Sebastian_K
Nybörjare
Ser ut som en ganska dräglig tillvaro
Har egentligen bara en sak att säga. Färöarna är FANTASTISKT!
Strålande fint väder, ca 15 grader C, väldigt fina vägar och trevligt folk. Ren luft och det enda man hör ofta är fåglar och vinden. Inte det konstanta stadsljud man är van vid. Till och med Torshavn är riktigt tyst för att vara en stad i den storleken. Fantastiskt vackert. Imorgon ska vi ta dom nordöstra öarna med tunnel/broförbindelse. Sen tänkte vi vandra runt i Torshavn och kolla lite mer ingående i några timmar på torsdag innan det är dags att köra på färjan till Island!! Färöarna är VÄL värt ett besök. Kan rekommendera till fullo. Vi har det bra!
//J
HRen luft och det enda man hör ofta är fåglar och vinden. Inte det konstanta stadsljud man är van vid. Till och med Torshavn är riktigt tyst för att vara en stad i den storleken.
Varför i helvete kan inte jag se bilderna??????
Grus och stigar till stor del. Roligt men otroligt ansträngande att baxa runt våra stora och tunga hojar på dessa vägar men det har gått bra.
En fråga. Kör ni med full packning hela tiden? Skulle era maskiner kännas mycket lättare och smidigare om ni drog en dagsrunda utan alla väskor och pryttinaler ni släpar på?
Bara väskorna, TOMMA, väger nog uppåt 8 kilo styck. Full packning inkl väskorna landar säkert på 60-80 kilo.
Dessa kilon sitter över bakhjulet och gör att hojen blir lite småläbbig när hojen börjar åla sig i lösgruset. Som vanligt är känslan att köra "utan" mycket bättre
Christian. Rätta mig om jag har fel nu men sitter inte luftintaget på olika ställen på en Adventure i jämförelse med en vanlig GS? Av vad jag minns sitter åtminstone luftfiltret precis under "tanken" på en Adventure och det är så högt att åtminstone inte jag skulle känna mig direkt intresserad av att köra i vatten som går högre än så..... Det är ju ingen båt. Annars får man väl göra som på jeeparna och sätta snorkel på skiten.....
MVH//J
kolla din flashplayer, hämta senaste och installera:
http://get.adobe.com/se/flashplayer/
Häpp. Luftintaget sitter ovanför den högra cylindern både på vanliga GS och Adv. Du kan alltså köra med cyllarna under vatten,
Härligt väder att rulla in i Stockholm i
Kom själv nyss hem från Öregrund. Det hällregnade hela vägen. "Fuktigt" minst sagt.
Tycker du verkar vara ute å köra hela tiden, hur har hon lyckats köra längre?
Jag känner det det samma när det gäller att åka hemåt efter ett härligt mc-äventyr, jag vill inte hem utan jag kan tänka mig bara köra i månader eller år tills jag för en kort stund mot förmodan tröttnar lite. Under de närmaste åren kan jag tänka mig att det blir några kortare resor, förmodligen inte längre än portugal eller murmansk men någon dag då jag har tid och pengar så ska fanimig Road of bones köras via Mongoliet, t.o.r.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|