Funker Vogt
Blackbird wannabe
lappen skrev:Japp hur fan kan man betala mer än man behöver !
Precis, just därför betalar jag inte min svindyra Harman & Kardon 8500 utan snodde den istället.
lappen skrev:Japp hur fan kan man betala mer än man behöver !
lappen skrev:
Zigge skrev:Goodstuff, Rundningsmärke mfl:
Jag beundrar ert tålamod, men det är uppenbart att det inte går att få in saker och ting i huvudet på vissa. Vore enklare att få förstaklassare att inse hur det här med försäkringar (inte) fungerar. Mest roande och förfärande är dock hur man kan deklarera sin okunskap och bristande..hrm, det mesta, med stolthet...
En flaska Pucko, någon?
Goodstuff skrev:Förvisso. Men skillnaden är att jag varit ärlig och du har ljugit och du betalar inte så mycket som den risk du utgör.
Undrar varför det är fler krascher? Undrar varför klass sju inte bär sina kostnader? Varför ska de försäkra folk som inte är ärliga?
Garpe skrev:Vad bidrar zigge med då till FB?
Zigge skrev:Detta tar nog priset. Laughing out loud.
Tänk en gång till.
Zigge skrev:Beloppet har ingen betydelse så länge jag gör rätt för mig. Men för sakens skull: 4203:-
Garpe skrev:Om du smäller ska du fan ha en självrisk dubbelt så stor som min för jag skenförsäkrar med 9 k
Goodstuff har säkerligen förtjänat sin premie, dessutom har han ingen klass 7-hoj.Garpe skrev:jag bidrar ju mer än dig iaf....
Goodstuff skrev:Med tanke på att ett litet antal personer tog sig i kragen och försäkrade sina tidigare skenförsäkrade hojar på sig själva efter diskussionerna här på Sporthoj så anser jag det vara givande.
McB skrev:Varför det?
Rundningsmärke skrev:Goodstuff har säkerligen förtjänat sin premie, dessutom har han ingen klass 7-hoj.
Kan vi istället jämföra hur mycket Goodstuff har betalt i premier genom åren med
struntsumman din "farmor" har bidragit med?
/A
Garpe skrev:menar du mina gamla hojjar? tja... moppen och 125 hade ja på mej... men iten gixxern
R1an får ja ner i 9k på farsan.
McB skrev:Varför det?
Zigge skrev:Precis, varför det?
Om du kan förklara det för mig på ett bra sätt så gör jag det gladeligen, den dagen det mot förmodan smäller. Om jag utnyttjar försäkringen.
lappen skrev:Premie höjning i den kategori där olyckorna sker. Varför höjer de inte det generelt sett för alla åldrar då ? Det är högre risk mer klotningar bland 20 åringar därmed högre kostnad för försäkringen.
Garpe skrev:Tar tillbaks det då jag såg zigges hoj inte var en 7:a
sorry zigge
Zigge skrev:Dessutom har jag säkert, trots att min hoj inte är "en 7:a" (eller är den? Jag vet inte...), högre självrisk. Den är ohygglig.
McB skrev:...
Farbror Göran som på papperet äger sin sons R1:a betalar 4000/år, medans en ärlig ungdom som inte skenförsäkrar betalar 20000/år. Premierna höjs med 20%, vem åker på den hårdaste smällen, jag som försäkrar på mig själv eller du som inte gör det?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|