Få CBR1000RR på gatorna..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
RRickard skrev:
så här ska röven se ut på en 1000RR!!

DSC_7569.jpg

Snyggaste färgsättningen enligt min mening! :tummenupp

Du har ingen bild rakt bakifrån?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
$noop skrev:
Tycker det ser helskumt ut med akrat på den bilden :va

Laser-ljuddämparen såg ju mycket mer diskret ut och passade mer in. Känner mig iofs ganska kluven när det gäller seatpipes överhuvudtaget, R1-orna är dock najs.

Alla, utom Laser X-Treme, är ju runda eller ovala dämpare som skall passa frmförallt en orensad röv. Det är därför det ser lite konstigt ut..

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Den här tycker jag i alla fall är sjukt snygg. Ser mycket bättre ut än med Akrapovic. Jag blir mer och mer sugen på en 1000RR :yoparty

Bifogat

• 39-39841180139.jpg
    39-39841180139.jpg
    64.3 KB · Visningar: 184

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Fred00 skrev:
Den här tycker jag i alla fall är sjukt snygg. Ser mycket bättre ut än med Akrapovic. Jag blir mer och mer sugen på en 1000RR :yoparty

Riktigt snyggt det där! Yoshi brukar ju göra snygga saker :)

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Ap mycke snyggare med Yoshi än Akra på 1000RR! Såg i nya Bike ZX10:an var bäst i år också. 1000RR saknade mycke hk och var tyngre. Därför blir det en ZX10R ist för 1000RR vid nästa byte :yoparty
Fred00 skrev:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Wheelie84 skrev:
Ap mycke snyggare med Yoshi än Akra på 1000RR! Såg i nya Bike ZX10:an var bäst i år också. 1000RR saknade mycke hk och var tyngre. Därför blir det en ZX10R ist för 1000RR vid nästa byte :yoparty
Honda anger väl 172hk för Bladen? Hur mycket visade Bikes mätningar? Hur mycket "saknade" den mot exempelvis R1:an och ZX10:an?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Wheelie84 skrev:

Mm.. Men om det är bara hästarna som spelar roll kan ju du, som bor i Borlänge, åka till DBR så får han fylla på lite dalahästar åt dig.. Har hört att ett DBR-klistermärke fungerar ungefär som ett nikotinplåster fast det multiplicerar HK & NM med 1,33..

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Bladen är faktiskt den enda av de nya literfyrorna som tilltalar mig, man kanske ska leta lite efter en lätt vurpad nere i das vaterland?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Biturbo skrev:
Efter att själv ha införskaffat nya blejden så har jag uppmärksamt kikat efter dem i trafiken för att se hur andra byggt om sina bakdelar, vika slipon, osv, osv...

Det som slår mig är att et där väldigt få exemplar av den nya RR:en (Och då speciellt 1000RR) ute på gatorna!? Jag har sett en, å det var en 600:a, på hela den här veckan och då åker jag ändå ganska mycket bil.

Det är väldigt många fler ZX10 och R1 och jag har tom sett två nya Gixxrar denna vecka..

Hur kommer detta sig? Är det inte många sålda eller vad? :va

Kan det ha med vårat lands härligt låga premier hos FB:en att göra?
Skulle njuta varje sekund om jag hade en sådan, men lite saftigt med vissa kostnader....dock visserligen nödvändiga men än dock lite väl i överkant.

Om man ser det lite krast så är det längre inga större problem att skaffa sig en fet (läs ny) hoj, utan den verkliga prövningen ligger efter köpet då FB ska ha sitt. Egentligen är det ett hån mot alla oss som har KK, varför litar de mer på bilförare i trafiken än oss hoj åkare.
Och...visst vi skadar oss naturligtvis mer och lättare på hojen men ändå trots allt lite taskigt.

Ju mer man kör så ju mer misstänksam blir man ju och man litar inte för fem öre på bilister (brukar räcka med 5-10min i trafiken innan man blir påmind).

Det betyder ju att ju mer erfarenhet man har ju bättre förare blir man och därmed eventuellt mindre trolig att råka ut för en olycka (men va fan även solen har sina prickar). Erfarenhet på hoj betyder inte billigare premie idag tyvärr. Självklara saker?

Sänk premierna så ska jag köpa både en R1 och en Cbr :)

Edit: Hmm....svävade iväg lite där ja....men men sånt som händer.

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
här verkar det bli en zx10 svart med 100 mil på mätaren snart....
Men valet står som sagt mellan zx10, r1, blade -04:eek:r.....
va fan ska man ta?!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...