Starstriker
Som man googlar får man svar
Bilder!
Jag har klippt den ena, skall se om jag kan få en bild på den andra. Fågelbordet borta, men den är fortfarande där och krafsar efter frön i marken under.
Bilder!
Jag har klippt den ena, skall se om jag kan få en bild på den andra. Fågelbordet borta, men den är fortfarande där och krafsar efter frön i marken under.
Ok, kan åteljakt va nåt?
Finns tydligen talgbollar som inte innehåller riktigt talg, och dessa fryser. "Riktiga" talgbollar kan också bli för hårda om det är riktigt kallt.Nu när det är fryskallt går det knappt åt några talgbollar alls. På jordnöt-röret däremot, där klänger de nästan på varann! Varför?
Jag tror att ÖB-bollarna fryser och att småttingarna inte fixar att hacka i dem. Kan det stämma?
Verkar som att de fryser ganska fort också. Jag tog in bollmataren över natten och hängde ut den vid halv åtta och kl tio när jag kollade var det inte en fågel där.Finns tydligen talgbollar som inte innehåller riktigt talg, och dessa fryser. "Riktiga" talgbollar kan också bli för hårda om det är riktigt kallt.
Är inte fåglar bara råttor med vingar?Jag har råttor på mitt fågelbord.....
Härligt att du skänker oss lite positiv stämning i denna tråd!Är inte fåglar bara råttor med vingar?
Mina föräldrar (och många jag känner) matar fåglar, och vad får dom för det?
Fågelskit överallt och en jävla massa fröskal på marken (som drar till sig råttor)
Jag matar bara djur som man kan handmata så att man ser att dom inte grisar ner och så att inte andra djur (råttor) tar maten istället.
View attachment 458667
Härligt att du skänker oss lite positiv stämning i denna tråd!
Nu har jag hört att ekorre är en råtta med hårig svans. Och jag har sett att de kan ta sig in i fågelmatare där man tror att bara småfåglar kan ta sig in. Sedan tömmer de fågelmataren. Den loppiga pälsen vill man inte gosa med. Men de är söta att titta på.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|