Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Min SV1000 skall endast ha olja med API-klassning: SF eller SG står det i manualen. Trots katalysator...
Q8 SBK Racing... Någon som har koll på den och hur mycket zink den kan tänkas innehålla?
Sånt här står i Säkerhetsdatablad
så http://www.q8.se
uppe till höger sök på webbsidan
Säkerhetsdatablad
som leder till
Privat
Produkt & Säkerhetsdatablad
ny sida
Produkt- och Säkerhetsdatablad
Klicka på Motoroljor
nu blir det bläddra framåt för det ligger inte på första sidan utan 3e
av Säkerhetsdatablad Motoroljor
klicka på
Q8 SBK Racing 10W-50 en pdf fil
och på andra raden
i
3. SAMMANSÄTTNING ligger CAS nummer 68649-42-3 vilket är zinkdialkylditiofosfat
(avstår från att skriva det engelska namnet ) 1 - 2,5%
Jag har på annan plats sett att en vanlig dosering är 1,6% men de vill ju inte berätta allt....
så som många skrivit här på SH,
Q8 SBK Racing 10W-50 är olja som verkar bra i praktiken och är det också i teorin.
Själv kör jag på Biltema Turbodiesel 15W-40 just för olja för dieselmotorer är enligt de gamla specarna
och byter efter sådär 200 till 300mil. Tycker det är värda det.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Mineral/Turbodiesel-15W40-36962/
men är starkt frestad beställa en 20liters dunk Q8 SBK Racing 10W-50 hos SWEDOL
bättre oljecirkulation när motorn startar, bättre vid hög temperatur, tex när jag står i nån av Gbgs bilköer en fredagseftermiddag, usch.
Last edited: