Få som tar lätt mc kort?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Muckee skrev:
2376420 första försöket efter 1 månad :arsele

jag fyller år i januari så jag tog det i början av maj förra året :( det var ny bana me så de var tvungna att utbilda personal å sånt. så fick inte tid förren rätt så långt efter min födelsedag. hade dock gott om tid med teorin och övningskörning så var väl förberedd när jag kom å gjorde min uppkörning :)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
:2cool
Aprilia_125 skrev:
2375275 Raka motsatsen här. Bara i klassen så är vi 5 som tar/tagit kortet. :D


på fordon där jag går så är det bara jag och en till som har mc kort. men det är bara jag som pratar motorcyklar på hela fordon. man känner sig ganska utstöt men jag vet att nästa sommar kan dom komma och köra sina jävla bmw 325 och volvo 240. då drar man bara upp hojen på bakan och vinkar hejdå åt dom ;) det blir en större hoj till vintern för mig :tummenupp :tummenupp

det där med att köra hoj det är ingen hobby det är en livstil
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Där ser ni inte en enda här som skrev bodde i dalarna. Är jag en ensam a1 åkare här? :D de finns ju mkt mcåkare i falun å borlänge å flera klubbar men ingen kör lätt mc mer än stackars jag :va

Aja får väl ut å räääsa me stora grabbarna då :D

//isse
 

Aprilia_125

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Aprilia Rs 125 -03, suzuki dr350, kines
driverinblack skrev:
2376876 :2cool


på fordon där jag går så är det bara jag och en till som har mc kort. men det är bara jag som pratar motorcyklar på hela fordon. man känner sig ganska utstöt men jag vet att nästa sommar kan dom komma och köra sina jävla bmw 325 och volvo 240. då drar man bara upp hojen på bakan och vinkar hejdå åt dom ;) det blir en större hoj till vintern för mig :tummenupp :tummenupp

det där med att köra hoj det är ingen hobby det är en livstil

Det är precis därför hojj är så mycket bättre än bil! Bil är ett transportmedel, mc är ett nöje :D
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Det var nog vanligare innan 11kw gränsen tror jag. Jag är den enda i min kompiskrets än så länge. Känner en som håller på typ. Jävligt tråkit o åka me moppepolare eftersom min går typ dubbelt så fort som vissa. Fast det e rätt tunt me moppedister i min kompiskrets också tyvärr :( men det verkar bli skillnad när vi fyller 18 för nästan alla mina polare e hojintresserade men har inte haft ork/pengar till A1 men vill satsa på mellan så då kommer det nog bli jävligt kul :yoparty

driverinblack skrev:
2376876det där med att köra hoj det är ingen hobby det är en livstil

Du vet vad du snackar om!!! Har man väl börjat kan man inte sluta förren man är förlamad eller borta i huvvet. Och det ska bara bli värre o värre hela tiden. :D
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Wargen skrev:
2381962 Det var nog vanligare innan 11kw gränsen tror jag. Jag är den enda i min kompiskrets än så länge. Känner en som håller på typ. Jävligt tråkit o åka me moppepolare eftersom min går typ dubbelt så fort som vissa. Fast det e rätt tunt me moppedister i min kompiskrets också tyvärr :( men det verkar bli skillnad när vi fyller 18 för nästan alla mina polare e hojintresserade men har inte haft ork/pengar till A1 men vill satsa på mellan så då kommer det nog bli jävligt kul :yoparty



Du vet vad du snackar om!!! Har man väl börjat kan man inte sluta förren man är förlamad eller borta i huvvet. Och det ska bara bli värre o värre hela tiden. :D


vi som kör mc är ju redan borta i huvudet:D . det är ju inte vårat fel att så fort vi sätter oss på hojen så blir man förvandlad till :cdevil.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
driverinblack skrev:
2383066 vi som kör mc är ju redan borta i huvudet:D . det är ju inte vårat fel att så fort vi sätter oss på hojen så blir man förvandlad till :cdevil.

Precis! det är ju tamigfan omöjligt att ligga i rätt hastighet. Jag ligger aldrig i 50 på 50 väg! Sen e ddet ju så gött me hoj när det går sakta, då kan man ju kryssa mellan bilarna ibland :hihi
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Har att göra med effektreglerna. Innan de kom fanns det ca 20 000 personer i landet med behörigheten A1. Sedan dess har det dalat ändå ner till dryga 2000, men nu har det faktiskt börjat stiga något igen. :) Folk har väl insett att det är rätt kul att köra hoj även om det bara finns 15hk. Och man kan ju alltid ta bort strypningarna. :rolleyes:

Har jag hört i alla fall..
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
lorkan skrev:
2396999 Har att göra med effektreglerna. Innan de kom fanns det ca 20 000 personer i landet med behörigheten A1. Sedan dess har det dalat ändå ner till dryga 2000, men nu har det faktiskt börjat stiga något igen. :) Folk har väl insett att det är rätt kul att köra hoj även om det bara finns 15hk. Och man kan ju alltid ta bort strypningarna. :rolleyes:

Har jag hört i alla fall..

stämmer. antalet A1 förare ökar varje år.
 

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Ort
NV-Skåne
Hoj
DT125R -90
Det beror nog på eu-mopederna...

Förr så körde folk sina bonnatrimmade mustang mamba med jackad kolv och betonggolvsslipad topp. Dom lite mer "häftigare" körde Mt, DT osv och det fanns givetvis mycket trim. Men steget från den småtrimmade moppe som dom flesta hade, till en 125:a var stort, från 45-60km/h till 110-140km/h...

När sedan eu-mopparna kom så gjorde många redan i orginalskick runt 50-60km/h. Dessutom var dom flesta ganska enkla och billiga att få upp i 70-90km/h. Om man har en bra och fin eu-moppe så kan man nog hålla ut tills man blir 18år. Dessutom får man ju övningsköra vid 16år, och många gör nog detta när familjen skall åka en runda.

Detta är iaf min teori!
 

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Aprilia_125 skrev:
2379717 Det är precis därför hojj är så mycket bättre än bil! Bil är ett transportmedel, mc är ett nöje :D
håller inte med om det:rolleyes:
 

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
prulle skrev:
2400190 Passar det inte så stik. Det här är ett forum för mc och 125:eek:r (tveksamt om det är mc)
hehe förlåt:rolleyes:
 
Last edited:

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
prulle skrev:
2400190 Passar det inte så stik. Det här är ett forum för mc och 125:eek:r (tveksamt om det är mc)

Men om han sticker, så kommer du ju bli den sämsta stavaren i 125cc delen, och det vore ju inte så bra (för dig)..

Med andra ord tycker jag att han är mer värdelös än dig på att stava, du klarar i alla fall av stor bokstav efter punkt..:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
dezyn skrev:
2400319 Men om han sticker, så kommer du ju bli den sämsta stavaren i 125cc delen, och det vore ju inte så bra (för dig)..

Med andra ord tycker jag att han är mer värdelös än dig på att stava, du klarar i alla fall av stor bokstav efter punkt..:tummenupp
You got a point there. :näsblod
 

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Hehe fan ska byta anvädare denna är totalt mobbad:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top