Kollade lite snabbt på kontona och de ser ut att vara olika personer enligt de uppgifter som finns tillgängliga.
Även om jag håller med att det är lite koncentrerat just nu
Plötsligt anses det OK att tala om vad KTM egentligen är?
Kollade lite snabbt på kontona och de ser ut att vara olika personer enligt de uppgifter som finns tillgängliga.
...Om inte, är man fri att använda vilken kedjespray som helst?
Tredje klagotråden om KTM på kort tid av nyreggade konton.
Att föreskriva en olja som inte är en standardprodukt är lite lurigt. Dom vanliga MC oljorna är 10 / 40 .
det väl vara Motorex Crosspower, vilken inte direkt är vanlig.
Tråden handlar väl om KTM, så man får väl anta att han syftar på oljan som KTM föreskriver.
Kollar man på den som rekommenderas för 690n tex så är det väl först en 10w60 olja och egentligen ska det väl vara Motorex Crosspower, vilken inte direkt är vanlig.
Lägg sen till att det finns flertalet KTM-verkstäder som hinkar i helt annan olja än den KTM rekommenderar, där även motorhaverin skett...
Vill minnas att det sagts att Cross powern ska innehålla någon mirakeltillsats.
Sen vet jag folk som fått både 10w40 och 10w50 itippat i hojarna av KTM verkstäder..
Vore kul och se hur en KTM 690 som enbart körts på 10w60 cross power samt 500mils intervaller, skulle hålla.
En standardprodukt bör väl vara en produkt som används/funkar till många eller en majoritet, vilket 10w40 ändå är..
Ja KTM rekommenderar även 10w50, men läser man runt lite så är det ingen som rekommenderar folk att köra sin 690 på det.
Vart skrev jag att 690n havererat pga att man haft i (enligt dig uttryckt) "rätt olja men fel märke"?
Du blandar friskt med viskositer och märken på oljor.
Tippar du i en belray 10w60 i en 701 så lär den gå fint.
Menar du däremot någon konstig belray mineralolja med suspekt viskositet, så tror jag inte det är så lyckat i långa loppet.
Jag kan nog garantera att den inte kommer "springa i luften" på varken 10w40 eller matolja heller, iallafall inte första hundra milen...
Och? Kanske blir medlemar just för man köpt en hoj. Verkar dessutom vara en del strul med KTM, inte konstigt det blir trådar. Förstår fortfarande inte detta påpekande hela tiden om nyreggade konton.....
Att hälla i fel olja i 690 är däremot inte bra. 10W-40 är inte rekommenderad, 10W-50 däremot är det och funkar hur bra som helst.
690 motorn blir väldigt varm så oljan blir väldigt varm och därför ska den inte ha 40-olja.
KTM och Motorex har samarbete, därav återförsäljaren använder Motorex och även handboken förespråkar motorex-produkter. Samma sak med Husqvarna men de har samarbete med Belray, samma motorer..
Talar inte sista siffran endast om vilken viskositet oljan har när den är varm och inte hur den klarar av att smörja vid en viss temperatur?
Nä just det, så dum jag är.
Orkar inte ens börja
This warranty does not extend to:
a) MOTORCYCLES modified in any way from the standard specifications as described in the Owner's Manual, including any MOTORCYCLE whose odometer has been altered.
The warranty does not cover:
Failures caused by or related to any modification not approved by
Honda
• Failures caused by or related to any installation of any parts or
kits designed for “competition only” use
No motorcycle part may be tampered with, altered, or replaced with parts other than original Ducati spare parts during the warranty period, or the warranty right will be automatically invalidated.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|