Jag har flera fågelmatare så jag kan jag fylla på en torr och ren...Slängde iväg två av mina fågelmatare då de var lite för snuskiga att hålla på med.
Vad ska man köpa istället?
Hade sådana där plexirör förut.
Jag matar fåglar hos tjejen. Fågelmataren i plåt gör jag ren när dom har tömt den med varmt vatten å händerna.Jag har flera fågelmatare så jag kan jag fylla på en torr och ren...
Gå in 8.28 så får du reda på hur du undviker att de blir snuskiga.
Förutom en massa andra bra saker att veta...
Miljötänk, insparning på fossil energi.Existerar inte det vanliga plöjet längre?
Så då är åkrarna vi ser enbart harvade? Tänk så många onödiga timmar varje bonde lagt ned i traktorn isåfall?Miljötänk, insparning på fossil energi.
Fördelar och nackdelar med plöjningsfri odling i Sverige
Intresset för plöjningsfri odling ökar på många håll, så även i Sverige. SVT Vetenskap bad Helena Aronsson, samverkanslektor i växtnäringshushållning vid Sveriges lantbruksuniversitet, berätta vilka fördelar och nackdelar som finns med plöjningsfri odling i Sverige.www.svt.se
Men samtidigt blir det ökad användning av kemiska medel och skörden blir mindre... Huruvida det är bättre för naturen och vi som skall äta det som odlas på det här sättet återstår att se.Miljötänk, insparning på fossil energi.
Fördelar och nackdelar med plöjningsfri odling i Sverige
Intresset för plöjningsfri odling ökar på många håll, så även i Sverige. SVT Vetenskap bad Helena Aronsson, samverkanslektor i växtnäringshushållning vid Sveriges lantbruksuniversitet, berätta vilka fördelar och nackdelar som finns med plöjningsfri odling i Sverige.www.svt.se
Det måste inte bli mer kemiska medel. Men risken är stor när vinst bara mäts i pengar, inte vinst för fåglar och insekter.Men samtidigt blir det ökad användning av kemiska medel och skörden blir mindre... Huruvida det är bättre för naturen och vi som skall äta det som odlas på det här sättet återstår att se.
Jag refererade bara till vad hon sa i videoklippet. Och den dyra fågelmaten måste också paketeras, transporteras och kräver energi i en eller annan form att producera.Det måste inte bli mer kemiska medel. Men risken är stor när vinst bara mäts i pengar, inte vinst för fåglar och insekter.
Som tur är mäter jag vinsten i min trädgård i andra värden. Mata fåglarna med dyr fågelmat som inte skräpar ner ger mig, och fåglarna, värden värt kostnaden.
Testas hela tiden nya metoder för att även minska kemikalieanvändningen.Jag refererade bara till vad hon sa i videoklippet. Och den dyra fågelmaten måste också paketeras, transporteras och kräver energi i en eller annan form att producera.
Visst är det möjligt att bonden sparar tid och pengar, bränsle slitage på utrustning. Men som hon säger så får han mindre avkastning på åkermark. Mer kemikalier måste produceras, spridas på åkern, transporteras, emballage tas om hand m m. Någon som kan/vågar/vill räkna på hur "stor" vinsten blir för miljön? personligen känner jag det lite som ett slag i luften för miljön.
Som du skriver så finns nog inget rätt eller fel.När skall man egentligen börja mata fåglar såhär på hösten?
Kalendermässigt blir det väl tokigt då det skiljer från norr till söder så klart, men är det när alla löv ramlat av, när det ligger snö eller vad är rätt?
Om det finns ett rätt.
Ja, det är nog många småfåglar som passerar vår matare först innan dom ger sig ut på samlarstråt i mörka skogen.Jag trodde det var när det är kallt men djur är giriga så de kommer säkert när som helst. Jämför med åteln, inte fan behöver de mer mat, de vill bara ha och ha.
Den har jag aldrig sett.Jag har denna matare, enda jag haft, är nöjd. Fåglarna gillar den. Köper något standard krafs på Axfood
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|