Eurowheels

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Har det hänt något nytt ang. din hoj?

Nepp, handläggningstiden är ju runt 6 månader så det lär inte hända alltför mycket på ett tag men jag har kompletterat anmälan med mer bilder och dokument, ska ta och ringa nån dag så jag får höra om jag måste hosta upp ännu mer pengar för en ev besiktning osv. Mc intresset har gått ner på noll och just nu känns det som att karriären är över för min del i vilket fall.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
De stackars firmorna är skyldiga att upplysa om sånt du inte rimligen kan
misstänka utan att plocka ner det du ska köpa i småbitar, upplysningsplikt tror jag visst det heter.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
prenumeration på den här tråden då.
Hellfire jag hoppas verkligen att du får rätt.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Hur går det Hellfire? Får du någon ordning på affären??

Har nu fått ett svar från EW via ARN som jag just nu skriver ihop ett svar gentemot, aldrig sett nåt liknande, först blev jag så förbannad att jag började röka igen, i efterhand är det ju bara att fnissa åt skiten :p
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har nu fått ett svar från EW via ARN som jag just nu skriver ihop ett svar gentemot, aldrig sett nåt liknande, först blev jag så förbannad att jag började röka igen, i efterhand är det ju bara att fnissa åt skiten :p

Vad svarade dom då:confused:
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Har nu fått ett svar från EW via ARN som jag just nu skriver ihop ett svar gentemot, aldrig sett nåt liknande, först blev jag så förbannad att jag började röka igen, i efterhand är det ju bara att fnissa åt skiten :p

Men men... Kläck it fram. Nu blev jag rätt nyfiken!:gnissla
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag antar att det är bäst att inte lägga ut nåt under pågående ärende men det rör på sej iallafall, blir helt slut i skallen av denna skit. Ska kolla lite om det kan vara ok med vissa utdrag för det förekommer ju helt absurda anklagelser och påhitt kan jag säga.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Nån som vet om sånt här räknas som offentliga handlingar? Det kan ju vara rätt intressant att se hur det går till liksom...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag blir väääldigt nyfiken nu, bara meningen "absurda anklagelser och påhitt" får min puls att öka en aning.

Hoppas du får lägga ut allt här så vi får se vad det är fr slags folk, jag vet ju redan lite efter egen erfarenhet men vill så klart veta mer och vill att andra också ska få veta.

Har stött på ett par klåpare i olika branscher de senaste 3 åren och tycker inte någon av dem ska komma undan med den skit de utsätter vanliga människor för.
Men i efterhand så är det alltid svårt att bevisa saker och ofta står ord mot ord.

Hellfire stå på dig!
 

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Långsele
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Googlade lite och min tolkning är att det borde räknas som offentlig handling när ärendet är klart, om det är tillåtet att lägga ut ett pågående ärende här kan nog bara ARN svara på så ring dom nu på stört och fråga.

Med tanke på hur cykeln ser ut är det helt klart att den lekt Tussilago så vad ARN beslutar ska bli intressant att höra.

Du har bra tur du när det gäller motorcyklar. :huvet
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Googlade lite och min tolkning är att det borde räknas som offentlig handling när ärendet är klart, om det är tillåtet att lägga ut ett pågående ärende här kan nog bara ARN svara på så ring dom nu på stört och fråga.

Med tanke på hur cykeln ser ut är det helt klart att den lekt Tussilago så vad ARN beslutar ska bli intressant att höra.

Du har bra tur du när det gäller motorcyklar. :huvet

Ja det finns det ingen som helst tvekan om men en lika stor fråga är vart är motornumret? Jag har det på papper men inte på motorn och det ignoreras helt och hållet.

Lite missflyt har jag ju haft men det här tar ju priset.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja det finns det ingen som helst tvekan om men en lika stor fråga är vart är motornumret? Jag har det på papper men inte på motorn och det ignoreras helt och hållet.

Lite missflyt har jag ju haft men det här tar ju priset.

Påstår Eurowheels att DU bytt motor eller varför är det så viktigt?
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Påstår Eurowheels att DU bytt motor eller varför är det så viktigt?

Antingen är motorn bytt eller så är numret bortslipat, viktigt är det väl på många sätt, varför är motorn bytt efter endast 1300 mil? Varför nämndes inget om det vid köpet?

Varför nämndes det inte att den är krockad och inlöst av försäkringsbolag? Hur vet du hur långt ett fordon gått när motor och troligen hastighetsmätare är bytt? Priset baseras till stor del på mätarställningen såklart.

Tycker man inte att det stinker om hela skiten så vet jag inte vad som ska behövas för att nåt ska stinka.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du skrev
Ska kolla lite om det kan vara ok med vissa utdrag för det förekommer ju helt absurda anklagelser och påhitt kan jag säga.

Och sen
Ja det finns det ingen som helst tvekan om men en lika stor fråga är vart är motornumret? Jag har det på papper men inte på motorn och det ignoreras helt och hållet.

Lite missflyt har jag ju haft men det här tar ju priset.

Därför jag trodde det var något sånt
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Du skrev


Och sen


Därför jag trodde det var något sånt[/QUOTE

Jo det tog en stund innan jag insåg det :p Det är rätt rörigt i skallen pga det här nu, inget man ger sig in i utan att fundera ett bra tag men ger man sig är det detsamma som att erkänna sig blåst och det tar emot.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Om man kommer och tittar på en hoj som är 10-15 år gammal och förväntar sig att den ska vara som ny är man väl kanske ute och cyklar, en repa finns ju nästan på alla hojar.

Skulle vara kul o höra från 'Eurowheels Anna' har att säga om saken. Varit väldigt tyst från henne\honom.
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Skulle vara kul o höra från 'Eurowheels Anna' har att säga om saken.

Jo, man ser ju redan där hur hon beter sig, den är 8 år gammal med 1300 mil på mätaren. Sen är det ju som bekant inte bara jag som handlat där och känt mig lurad och blivit taskigt bemött efteråt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top