Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
More skrev:Får jag köra bil (B) om jag förlorar mitt A körkort vid fortkörning med motorcykel?
More skrev:Får jag köra bil (B) om jag förlorar mitt A körkort vid fortkörning med motorcykel?
Snowman skrev:Nepp, det får du inte!! Värt att tänka på! Om du blir av med körkortet i 12 månader+ måste du ta om BÅDA behörigheterna!![]()
Rigge skrev:Glöm det! Man får inte ens köra EU moppe.
More skrev:Aj aj aj, nu när man vet så blir det andra bullar i framtiden...
Kreuger skrev:Lösningen är alltså att om man vet att man gjort något som man kan förlora kortet för så ger man fan i att stanna, bara att växla ner och sticka!!![]()
![]()
Kreuger skrev:Lösningen är alltså att om man vet att man gjort något som man kan förlora kortet för så ger man fan i att stanna, bara att växla ner och sticka!!![]()
![]()
edit:
Kom på att jag nog måste skälla lite på er också. Hur fan kan ni ens överväga att tro att ni ska få köra bil om ni blir av med kortet på hoj?? Det är alltså som så att länsstyrelsen anser inte längre att man är lämplig i trafiken och då gäller det alla behörigheter man har inklusiva EU moppen.
Endast fortkörning blir man dock inte av med kortet så länge att man måste ta om det om man nu inte har brövotid på det. Även om ni åker dit på att köra 250 km/h så blir det max 6 månader utan kort om det inte är vårdlöshet eller något annat ni åker dit på samtidigt.
Lurch skrev:Se till att du har mörkt visir bara!![]()
Precis det tänket kostade folk livet i fjol.Kreuger skrev:Lösningen är alltså att om man vet att man gjort något som man kan förlora kortet för så ger man fan i att stanna, bara att växla ner och sticka!!![]()
![]()
campar skrev:Frågan är ju bara vad det egentligen är för skillnad på "vanlig moppe" och EU-moppe, egentligen!
Ugluk skrev:Precis det tänket kostade folk livet i fjol.
Ska jag hålla mig utanför diskussioner där jag inte håller med dig?Kreuger skrev:Eftersom du inte klarar av sånna här diskussioner ska du kanske hålla dig utanför, vi vet vad du tycker din jävla moralfjolla!! :kocko
Du kan stanna, jag drar när det blir för mycket blåblinkande![]()
Ugluk skrev:Precis det tänket kostade folk livet i fjol.
Ja. I göteborg.Dee_cati skrev:Var det någon som dog vid flykt undan polismakten då eller? Annars brukar det vara att folk inte fattar att man inte kan leka Rossi precis överallt som kostar dem livet. I 7 fall av 10 iaf.
YamahaJojje skrev:Man kan(kunde) ta EU moped kort när man har indraget körkort
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning