UltraMarine
Gudomlig sporthojare
Robban_c
Målet var att förklara varför temp-mätaren visade låg temperatur på en R1:a
Klartslut.
Klartslut.
tyvärr tror jag ingen fattade det helaUltraMarine skrev:Robban_c
Klartslut.
Robban_C skrev:3. TLR har tempmätare nånstans i trakten av topp eller termostathus (tror det sista) och givare för fläkt på kylaren. Vill minnas att det är liknande på Suz 750 -96/-99 och på min Suz 750 -93.
fast om du läser hela den förvirrade tråden ser du ju att tempraturmätaren sitter i kylaren, finns på en bild i tråden, du förstår ju att kylaren kyls väldigt av fartvinden när du kör och därmed kylvätskan i den vilket får din mätare att visa låga värden på rull.Caffe skrev:Kom nyss och precis in i stugvärmen igen efter att ha kört en liten sväng. Ska ju bli dåligt väder tis-fre så det gäller ju att passa på.
Min temp eller snurrans då ligger iaf "stadigt pendlandes" mellan 52 och 65 grader lite beroende på hur fort det går.
Som lägst då "när jag tog ett varv på den avlysta testbanan" i 200+ och högst när jag höll 70 prick, dvs ute i trafiken
Jag stanna en minut på tomgång efter testbanan och då klättra tempen väldigt snabbt upp till 88 grader. Ut och körde dryga hundra så sjönk det till 60 lika snabbt nästan.
Den spontana känslan är ju att termostaten står vidöppen hela tiden men allt kanske är som det ska? Förvirringen är stor.
Hojen är en R1-00 för övrigt.
Jag ska nog ta o göra ett Robban_C-test på den endera dagen
Caffe skrev:Frågan nu är bara var min rulle med silvertejp blivit av...
Triggerhappy skrev:Kan ju bekräfta att jag hadde exakt samma scenario, som Caffe just beskrev ,på min söndags tur.
Silwer skrev:den åtgärden käns meningslös eftersom du ändå inte vet ifall vätskan i motorn är för kall eller varm.
Ulvheden skrev:Hepp.... jaja... nu ska jag iaf pinna ner till handlaren & köpa en ny termostat så får vi se vad som händer efter det!
R1-Freddan skrev:Hur har det gått?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |