ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
pidda skrev:Gött
Snabbmaskläget är också grymt kraftfullt. Det är de där två rutorna i paletten precis under förgrund- och bakgrundsfärgerna.
1. Se till att du har svart som förgrundsfärg.
2. Klicka på den högra av de två rutorna.
3. Välj en lämplig storlek på pensel.
4. Måla en mask på det du vill maskera. D.v.s. det som inte skall ändras.
5. För att måla en rak linje med penseln, klicka en gång med penseln där penseldraget skall börja, håll ner shift (Mac) och klicka där penseldraget skall sluta. Och vips så får du ett rakt fint penseldrag.
6. När du målat klart din mask klickar du på den vänstra av de två rutorna under för- och bakgrundsfärg.
7. Om du gjort fel så markeringen är omvänd går du upp i menyn "Markera" och väljer omvänd.
8. Spara markeringen.
9. Nu kan du ändra färger så mycket du vill.
burner skrev:http://www.riaa.com/default.asp
* RIAA Files News Lawsuits Against 750 Illegal File Sharers
* RIAA Brings Lawsuits Against 762 Illegal File Sharers
* RIAA Steps Up Efforts Against Illegal File Sharers, eDonkey Users Among Those Sued
osv.... listan kan göras lång
Telia har även dom skickat brev till fildelare som visats sig vara på te.x DC.
Första gången är en varning men nästa gång man får brev är det inte lika kul längre, det handlar om skadestånd på FLERA hundratusen ...
mjukis skrev:Tror att folk tanka ca 150-200 GiB av mej bara under förra veckan, och själv ligger ja väl o snittar på ca 50-60 GiB/veckan och har inte fått ngt brev eller liknande...
BillytheBoy skrev:En sak ja undra sen är bara hur man t.ex får färger som mattsvart som jag är nyfiken på, är de mycket konplicerat ?
Elgasen skrev:Kan man "dra" i en markeringen av en yta på något vis? ungefär som i ett gummiband eller likn?
ktmjacke skrev:När jag installerade mitt photoshop så kunde man bocka för vilket språk man ville använda,jag valde svenska,men det är på engelska iaf.Går det att ändra på på nåt vis?
Trottel skrev:Hur får man svart utan att högdagrar, "blänk", osv försvinner??
Om ingen här vet så kan jag fråga en lärare i plugget som kanske vet nästa vecka.
Elgasen skrev:Testade lite photoshop för första gången ikväll och objektet är min min hoj... Det blev en Ravetrancerkiller!
igentligen var den blå... men när jag sparade ner den i jpg blev den lila..,
dock printscr gör susen! Hur skall jag få de riktiga färgerna annars?
Skall sova nu... vilket jag även kommer göra i skolbänken imorgon... natti!
pidda skrev:För att göra en yta matt måste man minska kontrasten. Skillnaden mellan ljust och mörkt i bilden skall alltså minskas. Det fixar man lätt med "Nivåer". Dra de nedersta reglagen något mot varandra.
Men om ni har en blank kåpa som reflekterar omgivningen så det uppstått ljusa och mörka band som ligger intillvarandra så kan man inte få bort den blanka effekten som detta ger. Då blir det dags att klona bort reflexerna
Det bästa är att ta en bra exponerad bild på hojen så man inte behöver göra så mycket i Photoshop. Man kan förvisso göra det mesta i detta programmet men då tar det en massa tid också.
Om ni t.ex. vill ha krom så försök klistra in bilder i markeringen så det ser ut som något som reflekterats. Men nu börjar det bli avancerat och man kan inte bara säga "gör så, så blir det bra". Här måste man prova sig fram till bästa resultat.
BillytheBoy skrev:Jag la upp 2 bilder nu vilket jag har frågar om. Jag undrar hur man kan t.ex lägga på en färg på kåparna utan att det bakgrunds lacken hänger med, med nyans/mättnad så byter den bara färg så att säga, men ja vill ha t.ex. bara 1 färg, men när ja försöker blir det så fult, har du nå tips ? hur ja får bort själva bakgrunds lacken, det som skiftar i färgerna.
Hoppas du förstår vad ja menar, var svårt att beskriva men försökte så gott ja kunde...
pidda skrev:5. Välj "nyans/mättnad" i menyn. Klicka i "färga" och dra i reglagen.
Focus skrev:Jag är dunder nybörjar på detta. Har lyckats göra en bra markering och sparat den men när jag nu skall välja just "nyans/mättnad" så är den gråmarkerad. Jag får alltså inte välja det. Varför?
pidda skrev:Hmm... kan du ha den högra rutan under för- och bakgrundsfärg aktiv? Du skall ha den vänstra.
Mr_Suzuki skrev:Måste bara säga att det är en Jäkla snygg hoj du har som modell! Oj, jag råkar ha en likadan En sån pärlemorvit skönhet vill man inte måla om
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|