Få upp hojen på centralstödet

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det är som sagt 100% teknik, alla över 30 kg kan få upp en hoj på centralstödet utan att anstränga sig om man gör rätt.
Höh, tycks inte behöva upprepa "how-to" men en av hojarna i garaget är en Vinge (350kg) :rolleyes: och skillnaden mellan att "kunna" och "inte kunna" är otrolig.
Fel sätt - den står som fastlimmad på marken
Rätt sätt - obetydligt svårare att ställa den på c-stödet än göra samma med en av 125-orna..
Dessutom, lära sig att få upp hojen på c-stödet kan man öva på i garaget vintertid, sk terapisysselsättning. :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har lite problem med att få upp min hoj på centralstödet, vet inte om det beror på total avsaknad av teknik eller om jag helt enkelt är för klen. Trycker ner/försöker stå på "pinnen" på centralstödet samtidigt som jag drar bakåt i styret, men den guppar bara lite på framfjädringen. Jag är c:a 170cm lång och väger runt 65kg, så är väl rätt så liten och tanig. Det är svårt att lägga nån större tyngd på centralstödet eftersom jag måste ha min vikt så långt fram för att nå till styret.
Kan tillägga att jag och min farsa (som är betydligt större) inte ens lyckats få upp den tillsammans :huvet Kan någon förklara hur man ska göra?

Håller med flera talare, luta mer bakåt än frammåt, sen kanske det underlättar lite om man väger 100 pannor..men mest en teknik att sätta in:tummenupp

Invalido

Guest
Måste man inte alls. Jag blev bedd att göra det på uppkörningen, grejade det inte, hade en kort debatt med gubben och klarade det ändå. Hade liksom inte dom fysiska förutsättningarna.

ja då hade du tur... kunde åkt på det...

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Tänk på att använda både benet och armen samtidigt, då det sitter så känns det helt enkelt rätt, och säger bara plopp så är den uppe.
Kraft ner, kraft upp och luta dig över cyklen.

Går lite o jämföra med ett marklyft gå gymet, är bara teknik

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Det gäller som att stå på stödets pinne och sen en hand på styret och sen andra i bakramen och sen sätta ner tyngden på stödet och sen lyfta lite lätt i b bakramen.

:rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...