granted79 skrev:Ba tyst! Okej, jag vet att det är en spray som finns att köpa på macken. Nöjd?250cross skrev:Vad är 5-56 och var hittar jag det?[/QUOTE
granted79 skrev:Ba tyst! Okej, jag vet att det är en spray som finns att köpa på macken. Nöjd?250cross skrev:Vad är 5-56 och var hittar jag det?[/QUOTE
cRoC skrev:Nåt annat som brukar funka är att slå upp den med en mejsel och hammare. Alltså sätta mejseln lite snett på bulten/muttern och banka åt rätt håll.
achooo_prosit skrev:Skit asså!!!!! Ta en bågfil om du kommer till, annars kan du ta en dremel och såga ett spår i bult jävlen sen kan du ta en skruvmajsel och losa bulten och när du ska losa bulte kan du vrida ått vänster ganska hårt
250cross skrev:Jag har självklart använt en fast nyckel. Har även testat ta ett ihåligt rör och stoppat i nyckeln där i och försökt dra lös den, men icke.
Den sitter både hårt och är svår att få grepp om. Som ni ser så blir den mindre eller vad jag ska säga. Den glider nästan av. Är väldigt rädd att få den rund, men då kan man väl testa rörtång. Men som sagt, ös på med ideér.
250cross skrev:Hur kan en bult lossna genom att spruta 5-56 på?
Det finns en mutter på andra sidan som sagt, men det är för trångt för att lossa den
Dizzy skrev:vad är det du inte förstår?! en bult kan inte lossas om man inte lossar på muttern först, om det är muttern som är åtdragen från fabrik (är antagligen så) så kommer bulten sitta som bärget eller bara "snurra" med muttern på andra sidan för att när muttern dras åt så "kläms" den fast och gör det näst intill omöjligt att lossa bara på bulten. Alltså, du måste lossa på muttern, finns det inte plats? gör plats! :kocko och 5-56 löser upp eventuell rost och korrision och smörjer in i gängorna, dvs gör det lättare att lossa på muttern. lycka till med denna skruv/bult
Solid snake skrev:Tror verkligen det kommer hjälpa om han inte kan lossa det med fasta nycklar o spärrhandtag osv.
achooo_prosit skrev:det är värt ett försök
Padde skrev:Men kan ju vrida betydligt bättre med en fast nykel än en skruvmejsel.
cRoC skrev:Eller så använder man skruvmejsel + skiftnyckel
Padde skrev:Man andvänder inte skiftnykel, Använd fasta nyklar.
cRoC skrev:Skiftnyckel på mejseln skadar väl inte, eller du kanske polerar dina mejslar också?
Padde skrev:Nej, gör du?
cRoC skrev:Eller så använder man skruvmejsel + skiftnyckel
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati