125MXRM skrev:2272300Kolla mastercross i bike och läs bänkningarna där, hur kan en hoj gjord för racing som är "färdigtrimmad" tappa elva hästar jämnfört med hans gasgas som tydligen har 38 hk? Har för mig att 250-crossarna låg på 42 hästar eller ngt..
MXRM skrev:2272300Kolla mastercross i bike och läs bänkningarna där, hur kan en hoj gjord för racing som är "färdigtrimmad" tappa elva hästar jämnfört med hans gasgas som tydligen har 38 hk? Har för mig att 250-crossarna låg på 42 hästar eller ngt..
de 125cc crossarna som det tävlas med seriöst (aka fabriksteam) når också upp till de 45-50 pållar sen om det är på hjulet elelr i motorn har jag ingen aning omLundgren skrev:2272609125rna ligger fråna allt mellan 33 hk = Honda och 36.7 = KTM
Och detta är ju givetvis bakhjulsmätningar. Så varför en cross inte skulle ha 42 på veven tycker jag verkar konstigt när rr 125:0rna ligger på dryga 50hk på bakhjulet. (dock i en optimistisk bänk)
PorrExXe skrev:2272967Sluta snacka om dessa hästar
Sak samma
Sen ni som "gasgas är skit bara rasar hela tiden" osv. En hoj rasar inte utan anledning. Det är för att folk inte sköter grejerna ordentligt.
Btw, Update i första inlägget
2fast4hjo: tackar tackar![]()
Får se om vi syns på vägarna i sommar![]()
300 på sölle racing. (vet inte vad man får för det)-Rosen- skrev:2272873de 125cc crossarna som det tävlas med seriöst (aka fabriksteam) når också upp till de 45-50 pållar sen om det är på hjulet elelr i motorn har jag ingen aning om
om det bara inte hade varit så dyrt så hade jag fått min bänkad
var ligger det?prulle skrev:2273012300 på sölle racing. (vet inte vad man får för det)
Nån som vet vad en tm har kan va kul att veta.
Exxe fyfan va snygg.
ExXe skrev:2272967
2fast4hjo: tackar tackar![]()
Får se om vi syns på vägarna i sommar![]()
Ystad-Rosen- skrev:2273023var ligger det?
en tm ligger i samma klass som ktm GG qvarna mm det var den som jag glömde igår![]()
ExXe ett tips om du ska övningsköra är att sätta tillbaka skylten och backspeglen ifall du inte vill att den du övningskör med ska få skit, men fyfan vad fin den är. önskar att jag vågade köra med skylten inflyttad![]()
prulle skrev:2273029Ystaddet värsta som kan hända är 300 i böter.
Okej chill.
det är väl den som du övningskör med som får ta smällen om ni blir stoppade? så har jag förstått det iafExXe skrev:2273049Backspeglarna ska på när jag övningskör, men röven på hojen får se ut som den gör.
Hur dags på måndag?2fast4hjo skrev:2273026Det gör vi säkert, 125 är bra för då håller jag mig i skinnet o kör inte så fort![]()
Föresten så är det bankörning på kinnekulle idag till kl 16:30, åk dit o kika.
Edit även på måndag
Lundgren skrev:2273395Hur dags på måndag?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |