Freddy82 skrev:Har riktigt ingrodd smuts/olja på alufälgarna (bilen) som jag prövat ta bort med det jag har hemma dvs:
prickbort (avfettning)
tvålull
autosol
Inget är särskilt effektivt, gnuggar och gnuggar men det händer inte särskilt mycket. Nån som har något tips på mirakelmedel som gör att jag får bort skiten? har sommardäcken på så jag vill inte hälla på nåt som fräter bort dom heller
Tacksam för svar!
Freddy82 skrev:2043207Ja, se där... köpte sonax x-treme i hopp om att nu jävlar löses skiten upp, lät verka en halvtimme medans jag gnuggade med kökssvampen, hände nästan ingenting. Förklarade läget för mekonomen och bad om nåt kraftigare, gick därifrån med hagmans kallavfettning.
Tro fan att skiten är lika svår att lösa, gnuggade hål i kökssvampen och spolade med högtrycken om och om igen varvat med fälgrengöring och åter kallavfettning.. händer inte mycket om man inte vill nöta med borste/svamp hela natten
Any ideas? Fälgarna är ordentligt skitiga, troligen aldrig tvättade och fulla med intorkade bromsdamm/oljerester
MickeXJR1300 skrev:2043475Nu vet jag ju inte hur just dina fälgar ser ut, men det är inte så att du fått in nått under lacken. Eller att fälgarna är oxiderade?
yes diskmedel och en diskborste..... funkar på det mestaFreddy82 skrev:2012124Har riktigt ingrodd smuts/olja på alufälgarna (bilen) som jag prövat ta bort med det jag har hemma dvs:
prickbort (avfettning)
tvålull
autosol
Inget är särskilt effektivt, gnuggar och gnuggar men det händer inte särskilt mycket. Nån som har något tips på mirakelmedel som gör att jag får bort skiten? har sommardäcken på så jag vill inte hälla på nåt som fräter bort dom heller
Tacksam för svar!
Freddy82 skrev:2012124Har riktigt ingrodd smuts/olja på alufälgarna (bilen) som jag prövat ta bort med det jag har hemma dvs:
prickbort (avfettning)
tvålull
autosol
Tacksam för svar!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |