mini-knutten skrev:24004532 (inkl. mig själv) på mitt gymnasium som tog A1, har väl sett 2-3 andra 125or på vägarna under den tid jag vetat vad det är för något...
Om inte annat är A1-kort bra för att slippa prövotiden på det riktiga bågekortet och för bil
Semlan125 skrev:2403822Tja tja.. klarade mitt kort i dag på första försöket.. i spö regn..
känne rmig så jäkla glad.. helt obeskrivlig känsla..
Semlan125 skrev:2403822Tja tja.. klarade mitt kort i dag på första försöket.. i spö regn..
Jo, då känner vi varann. Jo jag kom ihåg att du prata om det och att du var inne på att köpa en cbr.isse_rs125 skrev:2410440Grattis semlan! visst är det härligt när inspektören kryssar för godkännt på papperet?
Storcken89: Jag tror jag vet vem du är också faktiskt. Gustav heter du va? tror tillockmed att vi numera går i samma skolan faktiskt . Kommer ihåg att du sa att du skulle ta kort när ja praoade på mcjanssons.
Klart du ska åka mer hoj! visst de är inge helt ofarligt men man lever bara en gång. de är farligt att kolla på tv också finns många som dött framför tv'n
ta och fixa till din hoj så får vi la ta ett race
//isse just hemkommen från en hojtur till mora
Jag är ensam...dezyn skrev:2404107Nice, en fråga, är du ensam bland dina kompisar med hoj, eller är det flera som kör?
Semlan125 skrev:2412599Jag är ensam...
Jo det är ju förståeligt med det verkligen enorma draget som cbre:en sägs ha.isse_rs125 skrev:2415847Japp ja går på hbo. mm hade tänkt å skaffa en cbr125a först men efter att få höra om hur bra drag de va och efter att jag sett den irl så ändrade jag mig skapligt fort Så ja skaffade en rs ist men börjar redan tröttna på draget men man får väl hålla sig tills de e dags för mellan Har du tänkt dig att hinna köra nå mer i sommar? Vad var de som hände när du vurpa då?
//isse
ostrypt...ekenz skrev:2413117Kör du strypt eller ostrypt?
Semlan125 skrev:2416614ostrypt...
lazlo09 skrev:2398886Det beror nog på eu-mopederna...
Förr så körde folk sina bonnatrimmade mustang mamba med jackad kolv och betonggolvsslipad topp. Dom lite mer "häftigare" körde Mt, DT osv och det fanns givetvis mycket trim. Men steget från den småtrimmade moppe som dom flesta hade, till en 125:a var stort, från 45-60km/h till 110-140km/h...
När sedan eu-mopparna kom så gjorde många redan i orginalskick runt 50-60km/h. Dessutom var dom flesta ganska enkla och billiga att få upp i 70-90km/h. Om man har en bra och fin eu-moppe så kan man nog hålla ut tills man blir 18år. Dessutom får man ju övningsköra vid 16år, och många gör nog detta när familjen skall åka en runda.
Detta är iaf min teori!
Du e kass... Jag fick upp min senda i 100 med samma trimm (Snuten påstog 110 men nja.. )DaWoos skrev:2418239Jag själv hade en sån där cross moppe du vet (derbi senda), det kostade mig 1000 kr för ett beg. effekt rör o drev för att få upp den i 80 typ. 90-100 skulle man nog behövt ny cylinder o det kostar ju. Men saken är att det inte går att jämnföra med en strypt rs ens
DaWoos skrev:2418239Jag själv hade en sån där cross moppe du vet (derbi senda), det kostade mig 1000 kr för ett beg. effekt rör o drev för att få upp den i 80 typ. 90-100 skulle man nog behövt ny cylinder o det kostar ju. Men saken är att det inte går att jämnföra med en strypt rs ens
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|