får inte igång R1an

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
hmm jag har iaf kört 150 mil utan prob. o han trodde han hade kört ca 300 efter dom "fixat det"

personlgen tror ja inte det är någe fel på cdi boxen, finns ju egentligen ingenting som säger att den var trasig då det inte vart någon skillnad alls när jag stoppat på den nya . får väl ta o kolla pickupen imorn o kabeln därtill.

Det är förmodligen fel på pickupen, som på min. Men jag hade hade otur för att även min cdi blev skadad.

Kan du beskriva lite närmare hur hojen beteede sig precis innan motorn dog?
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
Det är förmodligen fel på pickupen, som på min. Men jag hade hade otur för att även min cdi blev skadad.

Kan du beskriva lite närmare hur hojen beteede sig precis innan motorn dog?

hojjen gick klockrent innan. det kom som blixt från klar himmel. ca 30-40 meter bakhjulsåka.... la ner den , o inte särskillt hårt. vill minnas att hojjen dog så fort ja lade ner den. finns inte mycket mer att förklara. åkte hemifrån o tanka sedan ner på stan. ca 20-30 mins körning
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
hojjen gick klockrent innan. det kom som blixt från klar himmel. ca 30-40 meter bakhjulsåka.... la ner den , o inte särskillt hårt. vill minnas att hojjen dog så fort ja lade ner den. finns inte mycket mer att förklara. åkte hemifrån o tanka sedan ner på stan. ca 20-30 mins körning

Låter som min hoj. Hade du någon gnista efteråt? Misstända hojen ngt innan den dog, eller bara tvärdog.
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
Låter som min hoj. Hade du någon gnista efteråt? Misstända hojen ngt innan den dog, eller bara tvärdog.

ingen gnista efteråt. ingen misständning innan utan den bara tvärdog. det som är mystiskt (enligt mig som inte kan så mycket om el) är att jag får ut en gnista. just när ja vrider på tänningen. men inget på starmotorn eller om jag rullar
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Kolla så att förgasarbryggan inte gett sig iväg. Då är den stendöd fastän du har gnista. (Tjyvluft) Har hänt mig på samma sätt och jag kände mig lite dum när jag till slut lämnade in den och dom ringde efter en timme och sa att det var det som var problemet...
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
Kolla så att förgasarbryggan inte gett sig iväg. Då är den stendöd fastän du har gnista. (Tjyvluft) Har hänt mig på samma sätt och jag kände mig lite dum när jag till slut lämnade in den och dom ringde efter en timme och sa att det var det som var problemet...

har ju som sagt ingen gnista fram
 

chibaata

snabbt, snabbare, snabbast
Gick med
24 May 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
yamaha R1 -99
jag har mätt pickupen... ger rätt ström. men ska jag öppna kåpan o kolla om själva givaren har flyttat på sig ?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
jag har mätt pickupen... ger rätt ström. men ska jag öppna kåpan o kolla om själva givaren har flyttat på sig ?

Strippa hojen och kolla alla kontakter. Eftersom avbrottet blev så abrupt så låter det som någon kontakt som glappar/lossat. Quickshiftertillsatsen antar jag att det borde vara eller om det bara är programvara? Koppla ur den och återställ. Eftersom du har en dylik pryl så har ju ngn pillat i elsystemet före dig. För det är väl inte original på en R1-99? Börja från stiften och bakåt. Har du möjlighet så använd ett schema för hojen och pricka av vartefter du kontrollerat anslutningarna.
Servicemanualer finns det ju länkar om här på forumet.

lycka till / U
 

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Ort
överallt
Hoj
retta äntligen
hadde detta gällt en bil så hadde det till 90 procent varit tändnings låset mvh usa bils marodör
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top