Sitter och kollar kartan inför nästa Europatripp. Vilken är er favoritväg och varför? Jag utgår från Stockholm men kanske åker via Kalmar och Kristianstad ner eller Göteborg, Varberg och Halmstad.
Förr åkte vi Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Det fanns ingen bro!
I våras åkte jag Öresundsbron och Stora Bält-bron vidare till Hamburg.
På hemvägen åkte jag från Berlin genom Polen och sedan färjan Gdansk-Nynäshamn.
Ganska dyrt att åka broarna och det är en omväg men jag skulle den vägen. Att sova på färjan och vakna i Nynäshamn var guld. Rekommenderas även om jag inte vill åka den vägen ner nästa gång. Färjan hem gick 18 och man var framme kl 12.
Färjorna från Trelleborg till Sassniz t ex är rätt billiga jämfört med broavgift och Rödby-Puttgarden plus soppa. Såg att färjan gick kl 8 och man är framme kl 12. Lite tidigt för mig om man ska vara där en timme innan. Zzzzzzz zzzz...
Trelleborg-Rostock är ungefär samma.
Swinoujscie?
Tänkte mig till Paris snarare är mot Wien men närmaste eller snabbaste vägen från färjelägen spelar inte någon roll. Inte bråttom.
Förr åkte vi Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Det fanns ingen bro!
I våras åkte jag Öresundsbron och Stora Bält-bron vidare till Hamburg.
På hemvägen åkte jag från Berlin genom Polen och sedan färjan Gdansk-Nynäshamn.
Ganska dyrt att åka broarna och det är en omväg men jag skulle den vägen. Att sova på färjan och vakna i Nynäshamn var guld. Rekommenderas även om jag inte vill åka den vägen ner nästa gång. Färjan hem gick 18 och man var framme kl 12.
Färjorna från Trelleborg till Sassniz t ex är rätt billiga jämfört med broavgift och Rödby-Puttgarden plus soppa. Såg att färjan gick kl 8 och man är framme kl 12. Lite tidigt för mig om man ska vara där en timme innan. Zzzzzzz zzzz...
Trelleborg-Rostock är ungefär samma.
Swinoujscie?
Tänkte mig till Paris snarare är mot Wien men närmaste eller snabbaste vägen från färjelägen spelar inte någon roll. Inte bråttom.