Hej! körde med hojen och gasade på skjuter i 3:ans växel då helt plötsligt kommer den tillbaka till 2:an dvs 3:an hoppar ur. Kör sedan lite mer allt känns normalt kopplar upp den på bakhjulet och känner att hojen känns lite konstig då jag släppt ner den och fortsätter köra gaspådraget blir inte lika jämt, kör sedan och kopplar upp den igen vid senare tillfälle då precis när den ska upp så tappar den alla kraft och den börjar bara rulla som att den kommit i friläge, jag testar att hålla in kopplingen och byta växlar ingen kommer i testar 2:an, 3:an ner till 2:an igen och sen 1:an när jag ska stanna.
Stannar hojen direkt och stänger av, när jag rullar den sedan kommer ett mindre skrapande ljud ifrån den som att något ligger emot något. Kände inget klonkande ljud eller att växlarna inte skulle hoppa i den visade på displayen att växeln kom i men det gick inte att gasa den va som i friläge fast växeln va i?
Väldigt tacksam för svar!
Mvh
Christoffer
Stannar hojen direkt och stänger av, när jag rullar den sedan kommer ett mindre skrapande ljud ifrån den som att något ligger emot något. Kände inget klonkande ljud eller att växlarna inte skulle hoppa i den visade på displayen att växeln kom i men det gick inte att gasa den va som i friläge fast växeln va i?
Väldigt tacksam för svar!
Mvh
Christoffer