Fågel erfarenheter!!!

Din erfarenhet av fåglar:

• Antal röstningar
    0

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Antar att det är fler än jag som har fått en och annan erfarenhet av att bli träffad av en fågel under färd.
För min del inträffade detta förra sommaren när jag åkte 125:a, jag och en kompis var ute på några mindre vägar och körde i ca 110 km/h när jag helt plötsligt ser en fågel lyfta från dikeskanten och flyga ut mitt i vägen och träffar mig i benet. Detta kändes... :fakta

Svara på pollen eller skriv om din fågel erfarenhet här under!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag hade en kanariefågel när jag var liten o den klöste alltid i mitt hår så jag börja böla. Pappa vred nacken av den.......

Har inte lyckats träffa en fågel, men nära på att träffa en fasan höromdan med glassbilen :fakta Missa precis :(

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag lyckades cykla på en fasan en gång. Med vanlig trampcykel.
Det satt fjädrar ochtofsar i ekrarna sen.. :D

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
akora skrev:
Förkortningen var bättre, jag kommer ändå aldrig att kunna stava det andra ordet :crash

Jag tycker du ska använda den, i stället för att lära dig vad förkortningen står för. Då gör du inte om misstaget från en viss annan tråd där du stavar grymmaste med ett m. :hej

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Jag har inte blivit träffad av en fågel under färd, däremot var det en duva som sket på mig i vänersborg en gång. Fast då sat jag stilla på en bänk...

Jag har träffat ett par fåglar under färd, men dom gjorde sitt bästa för att undvika det..

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
i slutet på -80 när vi åkte runt lite så fick polaren en fiskmås i bröstet ... på riks 80, de gick runt 150 knyck,
han flög nästan av hojen...
såg lite småkul ut sen... bara tjäran som fattades :p

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag har vid ett flertal tillfällen blivit träffad av nymfparakiter som kan komma upp i närmare 50-60 blås. Tänk dig en sån i pallet när du yrvaket vacklar upp ur sängen. Fågeldjäveln måste ha varit blind när han glatt skulle komma och morgonlanda på min axel och vid flertalet tillfällen tog mig rätt i nyllet!

Min mest spännande 'träff' var annars när min ara Fred var nyinflyttad och lyckades klättra upp i min tvättlina som gick genom sovrummet. Sen gick han som den sällskaplige fågel han är utmed linan tills han var inom behagligt avstånd från mig och satte sig att sova ...

Nästa morgon när jag i mitt vanliga, yrvakna tillstånd reser mig upp så hårdväcks jag av en enmeters papegoja som stirrar mig djup i ögona och skriker "HALLÅ!" :eek:

Sen vande man sig men då var det en skärrande upplevelse.

Fast på hoj har jag aldrig kört på något annat än insekter....

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Macho Woman skrev:
Jag tycker du ska använda den, i stället för att lära dig vad förkortningen står för. Då gör du inte om misstaget från en viss annan tråd där du stavar grymmaste med ett m. :hej

Det är verkligen synd om småbarnen :confused: Skrämmande ibland juh. ÄR DET SKOLANS FEL eller eleven som går i skolan?

Vi befinner oss i ett paradigmskifte tror jag :crash där alla unga inget fattar eller orkar nåt. Kommer det NÅN GÅNG att vända och blir BÄTTRE? :confused:

750RR :öl

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Klippte min första gojja i helgen!! Det var en liten jäkel som klipptes rakt av (var tvungen att kolla då man är djurvänn).
Har själv en gojja hemma som fick smaka på resterna när jag kom hem!

Bifogat

• art094.jpg
    art094.jpg
    9 KB · Visningar: 329

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jerk Off skrev:
Klippte min första gojja i helgen!! Det var en liten jäkel som klipptes rakt av (var tvungen att kolla då man är djurvänn).
Har själv en gojja hemma som fick smaka på resterna när jag kom hem!

Klippte du fågeln på mitten o matade sen dina egna fåglar med den döde??? :tummenupp KUNGLIGT

s9d8as0vjk

Guest
Fick en liten gråsparv eller liknande i bröstet i närmare 200km/h och det kändes kan jag lova. Fast fågeln fick det nog värre än jag ... ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En vråk, eller någon annan större rovfågel, såg inte så noga, tog min vänstra framblinkers i fredags. Farten var vid tillfället dryga 100, förmodligen tillräckligt för att man skall flyga av om man får en så stor fågel i hjälmen eller i bröstet.

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Chrille skrev:
Jag har vid ett flertal tillfällen blivit träffad av nymfparakiter som kan komma upp i närmare 50-60 blås. Tänk dig en sån i pallet när du yrvaket vacklar upp ur sängen. Fågeldjäveln måste ha varit blind när han glatt skulle komma och morgonlanda på min axel och vid flertalet tillfällen tog mig rätt i nyllet!

Min mest spännande 'träff' var annars när min ara Fred var nyinflyttad och lyckades klättra upp i min tvättlina som gick genom sovrummet. Sen gick han som den sällskaplige fågel han är utmed linan tills han var inom behagligt avstånd från mig och satte sig att sova ...

Nästa morgon när jag i mitt vanliga, yrvakna tillstånd reser mig upp så hårdväcks jag av en enmeters papegoja som stirrar mig djup i ögona och skriker "HALLÅ!" :eek:

Sen vande man sig men då var det en skärrande upplevelse.

Fast på hoj har jag aldrig kört på något annat än insekter....
Chrille... Med min väldigt levande fantasi kan jag
meddela att din historia om papegojan gav mig
skrattkramper jag inte känt på mycket länge. Tack. :D

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Fick en liten sparv på axeln när jag höll 240 blås utanför Eslöv, och det gjorde j-vligt ont!!!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0