Exakt på vilket sätt behandlas vi tycker du?ja det hade både varit skit kul samt att vi visar vårat missnöje och slår näven o bordet för att vi inte tänker dem låta dem behandla oss på detta sätt.
Exakt på vilket sätt behandlas vi tycker du?ja det hade både varit skit kul samt att vi visar vårat missnöje och slår näven o bordet för att vi inte tänker dem låta dem behandla oss på detta sätt.
Exakt på vilket sätt behandlas vi tycker du?
Jaha, "dom" sa det. Ja, då så.det var ju inte länge sedan dom sa att alla på hoj är idoiter och kan inte tänka själva i någon tidning tror det var aftonblade
Att slänga fram statistik utan att kunna något om statistik är ofta en dålig idé. Ska man dock göra det så är det väl iaf bra om man jämför den precentuella delen döda. Då blir det gissningsvis dystrare siffror för MCn än cyckeln.
Sådär spontant tycker jag väl egentligen inte att MC på allmän väg har något berättigande (tråkigt nog). MC är till skillnad från bilar, bussar, lastbilar och även cycklar en leksak och inte ett färdmedel. Ja, man kan åka till jobbet mm. men det är ju inte för att det är så praktiskt utan mest även då ett nöje. Det finns även MCbud men dom är så försvinnande få att man kan försumma dem helt.
Nä, det klokaste vore att förbjuda MC på allmän väg. Argumentet om frihetsinskränkning mm kvarstår och får väl sättas i relation till detta då. Jag tycker nog ändå att MC förare utsätter många andra för onödig fara så frågan är hur mycket frihet man ska få ta sig. Hade dessa MC förare kört bil så hade nog inte olyckan varit framme lika ofta.
Tål att tänkas på men även om jag gillar att köra hoj så tycker jag inte alls det e så självklart att man ska få göra det.
Vi åker inte hoj för att vi vill dö, -utan för att vi lever
Ingen regel utan undantag. Dock är du i så massiv minoritet att du är fursumbar i debatten.
Varför tycker du man ska förbjuda MC på allmän väg? Faran för sej själv och andra?
Tycker som jag skrivit så många gånger förut att allt som medför någon ökad risk utöver någon slags "norm" inte är vägen att gå. Tycker vi redan nu gör många inskränkningar i din egen rätt att fatta beslut över ditt egna liv och leverne. Hur rikt blir livet när allt som enligt "normen" är farligt är förbjudet? Vart ska vi dra gränsen för vad som ska innefattas i denna norm?
Är det lämpligt att samhället kalkylerar över riskerna huruvida kvinnor ska få vistas ute på kvällarna med de ökade chanser dom har för att utsättas för brott? Eller kanske killarna ska beläggas med detta förbud då vi statistiskt sett är de största våldsverkarna? Spriten skördar liv och skänker oss tragedier, dags att förbjuda? Hur onyttig mat bör man få servera, förbjuda snabbmat? Lagstadga 1 timmes motion om dagen då vi lever ohälsosamt stillsamma liv? Allt det vi talar om här är hur stor frihet vi är beredda att uppoffra för att bättra på kalkylen/kostnaden för samhället.
Samhällsekonomisk vinning behöver inte innebära ett rikt liv. Det är väl kontentan av det jag försöker förmedla.
vad vet du om mina statistikkunskaper ?Att slänga fram statistik utan att kunna något om statistik är ofta en dålig idé. Ska man dock göra det så är det väl iaf bra om man jämför den precentuella delen döda. Då blir det gissningsvis dystrare siffror för MCn än cyckeln.
här låter det mer som att du har fel inställning till mc-åkandet, visst fan är det ett transportmedel, ett utmärkt transportmedel dessutom, leka gör jag på bana. I stockholm är det bra mycket bättre att förflytta sig på MC istället för bil.Sådär spontant tycker jag väl egentligen inte att MC på allmän väg har något berättigande (tråkigt nog). MC är till skillnad från bilar, bussar, lastbilar och även cycklar en leksak och inte ett färdmedel. Ja, man kan åka till jobbet mm. men det är ju inte för att det är så praktiskt utan mest även då ett nöje. Det finns även MCbud men dom är så försvinnande få att man kan försumma dem helt.
Utsätta andra för fara? Finns det någon statistik som visar hur många andra som omkommer på grund av motorcyklar? Ja de som sitter på hojjen tar en risk det är jag medveten om men jag dricker också alkohol, tar en cigg eller två på fyllan, jag dyker och promenerar ofta på stan och detta är ju också farligt.Nä, det klokaste vore att förbjuda MC på allmän väg. Argumentet om frihetsinskränkning mm kvarstår och får väl sättas i relation till detta då. Jag tycker nog ändå att MC förare utsätter många andra för onödig fara så frågan är hur mycket frihet man ska få ta sig. Hade dessa MC förare kört bil så hade nog inte olyckan varit framme lika ofta.
Att slänga fram statistik utan att kunna något om statistik är ofta en dålig idé.
Varför tänker du inte innan du svarar
Varför tänker du inte innan du skriver?
Du kanske bara kör på bana? Att skriva tider i avataren är det att vara höjd över alla landsvägsåkare?
Bankörning är så säkert
Det folk sysslar med på sin fritid är hälsosamt och främjar
landet
Det folk allmänt gör ex rökning är orsak till mycket stor samhällskostnad.
Förbjud rökning!!
Från en som har kört hoj i 30år utan några olyckor.
Att slänga fram statistik utan att kunna något om statistik är ofta en dålig idé. Ska man dock göra det så är det väl iaf bra om man jämför den precentuella delen döda. Då blir det gissningsvis dystrare siffror för MCn än cyckeln.
Sådär spontant tycker jag väl egentligen inte att MC på allmän väg har något berättigande (tråkigt nog). MC är till skillnad från bilar, bussar, lastbilar och även cycklar en leksak och inte ett färdmedel. Ja, man kan åka till jobbet mm. men det är ju inte för att det är så praktiskt utan mest även då ett nöje. Det finns även MCbud men dom är så försvinnande få att man kan försumma dem helt.
Nä, det klokaste vore att förbjuda MC på allmän väg. Argumentet om frihetsinskränkning mm kvarstår och får väl sättas i relation till detta då. Jag tycker nog ändå att MC förare utsätter många andra för onödig fara så frågan är hur mycket frihet man ska få ta sig. Hade dessa MC förare kört bil så hade nog inte olyckan varit framme lika ofta.
Tål att tänkas på men även om jag gillar att köra hoj så tycker jag inte alls det e så självklart att man ska få göra det.
Varför tänker du inte innan du svarar
Ingen regel utan undantag. Dock är du i så massiv minoritet att du är fursumbar i debatten.
jo men hur många mil per år cyklar de då?
Slå ut antal olyckor per kilometer.
Självklart är det stora risker med att köra MC men jag tycker inte att "hetsjakten" är befogad, så länge folk förflyttar sig kommer det ske olyckor i samband med förflyttningen som gör att folk omkommer.
Inte nu på hösten men under sommaren.Vadå för hetsjakt?
Vadå för hetsjakt?
Inte nu på hösten men under sommaren.
HAr du läst artiklarna skrivna av NTF? Hur ofta skrivs det i tidningen ifall en bilist omkommer? Ja ibland står det något men så fort en motorcyklist omkommer så skrivs det direkt om det i tidningen. Det har varit en hel del artiklar där man har diskuterat förbud av mc eller speciella hastighetsbegränsningar för mc.
"Den som ger upp lite av sin frihet för säkerhet, förtjänar varken frihet eller säkerhet."
-Thomas Jefferson.
Tycker fan vi ska spika ett datum där alla sporthojs medlemar åker samma tid och datum till Sthlm och demostrerar, hur långt ska de få gå? man blir så jävla förbannad så lika bra och göra nåt innan det är helt åt helvete.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |