror att det ska gå bättre.

Grattis! Jäkligt skönt att det lösta sig och att du fick dina pengar.

Men jag tycker nog att de borde ersätta dig för allt krångel och att det inte blev så mycket kört för dig. Hoppas att nästa hoj affär blir bättre.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top