totoro
Är fulladdad ibland
Jag matar året om. Talgboll å oskalade solrosfrön funkar bäst. Även nötter men tror solrosfrön är nyttigare. Åtminstone i varmare väder.
Vi matar "våra" småfåglar året runt. Det går åt minst lika mycket frön och annat under sommaren som under vintern.När skall man egentligen börja mata fåglar såhär på hösten?
Kalendermässigt blir det väl tokigt då det skiljer från norr till söder så klart, men är det när alla löv ramlat av, när det ligger snö eller vad är rätt?
Om det finns ett rätt.
Jag tror den är den snyggaste och mest diskreta som finns att ha på fönstret och den fungerar riktigt bra.Den har jag aldrig sett.
Riktigt läcker.![]()
Då är det väl dags att börja då.Vi matar "våra" småfåglar året runt. Det går åt minst lika mycket frön och annat under sommaren som under vintern.
Ge dem kyckling ?Blev så inspirerad av denna tråd. Börjar dagen med att lägga ut lite bröd på fönsterblecket. jag får se om de gillar Jubileumsbröd.
Jag tror inte att jag kommer att köpa fågelmat i butik då jag har ofta matrester jag kan dela med mig av istället för att slänga det.Tror också att det är bra med varierad kost även för fåglar.
Tja.. kan fåglar äta av kadaver efter vägen kan de väl äta kyckling också...Ge dem kyckling ?
När man provade att mata kor med kor blev det väl inte skitbra.Tja.. kan fåglar äta av kadaver efter vägen kan de väl äta kyckling också...
Ser inte likheten mellan kor och fåglar...men när du är inne på annat djur kan jag tala om att spanjorerna matade grisarna med människokött. De åt och blev feta...När man provade att mata kor med kor blev det väl inte skitbra.
Ser inte likheten mellan kor och fåglar...men när du är inne på annat djur kan jag tala om att spanjorerna matade grisarna med människokött. De åt och blev feta...
Den diskussionen kan du ta med gundj... släpper detta nu..SÅ kan det säkert vara, det liknande problemet är om spanjorerna hade matat grisarna med grisar. Eller för all del spanjorerna med spanjorer.
Det blir inte skitbra att mata gräsätande kor med mjöl av ko. Även om det är proteinrikt.
Fåglar är väl i de flesta fall mer allätare än kor men jag tror ändå inte kyckling är en strålande diet.
Vill upplysa herrn med att dinosaurierna hade fjädrar?Ser inte likheten mellan kor och fåglar...men när du är inne på annat djur kan jag tala om att spanjorerna matade grisarna med människokött. De åt och blev feta...
Så länge vattnet är öppet borde det finnas sjöfåglar att hitta.Jubileumsbrödet verkar fåglarna inte gilla. Ska försöka hitta änder nånstans i Stockholm med omnejd. har för mig det brukar finnas vid Hornstull men frågan är om de finns där vid den här årstiden.
Någon som vet.?
Jubileumsbrödet verkar fåglarna inte gilla. Ska försöka hitta änder nånstans i Stockholm med omnejd. har för mig det brukar finnas vid Hornstull men frågan är om de finns där vid den här årstiden.
Någon som vet.?
Är du nära Hornstull så kan du ju gå till Långholmskanalen, när jag bodde där kryllade det av änder och annat löst fjäderfä.Så länge vattnet är öppet borde det finnas sjöfåglar att hitta.
Jag gissar att det gäller också Hornstull även om jag inte bor i Stockholm längre.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |