lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nedan syns en kurva från igår. A/F helt åt pipan. På huvudmunstycke ligger jag rätt men över ett stort spann går den fett som fan. Nålarna så långt ner som möjligt så jag kan inte ge den mindre soppa där. Provade även att ta bort nylonbrickan under clipset runt nålen och lägga den ovanpå istället, men då gick den snålt som fan först för att sen fetta på enormt senare innan huvudmunstycket tog över och ställde allt tillrätta igen.
Med den tidigare turbon dippade airfuelen också i övergången mellan undertryck och övertryck, men den övergången gick mycket snabbare då pga. mycket mindre avgashus (och snabbare spool) så då kunde jag leva med de eventuella små bludder som uppkom någon gång lite då och då. Men det kan jag inte nu eftersom nya turbon inte bygger tryck lika snabbt och därför gör att dippen i airfuel är mycket längre. Den trycker upp massor med soppa som det inte finns laddtryck till.
Hur fixa? Pitotröret håller 6 mm inner. Provade med en strypning i slangen på 3 mm men det blev inte bättre för det. Nästan sämre.
Ska jag vrida bort pitotröret något från mitten på röret för att sänka trycket till flottörhusen?
Ska jag på något sätt ordna kraftigare fjädrar till trottlarna så de inte flyger upp i taken så jäkla snabbt?
Ska jag borra större hål under trottlarna för att trottlarna inte ska flyga upp med en gång?
Har jag fel nålar?
De är 1,3 mm tjocka i spetsen och 30 mm högre upp är de 2,5 mm. Fuggarna kommer från en gsx1100f, de är cv34r och på nålarna står det 5DL7. Så ska de heta på uk-nodellen enligt Haynes-boken, men det kanske inte funkar med dem ändå? På 1100r ska de heta 4D13. Är det så stor skillnad på dem? Enligt ett tidigare inlägg från en gsxr-kunnig person så ska originalnålarna nog vara 2 mm i spetsen. Finns här någon som har originalnålar till en 1100R -86 liggande och kan mäta spetsen?
Annat? Tips vill jag ha! Massor av tips
Med den tidigare turbon dippade airfuelen också i övergången mellan undertryck och övertryck, men den övergången gick mycket snabbare då pga. mycket mindre avgashus (och snabbare spool) så då kunde jag leva med de eventuella små bludder som uppkom någon gång lite då och då. Men det kan jag inte nu eftersom nya turbon inte bygger tryck lika snabbt och därför gör att dippen i airfuel är mycket längre. Den trycker upp massor med soppa som det inte finns laddtryck till.
Hur fixa? Pitotröret håller 6 mm inner. Provade med en strypning i slangen på 3 mm men det blev inte bättre för det. Nästan sämre.
Ska jag vrida bort pitotröret något från mitten på röret för att sänka trycket till flottörhusen?
Ska jag på något sätt ordna kraftigare fjädrar till trottlarna så de inte flyger upp i taken så jäkla snabbt?
Ska jag borra större hål under trottlarna för att trottlarna inte ska flyga upp med en gång?
Har jag fel nålar?
De är 1,3 mm tjocka i spetsen och 30 mm högre upp är de 2,5 mm. Fuggarna kommer från en gsx1100f, de är cv34r och på nålarna står det 5DL7. Så ska de heta på uk-nodellen enligt Haynes-boken, men det kanske inte funkar med dem ändå? På 1100r ska de heta 4D13. Är det så stor skillnad på dem? Enligt ett tidigare inlägg från en gsxr-kunnig person så ska originalnålarna nog vara 2 mm i spetsen. Finns här någon som har originalnålar till en 1100R -86 liggande och kan mäta spetsen?
Annat? Tips vill jag ha! Massor av tips
Bifogat
Last edited: