Någon måste ge Zarco memot att Yamahan trots ledande i konstruktörsmästerskapet inte går att köra på, gissa hur kass Hondan måste vara då Pedrosa varit där nere hela säsongen.
Tror inte en sekund på att Yamahan är kass enbart för att Rossi placerar sig där han brukar när de andra inte kraschat. Ett dåligt kval kan alla fabrikörer ha, men om det dock visar sig att det ändå är hojen kanske de skall sluta låta Rossi fippla med den då han således inte längre kan vara delaktig att ställa in en hoj. Återgå till det Lorre gjorde, han verkar ju även få till duccen fint men som sagt, de får nog utvärdera allt innan de börjar ändra en massa.
Ingen hoj på denna nivån är kass, de är bara sämre eller bättre än de andra...
Olika personligheter körmässigt med olika krav på vad hojen ska leverera, går inte att jämföra eller utifrån säga varken det ena eller andra.
Det man kan titta på är hur det ser ut i totalen efter säsongen och om det förändrats något i poänginsamlingen, som det ser ut just nu är Rossi klart bäst medans Zarco hade sin topp innan Moviestar börjat få ordning på bitarna samtidigt som Vinales inte alls fungerar på yamahan som den är nu.
När en förare misslyckas så är det kanske inte fel enbart på materialet, när ingen lyckas så kan man helt klart beskylla materialet om förarna är hyfsade medans det kan bli problem om en förare är förjävla bra och passar på hojen och kör den till segrar ändå på bekostnad av de övriga på samma material, Stoner på duccen och MM på Hondan för några säsonger sen.
Gick inte Lorenzos utveckling av yamman mot något liknande honda och ducce innan?
En hoj bara han kunde köra riktigt fort, eller har jag bara dåligt minne?
Kan det vara därför han inte fick stanna nu?
Han ville ta duccen åt ett håll som bara passade honom?
Nah, när Yamaha själva går ut så kan vi nog sluta oss till att det kanske är lite problem med materialet ändå.....