Får inte bort en skruv!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jo jag bara undra vad det är för 250cross du har eftersom du lär väll inte ha 250cc i din Rieju.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
250cross skrev:
Ja men jag menade inte att den satt för hårt, utan att bultjäveln är halvrund så man får dåligt fäste. Fattar du? :kocko
Ja men lossa på muttern då, du måste vara den sämsta moppetrimmaren i hela värden.

250cross

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
250 Cross
zpeppy skrev:
Jo jag bara undra vad det är för 250cross du har eftersom du lär väll inte ha 250cc i din Rieju.
Inte för att det hör hit men den här bulten sitter inte på crossen.
Vad jag har för cross? Honda 250 Cr

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
250cross skrev:

Det vet jag väll! jag ser ju att den sitter på en RIEJU DRAC. Men jag älskar ju honda cr så kan inte du slänga upp lite bilder på den.
(Varför ta bort kröken om man inte ska "trimma").

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
250cross skrev:

en cross har inte sånt där skydd för kröken, dessutom så ska den vara större.

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
spruta på rejält me 5-56. dunka med hammare på den så att rosten släpper, knacka dit en sexkantshylsa med hammaren o dra loss. går inte det så värm med gassvets. sen går det jättelätt. :yoparty

250cross

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
250 Cross
DJM skrev:
en cross har inte sånt där skydd för kröken, dessutom så ska den vara större.
Men är du säker??!! Jag har aldrig sagt att den sitter på crossen. Den sitter på en Rieju Drac som zpeppy säger. Och?
Och zpeppy visst kan jag ta bilder på cr:en men den är i stugan just nu. Ska dit i helgen, så jag kan knäppa då.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
250cross skrev:
:Bugar

Och xanlar: Japp, har redan sprutat på. Skall prova imorrn.
vill bara säga ett par saker,
1, Du ska lossa muttern på andra sidan för att kunna få loss bulten, så svårt kan det inte vara, möjligt vis lite 5-56 så ska det gå.

2, Om du inte har märkt det så är detta SPORTHOJ.com och inte moppenet eller liknande, okey?, visst du har en cross, visst du kan prata om den, men din MOPED vill jag inte höra mer att du pratar om i detta forum. Om du vill fortsätta vara medlem här så får mopeder inte diskuteras, skulle du ha nå frågor om detta eller vill påpeka nått så får du göra det till nån som är admin här, tex Swedie...

250cross

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
250 Cross
Dizzy skrev:
vill bara säga ett par saker,
1, Du ska lossa muttern på andra sidan för att kunna få loss bulten, så svårt kan det inte vara, möjligt vis lite 5-56 så ska det gå.

2, Om du inte har märkt det så är detta SPORTHOJ.com och inte moppenet eller liknande, okey?, visst du har en cross, visst du kan prata om den, men din MOPED vill jag inte höra mer att du pratar om i detta forum. Om du vill fortsätta vara medlem här så får mopeder inte diskuteras, skulle du ha nå frågor om detta eller vill påpeka nått så får du göra det till nån som är admin här, tex Swedie...

1. Okej, måste skaffa 5-56 först.
2. Håller fullständigt med! skrev: (Inga andra kommentarer än förslag på vad som kan göras, tack) men då drog zpeppy upp det ändå, och sa att det var en moped. jaja, åter till ämnet.
Man kan alltså köpa 5-56 på närmsta mack?!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
5-56 är visserligen bra att ha, men jag tror knappast det kommer hjälpa. Hur va det nu, kunde man lossa något på andra sidan? Om inte, banka på den från alla håll och kanter, försök ta en rörtång och vrida runt. Annars kan du ju alltid borra bort den, snabbt och lätt..

250cross

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
250 Cross
cRoC skrev:
5-56 är visserligen bra att ha, men jag tror knappast det kommer hjälpa. Hur va det nu, kunde man lossa något på andra sidan? Om inte, banka på den från alla håll och kanter, försök ta en rörtång och vrida runt. Annars kan du ju alltid borra bort den, snabbt och lätt..
Japps, det går att lossa på andra sidan. Lite trångt bara men det ska gå. Ska försöka imorgon, så vi får se om det funkar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nåt annat som brukar funka är att slå upp den med en mejsel och hammare. Alltså sätta mejseln lite snett på bulten/muttern och banka åt rätt håll.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept