gladh skrev:
Fanken oxå Glidemeister, innebär detta att........
Aj, där kom huvudvärken
För att vara lite alvarlig, min tes som jag driver är att den som pratar om svenskt och osvenskt utseende är ute på en mycket tunn och riskabel is. Förhoppningsvis beror detta på obetänksamhet men det kan finnas andra motiv bakom. *Sedan hävdar jag att den som blivit svensk medborgare är svensk och inget annat. Att klumpa ihop andragenerationens invandrare är lika vettigt som att säga andragenerationens gottlänning.
Nu måste jag mé tillbax till jobbandet, som för övrigt i dag består av statistik.
gladh
Jag är benägen att hålla med dig och även en del andra här ang ditt å datt.
Själv så har jag inte svenskt medborgarskap och således så bör jag vara tvättäkta invandrare.
Mycket som jag hör är oftast bara förutfattde menningar om invandrare.
ibland även från invandrare själva kommer det en del som får en att tappa hakan.
Så här sa en gammal tjej till mig. Vi var ute på en promenad när vi mötte 2 invandrare och då kläckte hon ur sig...
Fall 1
- ...dom kommer hit och tar våra jobb och tjejer från oss
Jag kunde inte säga annat än...
- Jag vet... och ett stort leende.
Hon visste inte riktigt hur eller vad hon skulle göra.
Fall 2
Går in i video/biljarden på Järntorget i Örebro när en
mörkhyad kille ifrågasätter varför jag och min blonda tjej är där.
Så här lät det
- ööhhhh svenne!! va fan gö du här svenne!!
Jag tittade bara på honom med en stor avsmak i minnen,
Det verkar ju inte bättre än att det förekommer förutfattade meningar i båda läger.
Det är bara att inse att det förekommer ju rötägg i alla grupper, det bästa vore ju om folk kunde se på folk som individer istället för grupper, jag menar... man är inte nån skit bara för att man kommer från ett annat land eller har nån annant hudfärg, är man en skit så är man det oavsett vad
Man kanske skulle flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare.