Få hojåkare med utländsk härkomst?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Aj fan, det har du rätt i. Glömde bort det. Men rödhåriga har väl ändå något engelskt-irländskt-skottskt somethingsomething över sig eller.

Det här resulterar i att vi vet mindre nu än innan vi började.

Vem är det nu som sitter i BMW:n :confused:

gladh

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Förmodligen en gladh snubbe, en som är nöjd med bilen och skiter i om vad andra tycker..
Kanske är det en hojåkare som inte kör grussmiskare och inte kan köra året om, eller en grussmiskare som har fått barn.

hummpf, nu måste jag nog jobba lite också.

//Anders - lite gladh.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Att döma av Teos inlägg här ovan skulle man snabbt kunna lägga sig till med fördomen att Araber är håriga, eller?

Hmm, man skulle till och med kunna tro att Teo tycker det, att alla Araber är det.

Det bådar inte gott

//Anders.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gilgo skrev:
Du kan nog ge dig på att det har med skatteregler att göra. Har du nånsin sett en japansk bil med över 280hk original? I Italien finns det en magisk gräns vid 2liter. Mycket mycket möjligt att det är så i japan fast vid 750cc och motorcyklar kanske? Om jag inte fattat det helt fel så är även alla japanska motorcyklar spärrade vid bra mycket lägre hastigheter än toppfarten för en modern 600:a. Dom har mkt konstiga regler därborta.

stämmer, tror det är 180km/t, på bilarna med har jag för mig.
Varför de har 280hk gränsen vet jag inte, vad jag förstår är det på pappret mest då flera av de starkaste bilarna har mer än så ärlig effekt.

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
då e jag ute på hal is..

Jaha då kan jag nog hamna i klassificeringen invandrare för jag har oxå en bmw 320. Men för övrigt så är det en jäkla bil. Inte för att den har enorm kapacitet (150hk) men när den e sänkt osv så har man ett jättebra verktyg när vägen blir lite kurvigare. Klart det går inte att jämföra med mc-n men man kan inte alltid ta cykeln juhh!

Sedan känner jag en massa utlänningar som kör hoj. Bl.a den fule polacken som brukar stå på stortorget :)

Många ungrare som kör hoj tex.

Sedan i tex ungern är det mest dom som har råd som kör...i vissa fall har dom kriminelt förflutet bakom sig oxå. Men å andra sidan så känner ett par i sverige som oxå stämmer in på den beskrivningen.

Enligt min mening e den här tråden lite (mycket) intetsägande eftersom det nog e passionen som avgör. Får man prova så är det nog många som hade börjat ( klart dom hade nog slutat när dom försöker försäkra hojen men men :) men alldrig får upp ögat för hojjar!!

Sedan får jag verkligen hoppas det är flest svenskar som kör eftersom enligt statistik hoppas jag ( jag e utlänning så att säga, men född o uppvuxen här) att det fortfarande e flest svenskar här i sverige.

utöver detta så är det nog inte mycket mer jag har lust att tillägga....

Ha en underbar sommar alla ni därute..

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
UnderDOG skrev:
Däremot, så finns det ju en uppfattning, särskilt utomlands, om "svenskt utseende" och det innefattar ju bland annat lång, blond och blåögd. Iofs skulle den beskrivningen kunna stämma lika bra på en Brasiliansk karnevalsdrottning, så den är väl lite osäker.

//Anders.
Hmmmmmmmm...
Har du varit i Brasilien?
Hur som haver... det finns inte någonting som heter "Så ser en brasse ut"...
Men lång blond tillhör ovanilgheterna.
Dom flesta männen är inte längre än 1.70
Vi talar inte brasilianska utan portugisiska
och karneval i Rio är kul :)
Jag är inte svensk och kör sporthoj även farsan körde hoj när ryggen var ok.
Eftersom vi är 4 i min familj så innebär det att 50% av alla brasilianska invandrare kör hoj :) lögn, förbannad lögn och statistik...

Nog om det...
Forsätt gärna att diskutera, jag tycker iaf att det är en intressant tråd

Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Fanken oxå Glidemeister, innebär detta att........

Aj, där kom huvudvärken :crash

För att vara lite alvarlig, min tes som jag driver är att den som pratar om svenskt och osvenskt utseende är ute på en mycket tunn och riskabel is. Förhoppningsvis beror detta på obetänksamhet men det kan finnas andra motiv bakom. *Sedan hävdar jag att den som blivit svensk medborgare är svensk och inget annat. Att klumpa ihop andragenerationens invandrare är lika vettigt som att säga andragenerationens gottlänning.

Nu måste jag mé tillbax till jobbandet, som för övrigt i dag består av statistik.

:hej

gladh

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
gladh skrev:

För att vara lite alvarlig, min tes som jag driver är att den som pratar om svenskt och osvenskt utseende är ute på en mycket tunn och riskabel is. Förhoppningsvis beror detta på obetänksamhet men det kan finnas andra motiv bakom. *Sedan hävdar jag att den som blivit svensk medborgare är svensk och inget annat. Att klumpa ihop andragenerationens invandrare är lika vettigt som att säga andragenerationens gottlänning.

Nu måste jag mé tillbax till jobbandet, som för övrigt i dag består av statistik.

gladh

Jag är benägen att hålla med dig och även en del andra här ang ditt å datt.
Själv så har jag inte svenskt medborgarskap och således så bör jag vara tvättäkta invandrare.
Mycket som jag hör är oftast bara förutfattde menningar om invandrare.
ibland även från invandrare själva kommer det en del som får en att tappa hakan.
Så här sa en gammal tjej till mig. Vi var ute på en promenad när vi mötte 2 invandrare och då kläckte hon ur sig...

Fall 1
- ...dom kommer hit och tar våra jobb och tjejer från oss
Jag kunde inte säga annat än...
- Jag vet... och ett stort leende.
Hon visste inte riktigt hur eller vad hon skulle göra.

Fall 2
Går in i video/biljarden på Järntorget i Örebro när en
mörkhyad kille ifrågasätter varför jag och min blonda tjej är där.
Så här lät det
- ööhhhh svenne!! va fan gö du här svenne!!
Jag tittade bara på honom med en stor avsmak i minnen,

Det verkar ju inte bättre än att det förekommer förutfattade meningar i båda läger.

Det är bara att inse att det förekommer ju rötägg i alla grupper, det bästa vore ju om folk kunde se på folk som individer istället för grupper, jag menar... man är inte nån skit bara för att man kommer från ett annat land eller har nån annant hudfärg, är man en skit så är man det oavsett vad

Man kanske skulle flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare.

Henken

Guest
Jag upplever det som att det är mer ok att som invandrare klanka ner på och uttrycka korkade fördomar om de som kallas svenskar än vice versa.
För övrigt tror jag att många problem uppstår när man delar upp våran befolkning i "invandrare" & "svenskar" eftersom det blir lite av vi-mot-dom känsla. Eftersom vi har folk av många nationaliteter i vårat land tycker jag det är dags att börja använda kunskaperna som finns och inte sätta folk i olika förorter beroende på hudfärg. Hör om läkare som taxi samtidigt som det fattas sjukhuspersonal. Effektivitet!?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Vilken jäkla skit tråd, har ni inget bättre för Er. Vem f*n bryr sig om vem, var individer har sin härkomst ifrån som kör hoj eller slö BMW ( alla modeller ). Att man överhuvudtaget tar sig tid med långa inlägg är patetiskt.

Jag är Skotte, rejsar, snål & förbannat stolt.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
gladh skrev:

gladh

Jo, det är väl så det är.

//Anders.

Leni lens

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
Suzuki SV650s
Jag är svensk men jag ser utländsk ut (adopterad) och jobbar just nu på båda mina körkort, bil och mc, sug på den du!;) :banana

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag är svensk men jag ser utländsk ut (adopterad) och jobbar just nu på båda mina körkort, bil och mc, sug på den du!;) :banana

Och jag är utlänning men ser (jävligt) svensk ut, sug på den du:D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skapligt trådlyft. Fast det var ju hög humorfaktor i den här tråden, så det var väl inte någon jätteförlust av tid. :hihi

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Själv undrar jag varför så stor andel "unga" i Sverige kör så mycket meshoj, typ touring och liknande - har även sett sådana onaturliga saker some 30-35 åringar som kör HD:zpy Jämfört med till exempel Frankrike och andra länder där 90% av alla hojar man ser är sporthojar.

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Själv undrar jag varför så stor andel "unga" i Sverige kör så mycket meshoj, typ touring och liknande - har även sett sådana onaturliga saker some 30-35 åringar som kör HD:zpy Jämfört med till exempel Frankrike och andra länder där 90% av alla hojar man ser är sporthojar.

Är nog försäkringspremierna som spökar för dom yngre eller kanske för oss alla. Ang invandrare på hoj så är jag Finne:rock

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Roddar just nu ihop ett bandagsevent senare i sommar och tar emot mycket mail från de som vill vara med. Bakom "nicken" här på SH döljer sig många utländska namn som kommer långt ifrån våra trakter vilket känns kul.
Fick ett skönt mail från en deltagare som väldigt ödmjukt undrade om det på grillkvällen mellan bandagarna serverades annat än griskött, i så fall kunde han ta med sig eget. Vi kikade raskt igenom menyn och kompletterade den till internationell standard! :)
Själv är jag 25% Österrikare och har bokstaverat mitt efternamn hela livet. Räknas det?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA