Eurowheels

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Gott att du fått rätt i alla fal, nu är det väl bara att hoppas att de inte orkar jävlas mer.
Med lite tur kanske du hinner få tag i ny hoj innan sommaren.:tummenupp

Ja hoppas kan man ju alltid, följer man inte arn´s beslut är det ju svartlistning hos råd och rön som gäller och det borde ju vara lättare att ställa nåt som är fel till rätta än att åka på sån skit men vad vet jag.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Tackar :) men man ska inte ropa hej som bekant...

Grattis!
Man ska inte ropa hej o allt det där, men du fick iaf rätt till slut.
Sen om dom sköter det på ett smart sätt eller väljer att inte följa beslutet är upp till dom.

Men det måste ju vara liiite skönt för dig hur det än går nu efter allt slit?
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Grattis!
Man ska inte ropa hej o allt det där, men du fick iaf rätt till slut.
Sen om dom sköter det på ett smart sätt eller väljer att inte följa beslutet är upp till dom.

Men det måste ju vara liiite skönt för dig hur det än går nu efter allt slit?

Tackar! :)Jo det är det ju och nu har jag ju ett tungt beslut i ryggen om jag måste gå vidare, det finns ju en fortsättning om så behövs men det hoppas jag verkligen inte, men backar gör jag inte.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ja hoppas kan man ju alltid, följer man inte arn´s beslut är det ju svartlistning hos råd och rön som gäller och det borde ju vara lättare att ställa nåt som är fel till rätta än att åka på sån skit men vad vet jag.

En annan MYCKET skum sak beträffande dem är deras regbes av hojar..:vaTydligen så kommer det en besktiningsman från Lindesberg och regbesiktigar ett "gäng" hojar på plats hos dem? Vet inte om det är okej metod att göra så? Brukar man inte ta sig TILL bilprovningen för att besiktiga så...:vaMen det är kanske är helt ok eftersom de själva på butiken berättat för kunder att man gör så...

Om det inte är okej eller vedertagen metod, så är det väl bara ett samtal till bilprovningen i Linde och fråga vem av dem det är som gör hembesök och regbesiktigarmed hänvisning av info från butiken eurowheels....:tummenupp
 
Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
En annan MYCKET skum sak beträffande dem är deras regbes av hojar..:vaTydligen så kommer det en besktiningsman från Lindesberg och regbesiktigar ett "gäng" hojar på plats hos dem? Vet inte om det är okej metod att göra så? Brukar man inte ta sig TILL bilprovningen för att besiktiga så...:vaMen det är kanske är helt ok eftersom de själva på butiken berättat för kunder att man gör så...

Om det inte är okej eller vedertagen metod, så är det väl bara ett samtal till bilprovningen i Linde och fråga vem av dem det är som gör hembesök och regbesiktigarmed hänvisning av info från butiken eurowheels....:tummenupp

Kan vara en serviceorienterad lösning från bilprovningens sida då dom har så många hojar att regga in.
Min blev och reggad på det viset, vad jag vet så ska en hoj vara helt orginal när den ska reggas in. Men min var det inte. Vet inte ens om den egentligen klarar bullerkraven men nu är den tex reggad med det avgassystmet och all annan skit som satt på.

Kan tänka mig att dom släpper igenom en hel del saker som inte skulle komma igenom annars. Säkert känner någon av dem besiktiningsmannen.

Kan ju säkert bli en fin utredning av det hela om någon sätter igång och för lite liv.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Tack för tipsen! Jag har ingen aning än, det står i papperen att säljaren normalt hör av sig och gör upp om detaljerna och har det inte hänt inom 2 veckor så får man kontakta dem själv, inte hört ett ljud än givetvis, vet inte hur jag ska göra men börjar kolla upp alternativ, vill de inte häva köpet så får transporten gå till polisen istället för koll av det saknade motornumret med polisanmälan och dra upp det hela i tinget med hjälp av smc´s advokater, här blir den inte kvar i vilket fall.

Är EW smarta tar de tillbaka den, repar upp alla grejer och säljer den för vad den är, den ser ju faktiskt inte illa ut.


Ja mysko är ju bara förordet, till mig sa killen som sålde den att bakdäcket bara gått till besiktningen och tillbaks, sen säger Anna att de kör mc på släp till besiktningen "det fattar du väl" som hon sa åt mig, sen säger man att man besiktar i sina egna lokaler, skumt.
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Man ser ju ett ganska tydligt mönster hur den här firman jobbar. Tar hem dom billigaste hojarna dom hittar, skicket får komma i andra hand.

Visst kan företag bli blåsta när dom importerar men det är rätt sällan.

Finns många liknande firmor i bilbranschen, dom köper det billigaste bilarna, helt osedda, fulregistrerar, sen får kunden ta smällen när det rasar.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Sitter och väntar på att transportfirman som ska köra ner den ska ringa om att dom ska åka förbi örebro, mailade ner i går om frakten som dom ska betala som jag fått ner till 2000 och talade om att det nya framdäcket får dom på köpet, orkar inte tjafsa om såna småsaker.
 
Last edited:

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Det tar jag som att de följer ARNs rekommendationer och häver köpet :tummenupp

Surt bara att tappa en hel säsongs hojåkande för att firmor inte kan kontrollera vad de tar in och säljer i landet.

Då får man önska herrn bättre lycka på nästa köp och att den nya säsongen blir tusen ggr bättre än den förra :hojharley
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det tar jag som att de följer ARNs rekommendationer och häver köpet :tummenupp

Surt bara att tappa en hel säsongs hojåkande för att firmor inte kan kontrollera vad de tar in och säljer i landet.

Då får man önska herrn bättre lycka på nästa köp och att den nya säsongen blir tusen ggr bättre än den förra :hojharley

Ja det ser ut så men det är inte klart förrns jag har pengarna i handen, lite svårt att lita på att nåt bara ska gå vägen helt plötsligt men jag har iallafall lärt mig att ligga minst två steg framför hela tiden, två steg framför vad jag bör behöva alltså.
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag sitter fortfarande och väntar på att den lokala transportfirman jag pratat med ska åka förbi örebro men det verkar gå trögt, testade en serviceförmedling och fick priset 5000 + moms av en firma och det var om chauffören fick lasthjälp :va

Har mailat de båda ni tipsade om här och väntar på prisuppgifter, 2000 skulle firman härifrån ha men det vore ju fint att få det hela avslutat-
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag skulle ju se till at få iväg hojjen asap så det inte blir ytterligare strul...
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ja jag skulle ju se till at få iväg hojjen asap så det inte blir ytterligare strul...

Precis vad jag försöker med, bp karlsson svarade just att man inte kör så långt norrut som mitten av sverige :p Inte lätt när det antingen inte är möjligt eller kostar skjortan.

Ringde cr transport, inget som går förbi örebro just nu, har en kvar att ringa och väntar på svar från eu transport, fick förlängt till den 18e av ARN och det var bara att ringa igen om jag inte fått nån transport så det är lugnt. EW hörde ju inte av sig under de 2 första veckorna som de skulle heller så det är nog ingen panik där heller. Vill ändå har det här avslutat snabbare än möjligt.
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top