nissepelle
Strandraggare
Har en GSXR 750 med akra helsystem. Tycker ljudprofilen är bra, men för låg. Akra-dämparen är stor som fan så inte så konstigt att den drar ner nivån rätt bra. Jag har också ett vance and hines slipon som dock inte passar på helsystemet då akrat monteras genom att trä dämparen över ändröret och sedan spänna med två fjädrar, vance and hines sliponet (samt orginaldämparen) sätts fast med platta mot platta och tre fästskruvar för att hålla på plats. Funderar på olika lösningar men vill gärna hålla akrat intakt då hojen går igenom besiktningen med det samt att röret är tyst nog för bankörning.
Alt.
1, Kapa akradämparen på mitten (vad ger det för ljudförändring?)
2, Sätta på vance and hines-sliponet på akrasystemet (finns det någon adapter-lösning man kan göra eller hur löser man det?) Och därefter utvärdera ljudet från v&h och eventuellt då kapa detta rör.
Jag undrar också vart jag bör leta efter power commander om sådan finns monterad på hojen. Känns osannolikt att någon en gång i tiden lade ut kosing på ett akra-helsystem men sket i att mappa om. För det går väl inte att mappa om i orginal-ecun hur som helst? Har kollat under sadeln och cutsen men hittar ingen där.
Alt.
1, Kapa akradämparen på mitten (vad ger det för ljudförändring?)
2, Sätta på vance and hines-sliponet på akrasystemet (finns det någon adapter-lösning man kan göra eller hur löser man det?) Och därefter utvärdera ljudet från v&h och eventuellt då kapa detta rör.
Jag undrar också vart jag bör leta efter power commander om sådan finns monterad på hojen. Känns osannolikt att någon en gång i tiden lade ut kosing på ett akra-helsystem men sket i att mappa om. För det går väl inte att mappa om i orginal-ecun hur som helst? Har kollat under sadeln och cutsen men hittar ingen där.