Färsäkring?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -02
McB skrev:
Och vad grundar du det på?

Har du koll på hur allvarligt försäkringsbolagen ser på det här, har du en aning om hur feta advokater de kopplar in om de ens misstänker att det rör sig om en skenförsäkring?

Nix... har ingen aning om hur Feta advokaterna är :fakta

Men som sagt har försäkringsbolaget själva sagt att det är ok att jag lånar hojjen (har det inspelat i mobilen) så kommer nog mina advokater att fixa det rätt så enkelt :fakta

Edit: stavfel bara

Last edited:

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Retta
McB skrev:
Och vad grundar du det på?

Har du koll på hur allvarligt försäkringsbolagen ser på det här, har du en aning om hur feta advokater de kopplar in om de ens misstänker att det rör sig om en skenförsäkring?

Har man alla pappren på plats, motorcykel ståendes på försäkrings tagare mm.

Om man inte har koll på detta så kan det bli svårt.

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Retta
Gixxer-Anders skrev:
Viket bolag har du?

Vad skall du göra ? Ringa och skvallra ? :skrämd

Edit: Det är sån jävla dubbel moral !! fan alla snackar om hur hemskt det är att stjäla och skenförsäkra.

Skulle sätta min högra pung kula på att mer än 90 % har något som inte är betalt på deras HD !

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kulan skrev:
Nix... har ingen aning om hur Feta advokaterna är :fakta

Men som sagt had försäkringsbolaget själva sagt att det är ok att jag långar hojjen (har det inspelat i mobilen) så kommer nog mina advokater att fixa det rätt så enkelt :fakta

Jisses, du är verkligen imbecill. :hej

Vad säger ni, ska vi åter igen klargöra skillnaden mellan att "låna ut" och att låna ut?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
lappen skrev:
Har man alla pappren på plats, motorcykel ståendes på försäkrings tagare mm.

Om man inte har koll på detta så kan det bli svårt.

Det är praktiskt omöjligt att försäkra något som man inte äger på pappret.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Som sagt, det tragiska är att ovanstående tyvärr stämmer.

Till viss del. Om försäkringsbolaget misstänker skenförsäkring så kan de göra en hel del forskningar om hur det står till. Det perfekta brottet (försäkringsbedrägeriet) existerar inte, man har alltid missat något.

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Retta
McB skrev:
Till viss del. Om försäkringsbolaget misstänker skenförsäkring så kan de göra en hel del forskningar om hur det står till. Det perfekta brottet (försäkringsbedrägeriet) existerar inte, man har alltid missat något.

Det är enklare än vad du tror !

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
McB skrev:

Det är klart att det är lätt att komma undan! Hur många bölfinkar tror du vi hade haft här om försäkringsbolagen klapp varenda en?

Att det har hänt att någon blivit nekad ersättning betyder inte att alla blir det.

Det ändrar dock inte att det är fel att trampa på sina hojåkarkamrater för att man själv inte har råd att åka hoj.

Kulan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -02
JAG hatar moraltöntar :zpy :zpy :zpy

Jag förstår ert resonemang, men håller inte med er :fakta
Vad är det som gör att ni är så bittra på andra personer och retar upp er :confused: Mår ni inte bra psykiskt eller? Måste ni hela tiden gnälla på andra som inte tycker som ni?

(ni kommer säkert att säga: inte så länge det går ut över mig) Men vafan... Det finns andra frågor i livet som är viktigare. Tänk på vad som händer i världen :fakta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chris Ash skrev:
Det är klart att det är lätt att komma undan! Hur många bölfinkar tror du vi hade haft här om försäkringsbolagen klapp varenda en?

Att det har hänt att någon blivit nekad ersättning betyder inte att alla blir det.

Det ändrar dock inte att det är fel att trampa på sina hojåkarkamrater för att man själv inte har råd att åka hoj.

Jag sade inte att det alltid händer, jag sade bara att det kan hända. Det har hänt, och kommer hända igen. Mer frekvent också förhoppningsvis.

Men men, nu ska vi som står på samma sida inte börja gnälla på varandra. :hej

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
lappen skrev:
Det är enklare än vad du tror !

Men vad kul för dig då. Vad förväntar du dig att vi andra som skriver här ska säga?
- Grattis! Fan vad fett att du lyckas lura bolagen så att jag får betala mer för dina kraschfester! Grattis!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
McB skrev:

Om exempelvis ens far skriver på kontrakt och ägarbytespapper, samt betalar (eventuellt skriver på reversen) hojen, är bedrägeriet i hamn.
Många kollar ju även med försäkringsbolaget vad som gäller för "utlåning" av hojen. Den dubbla självrisk som bolagen oftast hotar med är en papperstiger; om man exempelvis då får en självrisk vid vagnskada på 10000-15000 kr, är ju det rena vinsten för en person vars försäkring "egentligen" skulle ha kostat 50000.

Edit: Jag vill gärna påpeka att jag endast kör trafikförsäkrat i år, och betalar därmed mina egna (eventuella) krascher.

Last edited:

theOLDlappen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Retta
Goodstuff skrev:
Men vad kul för dig då. Vad förväntar du dig att vi andra som skriver här ska säga?
- Grattis! Fan vad fett att du lyckas lura bolagen så att jag får betala mer för dina kraschfester! Grattis!

Tack ! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kulan skrev:
JAG hatar moraltöntar :zpy :zpy :zpy

Jag förstår ert resonemang, men håller inte med er :fakta
Vad är det som gör att ni är så bittra på andra personer och retar upp er :confused: Mår ni inte bra psykiskt eller? Måste ni hela tiden gnälla på andra som inte tycker som ni?

(ni kommer säkert att säga: inte så länge det går ut över mig) Men vafan... Det finns andra frågor i livet som är viktigare. Tänk på vad som händer i världen :fakta

Jag är en "moraltönt", det har jag inte blivit kallad tidigare, och STOLT över det.

Jag mår väldigt bra både fysiskt och mentalt men jag stör mig på att folk tycker de är tuffa, vill få uppskattning eller respekt för att de lyckas bidra till att kostnaderna för försäkringar ökar. Att skryta om hur man lyckas lura andra hojåkare på pengar är förbannat drygt.

Eftersom det är så illa i världen så kan vi ju skita i allt i våran närhet för det går ju inte att tänka på flera skaer samtidgt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM