Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
lappen skrev:
Hahahah lyssna på dig !! Jag har aldrig gjort det, berätta för mig. Låter som en liten snörtocke !

Ärligt, jag är inte förvånad att du klotar, inte heller att du skenförsäkrar. Resten kan du nog räkna ut själv.
 

Northsea

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Läste att en del tänker köra med enbart trafik denna säsong, passar därför på att fråga om det är nån som vet om det finns nått bolag där man kan teckna både trafik + ENBART stöld? I mitt fall fick jag teckna delkasko (halv) för att få med stöld, och det vill man ju ha...

/Nordsjön
 

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Ducati 998
Northsea skrev:
Läste att en del tänker köra med enbart trafik denna säsong, passar därför på att fråga om det är nån som vet om det finns nått bolag där man kan teckna både trafik + ENBART stöld? I mitt fall fick jag teckna delkasko (halv) för att få med stöld, och det vill man ju ha...

/Nordsjön
Inget bolag tecknar enbart trafik och stöld vad jag vet.
Jag tror heller inte att det blir någon större skillnad om det skulle gå, för att stöld är den otvivelaktigt största posten i delkasko.
Brand, glas, räddning m.m. är en droppe i havet och gör varken till eller från på premien.

/Micke
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
lappen skrev:

Nej, jag förstår det. Faktiskt.

Nu har denna tråd sjunkit under sandlådan.
Goodstuff, gissar att få förutom du kan få upp den på en om inte bra så anständig nivå. Jag beundrar dig som orkar. :tummenupp
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
lappen skrev:
För att sådana som du skall få förstå tråden också.

Allvarligt. Varför kan man inte försöka argumentera som en vuxen människa istället för att imitera en typisk högstadiekille?

Jag har förstått för länge sen att du bara är ute efter att provocera men är det inte mer givande att ta kritiken på allvar och kanske fundera lite? Hoppas du har gjort det iaf även om du inte vill ge sken av det.
 

Northsea

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Micke N skrev:
Inget bolag tecknar enbart trafik och stöld vad jag vet.
Jag tror heller inte att det blir någon större skillnad om det skulle gå, för att stöld är den otvivelaktigt största posten i delkasko.
Brand, glas, räddning m.m. är en droppe i havet och gör varken till eller från på premien.

/Micke

Hur är det med vagnskadan?
tanken bakom detta va att jag vid klotning skulle stå för allt själv, men att jag skulle vara skyddad mot stöld...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Zigge skrev:
Nej, jag förstår det. Faktiskt.

Nu har denna tråd sjunkit under sandlådan.
Goodstuff, gissar att få förutom du kan få upp den på en om inte bra så anständig nivå. Jag beundrar dig som orkar. :tummenupp

Jag börjar misströsta......
 

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
GSXR1000 -02
Den här tråden ger inte mycket mer, jag kommer ändå inte att lyckas få er mer förbannade än vad ni redan är :hej
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Northsea skrev:
Hur är det med vagnskadan?
tanken bakom detta va att jag vid klotning skulle stå för allt själv, men att jag skulle vara skyddad mot stöld...

Just vagnskadan är ju skillnaden mellan helförsäkring och halvförsäkring (delkasko).
 

Northsea

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Goodstuff skrev:
Just vagnskadan är ju skillnaden mellan helförsäkring och halvförsäkring (delkasko).
Jo jag kom på det...
My bad :D

Detta gäller ovasett hur skadat uppkom antar jag, förutom om nått välter cykeln, eller vandaliserar?

dvs om jag kör omkull så är det ur egen ficka som gäller...
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kulan skrev:
Den här tråden ger inte mycket mer, jag kommer ändå inte att lyckas få er mer förbannade än vad ni redan är :hej


Förbannade vet jag inte, men i viss mån fascinerade över exakt hur blåst man kan vara....

Hur svårt kan det vara; Har du inte råd, kör något annat!


Btw
A-kort 10 år
Kl5
zon 1
5800Hel/hel
 

Hardtrance

Dumskalle
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På landet. Utan grannar.
Hoj
Yamaha XS400 - 83'
Försäkring

Garpe skrev:
Kan inte alla i den här tråden skriva vad ni betalar i försäkring, normal eller skenförsäkring. Och hur eran mc "historia" ser ut... erfarenhet mm


se om alla vågar...

Har just köpt hoj, bara kort til bil, sedan 1991. IF säger jag ska ge 99 kr /md for trafik, i eget namn...
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Garpe skrev:
Ännu en gång. Vad pröjsar du försäkring, samt hur gammal e du o hur är din motorcykel historia


23 år
föräkringsklass 7 (yamaha R1)
A-kort sedan 00
pröjsade förra året 6500 kr helförsäkring halvår
och ja den står på mig jag skenförsäkrar alltså inte.

Kanske ska tillägga att jag bor i ett område 4.

Salus som jag hade som försäkringsbolag förra året vill i år ha 16 000 kr för halv/halv, så¨jag får helt enkelt leta upp ett annat bolag som är lite billigare.
Billigaste förslaget jag har fått ännu är 4200 halv/halv.
 
Last edited:

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
MrGooFy skrev:
23 år
föräkringsklass 7 (yamaha R1)
A-kort sedan 00
pröjsade förra året 6500 kr helförsäkring halvår
och ja den står på mig jag skenförsäkrar alltså inte.

Kanske ska tillägga att jag bor i ett område 4.

Salus som jag hade som försäkringsbolag förra året vill i år ha 16 000 kr för halv/halv, så¨jag får helt enkelt leta upp ett annat bolag som är lite billigare.
Billigaste förslaget jag har fått ännu är 4200 halv/halv.

Shajt va billigt.... *tappar hakan* område 4.. vart bor du då? Har inte greppat de klasserna ännu...

Jag ringde runt till alla bolag... dyrast var FOlksam som skulle ha 130 000... hel/helår... =) Billigast... ja... runt 30-40 iaf... hel... trafik på runt 20...

4.200 halv halv... damn... :skrämd


EDIT: Fan.... har du nuppat försäljaren?? Skulle jag få en sån säkring skulle ja banne mej sitta högst på eran moral lista....
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top